Gå til innhold

Har noen et tips?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Delilah

Jeg har vært ganske plaget med til dels store og mange kviser det siste året (spesielt på hakepartiet). Dette er naturligvis ikke spesielt gøy.... :(

Jeg renser huden, drikker mye vann osv. men det kommer liksom igjen og igjen. Jeg vet ikke hva det kommer av? Nå må jeg nevne at jeg er over 30, og således skulle jeg jo være over den værste "hormonperioden" som mange har i tenårene. Jeg har aldri hatt så store problemer med huden før som nå. Ikke en gang i tenårene var jeg i nærheten av å ha slik problemhud.

Jeg var hos hudpleier i sommer, og hun sa at huden min faktisk var ganske rein, så hun kunne ikke på stående fot si hva som var galt. Jeg har ikke fått vært der siden enda. Så det jeg har begynt å få en mistanke om er at dette må være noe hormonelt? Siden det ikke ser ut til å hjelpe stort med rensing osv.

Er det noen her som har vært borte i lignende problemer, og som har noen gode råd? Hvis det kan være noe hormonellt; hvordan finner man evt. ut det? Tar man spesiell blodprøve hos legen? Har også vært inne på tanken å få henvisning til hudspesialist/hudlege av fastlegen min. Kanskje det kan være et sted å begynne?

Håper noen skjønner hva jeg mener, jeg begynner å bli så lei av dette nå...ingenting som hjelper jo.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøk en salve du får på apoteket som heter Basotar / basotin ?? hvit tube med blå sirkler på. Ca kr. 50,-

Dette er IKKE et produkt for tennåringes-kviser!! Skal ikke brukes over lengre tid. Men passer for oss som er ferdig med den største hormon greia, og får litt kviser nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få legen til å ta en matinfoleranse-test kanskje ?

Vet ikke om det kan være det, men verdt et forsøk ?

(jeg skal det selv.....)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delilah

Hei Kattepus!

Ja det har jeg faktisk ikke tenk på før, at jeg kanskje burde be om en matintoleranse test. Mins jeg har lest et sted en gang om en som var mye plaget med kviser og som kuttet ut melkeprodukter - og da ble bra igjen.

Men det er alikevel et mysterium at det plutselig har blitt sånn nå. Jeg har aldri vært såå plaget før, ikke da jeg var tenåring engang....

Jeg drikker melk og spiser ost, men da er det jo litt rart at det ikke har kommet før, hvis det er det da?...

Ja, ja må vel bare fortsette letingen etter en årsak. Kan jo ikke ha det sånn i lengden :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har du MD Formulation som har "reddet" meg. Det er et hudpleieprodukt som inneholder fruktsyrer. Man reklamerer for at det er drevet 10 år med forskning omkring dette produketet, så det har jo litt tyngde da. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...