Gå til innhold

SSRI mot angst

Fux

Anbefalte innlegg

Jeg har helseangst, fobi mot virus og bakterier, emotofobi, OCD (som har blitt en smule bedre) og panikkangst. Gikk i terapi 4 år, men det har ikke hjulpet noe særlig. Eksponeringsterapi hjalp med en del av hygieneritualene, men hjalp lite mot angsten. 

Etter en helt for jævlig vinter med alt for mye sykdom, ba jeg legen om medisiner. Jeg har to barn som fortjener bedre enn at jeg får panikkanfall hver gang de sier de har vondt i magen. Jeg vurderte til og med å flytte ut og gi mannen full omsorgsrett tidligere i år både for ungene sin del og for min egen, men aller helst vil jeg jo klare å leve med det

Jeg hadde forventet å få noe "kriseberoligende", men fikk cipramil i stedet. Jeg er jo selvfølgelig livredd for bivirkninger, så pillepakken har ligget i medisinskapet frem til i dag da jeg nærmest kastet i meg den første halve tabletten før jeg fikk tid til å begynne å gruble igjen. 

Er det noen som har erfaring med Cipramil mot angst? Hjalp det, og på hvilken måte? Jeg kan nemlig ikke si at jeg er særlig deprimert, og de erfaringene jeg funnet på nettet handler for det meste om depresjon...

Dere som har gått på denne, ble dere kvalme? Andre bivirkninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fux skrev (20 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med Cipramil mot angst? Hjalp det, og på hvilken måte?

Bruker ikke selv, men har en bekjent som bruker det mot angst og panikkanfall. Hun sier at det har hjulpet henne veldig, hun føler seg roligere og mer avdempet på en måte. Hun ble heller ikke kvalm. Andre bivirkninger har vi ikke snakket om. 

Anonymkode: 83f29...fd8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...