Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Det jeg har hørt og lest tilsier at Creative har bedre lyd, men Ipod ser bedre ut og er lettere å bruke.
Smørblomsten Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 Creative Zen! Bedre batterikapasitet Radio 1 GB mer (ihvertfall på den jeg kjøpte sammenlignet med Ipod) LITT billigere Mindre! Passer bedre i hånda Mange kule farger (ikke bare Ipod som har det!) Gode øreplugger følger med, så MÅ ikke kjøpe nye til dyr pris...
Gjest Gjest_nikita_* Skrevet 1. desember 2005 #5 Skrevet 1. desember 2005 Jeg har iPod, og digger den.
hilli Skrevet 5. desember 2005 #7 Skrevet 5. desember 2005 Jeg vet ikke hvordan Creative er, men iTunes som må brukes til iPoden er et ubrukelig program. Dessuten kjenner jeg flere som har problemer med iPoden, alt innhold blir slettet så da er ikke 40GB noe poeng lenger.
Naken Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2005 Jeg vet ikke hvordan Creative er, men iTunes som må brukes til iPoden er et ubrukelig program. Dessuten kjenner jeg flere som har problemer med iPoden, alt innhold blir slettet så da er ikke 40GB noe poeng lenger. ← Ja, det bekrefter det jeg har hørt,- at det er en del problemer med Ipoden... Mange skryter av hvor pen og bra den er, men det er også veldig mange som forteller om forskjellige feil på den, derfor tror jeg at jeg slår fra meg tanken på Ipod. Nå føler jeg det står mellom Creative zen og SonyNW-A 1000. .... men skulle gjerne hørt litt om andres erfaringer med dem, før jeg tørr kjøpe..
Chans Skrevet 5. desember 2005 #9 Skrevet 5. desember 2005 Hallo! iTunes er drittbra! iPhoto og iMovie, derimot, er villt dårlige, men jeg hadde absolutt gått for iPod. Eple-produkter er fabelaktige!
Gjest gjest1 Skrevet 5. desember 2005 #10 Skrevet 5. desember 2005 Ville definitivt valgt Creative. ← Jeg også!
Julie Skrevet 5. desember 2005 #11 Skrevet 5. desember 2005 Har Creative zen sleek og er godt fornøyd med den. Julie
Gjest Spacegirl Skrevet 5. desember 2005 #12 Skrevet 5. desember 2005 Jeg har også Creative Zen Sleek og er veldig fornøyd med den. Såvidt jeg har forstått har IPod dårligere batterilevetid enn Creative, og det at batteriet varer en stund er viktig for meg iallefall. Dessuten syns jeg at programvaren til Creative er veldig mye bedre enn ITunes.
LilleBille Skrevet 5. desember 2005 #13 Skrevet 5. desember 2005 Har en Creative - og er veldig fornøyd - ikke minst pga batterikapasiteten. Den er selvfølgelig litt tykkere/mer klumpete enn iPoden - så det spørs jo hvor mye du legger vekt på utseende.
Belit Skrevet 6. desember 2005 #14 Skrevet 6. desember 2005 Har en iPod Nano (4 GB) og er veldig veldig fornøyd. Bitteliten, stilig, lett å bruke, god lyd.
Gjest newbie Skrevet 7. desember 2005 #15 Skrevet 7. desember 2005 Jegh ar kjøpt Creative zen sleek i julegave til sambo. Håper den er bra, men har ingener faring selv. Har hørt mye bra om den og den er billigere en Ipod derfor kjøpte jeg den!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #17 Skrevet 8. desember 2005 Jeg har en ipod som nå er nærmere tre år gammel. Tenker på å kjøpe meg en mindre mp3spiller som ikke uten harddisk, men med flash-minne. Min ipod funker ikke når jeg skal løpe med den, men den er jo tross alt ganske gammel nå da...Er ikke hardbarka iPod-fan, men det jeg vil trekke fram ved ipoden er brukervennlighet, synes også iTunes er veldig bra programvare. Men utfra spsifikasjonene på creative sine hjemmesider ser det ut som spillerne deres kun støtter mp3 og wma-formatene. For meg er dette viktig av flere grunner: -AAC (mp4) gir bedre lyd på mindre plass, dvs at man har plass til flere sanger, uten at kvaliteten blir dårligere -hvis du "låner" musikk av andre kan det hende du ikke få spilt det av på spilleren din. De aller fleste med iTunes konverterer lydfilene sine til AAC. -all musikken jeg har lasta inn på datan er i aac-format. For meg utelukker det creative Så kan det virkelig stemme at creative kun støtter to lydformater? iPoden støtter flere (minus wma da), men støtter både aac, mp4, wav og aiff, hvis ikke enda flere.
Gjest Sabia Skrevet 8. desember 2005 #18 Skrevet 8. desember 2005 Så kan det virkelig stemme at creative kun støtter to lydformater? iPoden støtter flere (minus wma da), men støtter både aac, mp4, wav og aiff, hvis ikke enda flere. ← Jeg har Creative Zen Micro, og er kjempefornøyd! Helt topp at det er radio på den, lyden er bra, batterikapasiteten er bra, jeg syns den ser lekker ut. På eska mi står det at den støtter MP3, WMA og WMA DRM. Men kan ikke skjønne at det skal være noe problem, jeg har ikke hittil støtt borti noen filer jeg ikke får lagt inn, men det er kanskje bare flaks? Jeg anbefaler ihvertfall Creative. Har hørt om mye tull med Ipod og dårlig batteri kapasitet. Dessuten er det vel ikke radio på Ipod??? Ikke sikker..
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #19 Skrevet 9. desember 2005 Ikke radio på Ipoden nei, det talte imot da jeg kjøpte Creative sleeken!
Nala Skrevet 10. desember 2005 #20 Skrevet 10. desember 2005 Jeg har en iPod mini, og er veldig fornøyd med den iTunes er et fabelaktig program, syns jeg, så jeg kan ikke skjønne vedkommende over her som mener programvaren trekker ned. Men men, smaken er som baken. Den eneste fordelen Creative har i forhold til iPod-en, sånn som jeg ser det, er at det er radio på den. Ellers syns jeg iPoden scorer mye på design. Creative-en er jo en stor klump i forhold til den lekre iPod-en, og det betyr mye for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå