Averyx Skrevet 8. oktober 2022 #21 Del Skrevet 8. oktober 2022 1 hour ago, Sirah said: Jeg tenkte først nøyaktig det samme som dere, og så kom jeg på at Putin sitter med ansvaret for atomknappen... Han er lissom så sprøyte gal i utgangspunktet at hvem vet hva det er som får begeret til å tippe 😕 Den risikoen har Ukraina allerede tatt. Ukraina må ødelegge så mye som mulig for Russland, for å ha mulighet til å vinne denne krigen. Blodbad blir det uansett. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 8. oktober 2022 #22 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) 5 hours ago, I Grosny said: Det er ekkelt fordi det kan jage Putin ett sted nærmere atomknappen. Det kan se ut som Ukrainas strategi er å kutte russernes forsyningslinjer, og mitt håp er at alle forstår at tiden er moden for fredsforhanlinger. Fredsforahandlinger er helt nødvendig. Ikke minst må befolkningen i okkupert land sikres, kanskje med demilitarisert sone og fn-styrker. Dersom 80 prosent stemte russisk , så er nesten hele befolkningen i stor fare når Ukraina tar tilbake landet. De kan bli utsatt for hevn. Seriøst? 80%? Når Ukraina stemte seg ut av Sovjet var det over 80% for å danne Ukraina også i Donbas. Teller de hundretusener som Russland har drept/deportert og kidnappet i avstemningene du mener vi skal ratifisere? Kom igjen, denne Elon Musk tankegangen fungerer aldri. Se på Georgia, Sudetenland osv. Om Putin får noe som helst her kommer dette til å gjenta seg, hvorfor vil du ikke ta lærdom av de siste 20 år? Tenk hvilken presedens det setter om dette bare blir at man kan true til seg områder. Endret 8. oktober 2022 av Anonio 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. oktober 2022 #23 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Anonio skrev (18 minutter siden): Seriøst? 80%? Når Ukraina stemte seg ut av Sovjet var det over 80% for å danne Ukraina også i Donbas. Teller de hundretusener som Russland har drept/deportert og kidnappet i avstemningene du mener vi skal ratifisere? Kom igjen, denne Elon Musk tankegangen fungerer aldri. Se på Georgia, Sudetenland osv. Om Putin får noe som helst her kommer dette til å gjenta seg, hvorfor vil du ikke ta lærdom av de siste 20 år? Tenk hvilken presedens det setter om dette bare blir at man kan true til seg områder. Jeg har aldri ment eller skrevet at avstemmingene skal ratifiseres eller aksepteres. Jeg prøver å få fram et helt annet poeng, nemlig at okkuperte folk i stort antall kan komme til å samarbeide med invasjonsmyndighetene, og at de følgelig er i livsfare når området blir frigjort og de risikerer å bli regnet som kollaboratører. 80 % er bare et tall, men en dansk observatør mente at de som stemte russisk varierte fra område til område, og jeg tror han nevnte tall som 60 og 90 %. Dette er sinnsykt høye tall, såpass urealistisk at jeg tror de som stemte er redd for noe. Jeg vet ikke hva de er redd, men det kan være represalier ved gjenerobring eller trusler fra okkupasjonsmakten. Jeg mener at det bør være åpenbart at slike folkeavstemminger i en krigsituasjon ikke bør gjelde fordi situasjonen er utrygg og resultatet forteller mer om frykt enn hva folk egentlig vil. Jeg er også fullstendig klar over at mange av de som burde stemt er på flukt. Poenget er altså at majoriteten i Øst-Ukraina er redde for noe og det må vi ta på alvor. Jeg tror de frykter partisaner og gjenerobring. Derfor må det internasjonale samfunn ta ansvar for llaboratørerderes sikkerhet. Med andre ord. Russland må ut, men jeg tør ikke sende inn Ukraina. Jeg foreslår å sende inn FN-styrker i stedet. Endret 8. oktober 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 8. oktober 2022 #24 Del Skrevet 8. oktober 2022 I Grosny skrev (2 timer siden): Jeg har aldri ment eller skrevet at avstemmingene skal ratifiseres eller aksepteres. Jeg prøver å få fram et helt annet poeng, nemlig at okkuperte folk i stort antall kan komme til å samarbeide med invasjonsmyndighetene, og at de følgelig er i livsfare når området blir frigjort og de risikerer å bli regnet som kollaboratører. 80 % er bare et tall, men en dansk observatør mente at de som stemte russisk varierte fra område til område, og jeg tror han nevnte tall som 60 og 90 %. Dette er sinnsykt høye tall, såpass urealistisk at jeg tror de som stemte er redd for noe. Jeg vet ikke hva de er redd, men det kan være represalier ved gjenerobring eller trusler fra okkupasjonsmakten. Jeg mener at det bør være åpenbart at slike folkeavstemminger i en krigsituasjon ikke bør gjelde fordi situasjonen er utrygg og resultatet forteller mer om frykt enn hva folk egentlig vil. Jeg er også fullstendig klar over at mange av de som burde stemt er på flukt. Poenget er altså at majoriteten i Øst-Ukraina er redde for noe og det må vi ta på alvor. Jeg tror de frykter partisaner og gjenerobring. Derfor må det internasjonale samfunn ta ansvar for llaboratørerderes sikkerhet. Med andre ord. Russland må ut, men jeg tør ikke sende inn Ukraina. Jeg foreslår å sende inn FN-styrker i stedet. Sånn rent hypotetisk, åssen mener du FN skulle fått mandat til det når Russland uansett hadde lagt ned veto? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. oktober 2022 #25 Del Skrevet 8. oktober 2022 Sirah skrev (9 timer siden): Huff dette blir bare eklere og eklere.... Neida, det bare avslører Russland enda mer. I juli snakket han nettopp om mulige angrep på Krim: "They understand the consequences of such statements and it is very obvious that if something like this happens, for all of them there will come the Day of Judgment, very fast and hard, it will be difficult to hide." Den faktiske responsen? "Nei og nei, nå må vi iverksette etterforskning, huff og huff!" 🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. oktober 2022 #26 Del Skrevet 8. oktober 2022 I Grosny skrev (8 timer siden): Det er ekkelt fordi det kan jage Putin ett sted nærmere atomknappen. Nei, det kan det ikke. Se innlegget mitt over. Russland er store i kjeften, men med en gang man viser styrke så trekker de seg tilbake som feigingene de er. Dette angrepet, og responsen, beviser hvor tannløs Russland egentlig er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. oktober 2022 #27 Del Skrevet 8. oktober 2022 I Grosny skrev (4 timer siden): Han blir mer og mer presset, og det kan føre til desperate handlinger. Du har falt for russisk propaganda. Selvsagt blir det ikke noe atomkrig. Ikke bare er Putin avhengig av at alle i kjeden under ham gjør som de skal hvis Putin faktisk finner på å ønske å bruke atomvåpen, men du tror vel ikke Kina vil stå rolig og se på at Putin pulveriserer hele verden? Du tror Kina ønsker atomkrig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. oktober 2022 #28 Del Skrevet 8. oktober 2022 lady90 skrev (31 minutter siden): Sånn rent hypotetisk, åssen mener du FN skulle fått mandat til det når Russland uansett hadde lagt ned veto? Forhandling og FN styrker er ikke enkelt å få til når det er minst to parter som ikke vil, men jeg tror allikevel det er nødvendig. Russland har minst to tilnærminger til krigen. 1: Ødelegge Ukraina og stjele land og ressurser. 2: Redde Øst-Ukraina fra et ondt regime. Jeg tror pkt 1 dominerer men at det også finnes krefter i Russland som går for pkt 2. Disse kan kanskje akseptere fredsforhandlinger dersom man kan garantere sikkerheten til Øst-Ukrainerne. Men disse er pr i dag trolig langt unna å ha makt i Russland. Det er krig, og blodtåka er tjukkere enn noensinne. Disse mer moderate kreftene må erstatte Putin. Og erstatter de Putin kan Zelensky gå med på å forhandle. Hvordan det skal kunne skje er ganske uforståelig. Angående forhandling. Det ser ut som Ukraina står sterkere og sterkere og at det haster for Russland å forhandle mens de fortsatt har noe som helst å forhandle med. Hvis Russland har denne forståelsen så gir det et glimt av håp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 8. oktober 2022 #29 Del Skrevet 8. oktober 2022 9 hours ago, I Grosny said: Det er ekkelt fordi det kan jage Putin ett sted nærmere atomknappen. Det kan se ut som Ukrainas strategi er å kutte russernes forsyningslinjer, og mitt håp er at alle forstår at tiden er moden for fredsforhanlinger. Fredsforahandlinger er helt nødvendig. Ikke minst må befolkningen i okkupert land sikres, kanskje med demilitarisert sone og fn-styrker. Dersom 80 prosent *stemte* russisk , så er nesten hele befolkningen i stor fare når Ukraina tar tilbake landet. De kan bli utsatt for hevn. Med fare for og virke litt kjepphøy rettet jeg litt på innlegget ditt, ikke ta det personlig, men alle skjønner at resultatet var gitt på forhånd. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. oktober 2022 #30 Del Skrevet 8. oktober 2022 Melkebarten skrev (1 minutt siden): Med fare for og virke litt kjepphøy rettet jeg litt på innlegget ditt, ikke ta det personlig, men alle skjønner at resultatet var gitt på forhånd. Jeg synes det er vanskelig å fastslå at det var forhåndsbestilt resultat/ valgjuks, men du har veldig rett i at det kan være tilfelle. Magefølelsen min handler om at jeg tror folket rett og slett er skremt og enten stemte russisk for at russerne ikke skulle ta dem, eller russisk for at ukrainske partisanere ikke skulle komme å ta dem. Dersom de var redd for å bli tatt av ukrainerne , som tror de har samarbeidet med fienden, så har de aller fleste der nede et alvorlig beskyttelsesbehov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 8. oktober 2022 #31 Del Skrevet 8. oktober 2022 42 minutter siden, I Grosny said: Jeg synes det er vanskelig å fastslå at det var forhåndsbestilt resultat/ valgjuks, men du har veldig rett i at det kan være tilfelle. Magefølelsen min handler om at jeg tror folket rett og slett er skremt og enten stemte russisk for at russerne ikke skulle ta dem, eller russisk for at ukrainske partisanere ikke skulle komme å ta dem. Dersom de var redd for å bli tatt av ukrainerne , som tror de har samarbeidet med fienden, så har de aller fleste der nede et alvorlig beskyttelsesbehov. Jeg vet ikke om du så hvordan soldater hentet folk fullt bevæpnet, tok dem med til urna og stod bak dem mens de stemte, eller dama fra Russland som telte ja på blanke sedler uten å se på dem? At du i det hele tatt leker med tanken at disse valgene bør telle er skremmende. Tenk litt på byen i navnet ditt og hva Russland gjorde med den. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 8. oktober 2022 #32 Del Skrevet 8. oktober 2022 I Grosny skrev (36 minutter siden): Angående forhandling. Det ser ut som Ukraina står sterkere og sterkere og at det haster for Russland å forhandle mens de fortsatt har noe som helst å forhandle med. Hvis Russland har denne forståelsen så gir det et glimt av håp. Ikke i det hele tatt, etter min mening og skepsis. Selv ikke om det så skulle være at Ukraina ønsker hevn og dermed ta okkupasjon av russisk jord. Putin er Putin, og det er det som er det grusomme. Trenger ikke være psykolog for å se at mannen er maktsyk og gal. Hitler tok livet av seg med pistol. Hadde han derimot hatt en knapp å trykke på den gangen slik at han kunne ta med seg resten av menneskeheten inn i helvete så hadde han faktisk gjort det. Relativt sikker. Putin er i min verden kanskje den galeste leder vi har hatt overhodet. Det er dette alt handler om til slutt. Han må tas ut av sine egne, det er håpet. Håper dette ordner seg og at vi kan få se dette feige mennesket bak et glass i krigsforbryterdomstolen. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. oktober 2022 #33 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Anonio skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om du så hvordan soldater hentet folk fullt bevæpnet, tok dem med til urna og stod bak dem mens de stemte, eller dama fra Russland som telte ja på blanke sedler uten å se på dem? At du i det hele tatt leker med tanken at disse valgene bør telle er skremmende. Tenk litt på byen i navnet ditt og hva Russland gjorde med den. Ro deg ned, jeg har absolutt ikke lekt med tanken om at disse valgene bør telle. Og jeg synes det er frekt å tillegge meg slike idèer. Men du beroliger faktisk meg litt med din historie her. Det er mindre skremmende at de stemte russisk fordi de er redd russerne enn at de stemte russisk fordi de var redd ukrainske partisanere. Endret 8. oktober 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. oktober 2022 #34 Del Skrevet 8. oktober 2022 I Grosny skrev (2 timer siden): Forhandling og FN styrker er ikke enkelt å få til når det er minst to parter som ikke vil, men jeg tror allikevel det er nødvendig. Russland har minst to tilnærminger til krigen. 1: Ødelegge Ukraina og stjele land og ressurser. 2: Redde Øst-Ukraina fra et ondt regime. Jeg tror pkt 1 dominerer men at det også finnes krefter i Russland som går for pkt 2. Disse kan kanskje akseptere fredsforhandlinger dersom man kan garantere sikkerheten til Øst-Ukrainerne. Men disse er pr i dag trolig langt unna å ha makt i Russland. Det er krig, og blodtåka er tjukkere enn noensinne. Disse mer moderate kreftene må erstatte Putin. Og erstatter de Putin kan Zelensky gå med på å forhandle. Hvordan det skal kunne skje er ganske uforståelig. Angående forhandling. Det ser ut som Ukraina står sterkere og sterkere og at det haster for Russland å forhandle mens de fortsatt har noe som helst å forhandle med. Hvis Russland har denne forståelsen så gir det et glimt av håp. Det er ingen andre enn Russland som truer sikkerheten til folk øst i Ukraina. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. oktober 2022 #35 Del Skrevet 8. oktober 2022 I Grosny skrev (2 timer siden): Jeg synes det er vanskelig å fastslå at det var forhåndsbestilt resultat/ valgjuks Nei, det er veldig enkelt å fastslå. Har du fulgt med i det hele tatt? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. oktober 2022 #36 Del Skrevet 8. oktober 2022 PITTY skrev (1 time siden): Hitler tok livet av seg med pistol. Hadde han derimot hatt en knapp å trykke på den gangen slik at han kunne ta med seg resten av menneskeheten inn i helvete så hadde han faktisk gjort det. Relativt sikker. Putin er i min verden kanskje den galeste leder vi har hatt overhodet. Det er dette alt handler om til slutt. Han må tas ut av sine egne, det er håpet. Det er nok ikke bare å trykke på en knapp og så skjer alt helt automagisk. Det må gå en ordre i linja, ned til de som faktisk iverksetter. Bare fordi Putin ikke ser noen grunn til at noen i verden skal leve bare fordi han har tapt, så betyr ikke det at alle i linja under ham synes det er greit å dø for ham. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 9. oktober 2022 #37 Del Skrevet 9. oktober 2022 jabx skrev (8 timer siden): Nei, det er veldig enkelt å fastslå. Har du fulgt med i det hele tatt? Ja, til en viss grad. Det dukker opp mer info som tegner et bilde av valgfusk. Når jeg tenker over det så er det uansett valgfusk enten om man jukser med telling eller skremmer vettet av velgerne for å få de til å stemme "riktig". Men dette var egentlig ikke poenget mitt. Poenget mitt er at øst-ukrainerne er vettskremte, og jeg anser valgresultatene som et bevis på at majoriteten av dem er skremt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 9. oktober 2022 #38 Del Skrevet 9. oktober 2022 jabx skrev (8 timer siden): Det er ingen andre enn Russland som truer sikkerheten til folk øst i Ukraina. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/4o14WR/ukrainere-som-har-samarbeidet-med-russerne-blir-drept-etter-tur 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 9. oktober 2022 #39 Del Skrevet 9. oktober 2022 kar90 skrev (20 timer siden): Det er bare tapere i krig. Medfølelsen bør gå til de som kjemper for sitt land og sine familier og frihet. Alle de som kjemper på ukrainsk side, eller som har endt opp i massegraver for å være ukrainsk støttende. At landsforæderene i Ukraina må møte sin sjebne etterhvert som motstanden av invasjonen blir sterkere bør ingen miste nattesøvnen over. Det som er viktig her er at Ukraina, de som er ukrainere og vil lever under ukrainsk flagg får tilbake sine landeområder, og at tyranten Russland forblir en skygge av selv i årene som kommer. De som ikke føler ukranisk tilhørighet i Ukraina, kan flykte. De har ingenting der å gjøre. Helt enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. oktober 2022 #40 Del Skrevet 9. oktober 2022 I Grosny skrev (6 timer siden): Ja, til en viss grad. Det dukker opp mer info som tegner et bilde av valgfusk. Når jeg tenker over det så er det uansett valgfusk enten om man jukser med telling eller skremmer vettet av velgerne for å få de til å stemme "riktig". Tuller du? "Mer og mer info"? Det var massevis av info allerede før de falske "valgene" ble avholdt. Folk forklarte nøyaktig hvordan ting kom til å foregå. For Russland har gjort akkurat det samme før. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå