Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med samboer i noen år nå. Vi har kranglet mye. Det er rundt 90% av gangene han som blir sur for noe først. Da blir jeg irritert fordi han blir sur for en mini ting, og da er det i gang. 

En annen utfordring er at han veldig ofte truer meg med «da gifter vi oss ikke», «skal se på ny bolig alene» «ringer til advokat og megler nå». Dette har pågått lenge, men nå begynner jeg å oppleve meg selv som stresset og engstelig ofte. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre? Hvordan få han til å slutte? 

Anonymkode: 6d360...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du sammen med ham?

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan få han til å slutte? 

Du kan ikke forandre han, kun deg selv. Hva kan du gjøre for at du selv skal få det bedre, bli mindre stresset og engstelig? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Gjest Villfisker
Skrevet

Dette er ikke normalt. Forstår ikke hvordan folk finner seg i så mye idiotoppførsel. «Men vi har det jo så fint ellers/ellers er han verdens snilleste»

Javel? Det høres ikke akkurat sånn ut :rolleyes:

Skrevet

Han har villet ut av forholdet lenge, og venter bare på at du skal følge opp trusselen hans. For din egen selvfølelse bør det være du som slår opp, på en rolig dag, der dere ikke har kranglet, og han ikke ser den komme. 

Anonymkode: 6d8cf...884

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Du vet selv at dette ikke kommer til å gå. Hvorfor godtar du sånn oppførsel? For så lenge han ikke får konsekvenser (brudd) for sine handlinger så vil jo dette bare fortsette. Hvorfor skal han slutte når han vet at han bare kan bølle seg til å få sin vilje? 
han er sikkert såååå snill og fin ellers, men det veier ikke opp for sånn drittsekk oppførsel. 

Anonymkode: bf63a...a3e

• Liker 5
Skrevet

Få han til å slutte å true?

Nei, du sier at ok, da gifter vi oss ikke. Ikke et ord mer om den saken. Så går du

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette er hersketeknikker for at han skal få viljen sin uansett hva det gjelder. Og han vil ikke gifte seg, han bare venter på en god nok "grunn" til å gjøre alvor av de truslene. Finn deg en annen mann!

Anonymkode: 59ae8...340

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det høres dessverre ut som han ikke vil gifte seg. At han vil ut av forholdet. Og så vil han skylde bruddet på disse "småkranglene", og gjerne at det er din feil, eller at det var du som brøt forholdet.

Ta alvorspraten nå i dag mens dere ikke krangler. Ikke aksepter slike trusler! Neste gang det kommer, så er det slutt.

Anonymkode: c264f...131

• Nyttig 2
Skrevet

"Nei, har ikke lyst til å gifte meg med deg nå jeg heller, så ingen krise"

Svarer du. Gjetter egentlig på at fyren blir litt blek da. Han mener hvertfall at du er mer glad i han enn omvendt.

Anonymkode: 1692c...74e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes også at du burde svare igjen. 

Jeg ville svart ham neste gang med; Ja, det synes jeg også at du bør gjøre. Jeg kan følge deg! 

• Liker 1
Skrevet

Han bruker dette som en metode for å få viljen sin. Han kommer ikke til å forandre seg av egen vilje. Så da er det litt begrensede alternativer igjen. Parterapi?

Anonymkode: 7544e...a49

Skrevet

Han trussler og du adlyder. Han stopper ikke før du ringer megler og advokat for han. Han gjør det nemlig ikke selv… men synes det er gøy når du blir sikker. Så, mitt råd: spill den helt ut neste gang, ring den han trussler med. Med bare den beskjeden at dere ikke skal kjøpe hus/gifte dere/ osv… likevel. 

Anonymkode: add89...627

• Nyttig 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Han har villet ut av forholdet lenge, og venter bare på at du skal følge opp trusselen hans. For din egen selvfølelse bør det være du som slår opp, på en rolig dag, der dere ikke har kranglet, og han ikke ser den komme. 

Anonymkode: 6d8cf...884

Dette!!

Anonymkode: 65ad9...c66

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå vet jeg selvsagt ikke mer enn det du forteller men jeg tror de aller fleste hadde tenkt at dette ikke er liv laga med slike trusler. Hvem er det som sier slik til kjæresten sin?

Anonymkode: 328fc...59e

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan påvirker disse truslene deg? Skjønner han selv at han driver med trusler? 

Skrevet

Min eks gjennom 20 år, truet med mange ting, det var hans «språk» under diskusjoner. Jeg sa det til han at han fikk skaffe seg baller til å gjennomføre truslene sine, skal jeg hjelpe deg med å finne døra?!. Jeg lot meg ikke påvirke. 
men det hjalp ikke. Han sluttet aldri med å true med sånn piss. 

Jeg hadde aldri giftet meg med en sånn person, han vil bruke det mot deg også. Ha is i magen, vurder han nøye. Så tenker du om han er verdt det for deg?! 

Skrevet

Du må spørre deg selv hvorfor du er forlovet med en lallende idiot. Så må du spørre deg selv hvor lenge du skal la dette fortsette.

Glem tanken om at du kan forandre og forbedre partneren din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...