AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Må begynne med at vi i alle å har hatt et veldig komplisert forhold. Har vært slutt i lang tid, mye fram og tilbake og mye som har skjedd som har gjort at jeg ikke kan stole på det han sier. Selv har jeg i alle år slitt økonomisk, og han har tidligere brukt sine penger som makt over meg. Nå har jeg arvet en god sum fra et familiemedlem. Og disse pengene er jeg svært redd for å bruke. Tjener fortsatt lite siden jeg ikke jobber fullt, og denne arven er en stor trygghet for meg. Alt har blitt dyrt og er bekymret for utgifter til vinteren. Dette har jeg fortalt kjæresten. Men allikevel spurte han her om dagen om å få låne 10 000 som jeg skulle få tilbake neste uke. Det er ikke første gang han har vært på disse pengene, og har tidligere spurt om å låne et langt høyere beløp enn det, og sier at han skal gi tilbake mer enn det han har lånt. Jeg sier nei av årsaken som jeg tidligere har nevnt. Bruker ikke selv av disse pengene heller. Men nå har han blitt sur og bedriver silent treatment. Svarer bare kort når jeg sier noe, ikke et ord ellers og ser ikke på meg. Han får meg til å føle meg jævlig og gjerrig. Men han vet godt hvor dårlig råd jeg ellers har og hvor ustabilt vi har hatt det i alle år. Synes dere jeg er urimelig? Nå har det vært mye mas om å låne penger, og hadde jeg sagt ja nå så hadde det ihvertfall ikke blitt siste gang. Anonymkode: b3468...133
Furstina Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Du är inte orimlig. Låt sparandet av pengarna vara ”heligt”, börjar du/ni låna av dem är det lätt att det blir en vana. placera pengarna i fond eller på låst konto med högre ränta. Gör det svårt att låna av dem snabbt. Kanske bara behålla en liten buffert på konto för en riktig kris men en liten liten summa bara. Behöver han låna 10.000 nu, som kan betalas tillbaka nästa vecka så kan han vänta en vecka. 13 3
Mona123 Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Nei, ikke lån bort. Han får ta lån i banken. 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Hvilke gode og fantastiske egenskaper har denne mannen, som gjør at du fortsatt er i et forhold med han? Anonymkode: 06de6...2fa 16 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Må begynne med at vi i alle å har hatt et veldig komplisert forhold. Har vært slutt i lang tid, mye fram og tilbake og mye som har skjedd som har gjort at jeg ikke kan stole på det han sier. Selv har jeg i alle år slitt økonomisk, og han har tidligere brukt sine penger som makt over meg. Nå har jeg arvet en god sum fra et familiemedlem. Og disse pengene er jeg svært redd for å bruke. Tjener fortsatt lite siden jeg ikke jobber fullt, og denne arven er en stor trygghet for meg. Alt har blitt dyrt og er bekymret for utgifter til vinteren. Dette har jeg fortalt kjæresten. Men allikevel spurte han her om dagen om å få låne 10 000 som jeg skulle få tilbake neste uke. Det er ikke første gang han har vært på disse pengene, og har tidligere spurt om å låne et langt høyere beløp enn det, og sier at han skal gi tilbake mer enn det han har lånt. Jeg sier nei av årsaken som jeg tidligere har nevnt. Bruker ikke selv av disse pengene heller. Men nå har han blitt sur og bedriver silent treatment. Svarer bare kort når jeg sier noe, ikke et ord ellers og ser ikke på meg. Han får meg til å føle meg jævlig og gjerrig. Men han vet godt hvor dårlig råd jeg ellers har og hvor ustabilt vi har hatt det i alle år. Synes dere jeg er urimelig? Nå har det vært mye mas om å låne penger, og hadde jeg sagt ja nå så hadde det ihvertfall ikke blitt siste gang. Anonymkode: b3468...133 Du burde gjøre det slutt for evig, og finne deg en bedre og mer oppegående mann. Anonymkode: 7e7a0...bff 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvilke gode og fantastiske egenskaper har denne mannen, som gjør at du fortsatt er i et forhold med han? Anonymkode: 06de6...2fa AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du burde gjøre det slutt for evig, og finne deg en bedre og mer oppegående mann. Anonymkode: 7e7a0...bff Ja jeg vet. Har hatt mye hodepine pga han her. Men har nå igjen blitt avhengig av noen å dele utgifter med når alt har blitt så dyrt, og har helt angst for vinteren. Vi har barn sammen også. Anonymkode: b3468...133 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Sjarmerende type. Hva er det som haster sånn med å få de 10.000 kr nå? Hvis han skal betale tilbake neste uke så kan han vel jammen vente med hva enn han skal til da? Anonymkode: cbb12...8ac 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 Vern om pengene fra arven. Gjerne ha dem i en annen bank, bind dem opp i aksjer ol. Anonymkode: af911...8be
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 At dere har barn sammen er ingen unnskyldning for å være i et skadelig forhold ❤️ Nei, du skal ikke låne han penger. Men da kan du heller ikke forvente å låne penger av han når du trenger det. Anonymkode: 5f8ce...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 Herrefred. Si at du har investert de i fond og de dermed er låst/utilgjengelig. Noe du også kan vurdere å gjøre og forsåvidt. Anonymkode: c6315...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 Du har helt rett. Ikke lån ham penger! Og ikke at du spurte om det, men han høres ikke ut som en god kjæreste. Jeg hadde sjekket om jeg hadde alternativer til å øke inntekt så jeg kunne klart meg uten ham i fremtiden. Utdanning, skifte stilling, flytte… Anonymkode: 4fe74...578
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg ville ikke lånt bort penger til han. Kan han ikke bare låne i banken hvis han kan betale tilbake neste uke? Anonymkode: 1d660...27b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #13 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har helt rett. Ikke lån ham penger! Og ikke at du spurte om det, men han høres ikke ut som en god kjæreste. Jeg hadde sjekket om jeg hadde alternativer til å øke inntekt så jeg kunne klart meg uten ham i fremtiden. Utdanning, skifte stilling, flytte… Anonymkode: 4fe74...578 Skal gjøre alt for å få mer jobb. Har hatt en skikkelig krangel i dag, og han skal nå bort fra mitt liv. En gang for alle. Anonymkode: b3468...133 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #14 Skrevet 8. oktober 2022 Hvor gammelt er barnet? Har du rett på overgangsstønad om du dumper dritten, så du kan ta deg en utdanning og få bedre betalt (heltids-)jobb? Hurra, leste nettopp at du har bestemt deg for at du har det bedre alene! Gratulerer, jeg ønsker deg alt godt med den nye tilværelsen! Anonymkode: 2748c...76b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #15 Skrevet 8. oktober 2022 Stol på meg... IKKE LÅN DEM BORT! Tro meg, du vil angre om han plutselig bare stikker og aldri gir dem tilbake, da sitter du der uten arv og penger. Spar pengene, og ikke la folk utnytte deg. Har lånt bort 200 000 og fikk aldri dem tilbake. Tro meg, er en jævlig følelse å sitte med. Anonymkode: 266c4...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #16 Skrevet 8. oktober 2022 Du skriver at du har slitt økonomisk, og at han har hatt penger slik jeg forstår det? Han har dekt utgifter for deg i alle år og nå som du har penger skal du ha alt for deg selv? Anonymkode: 5428c...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #17 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor gammelt er barnet? Har du rett på overgangsstønad om du dumper dritten, så du kan ta deg en utdanning og få bedre betalt (heltids-)jobb? Hurra, leste nettopp at du har bestemt deg for at du har det bedre alene! Gratulerer, jeg ønsker deg alt godt med den nye tilværelsen! Anonymkode: 2748c...76b Tusen takk❤️ Har en ganske bra betalt jobb som jeg trives i, så nå er det bare å håpe på fast full stilling. Anonymkode: b3468...133
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Skrevet 8. oktober 2022 Du skal ikke låne bort penger. Det vil bety å gi de bort. Anonymkode: c9a60...dcd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #19 Skrevet 8. oktober 2022 Du må ikke finne på å låne ham penger. Jeg er veldig glad for å lese at du skal gå fra ham. Lykke til! Anonymkode: 7ecd2...8d8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #20 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver at du har slitt økonomisk, og at han har hatt penger slik jeg forstår det? Han har dekt utgifter for deg i alle år og nå som du har penger skal du ha alt for deg selv? Anonymkode: 5428c...fa8 Nei, det har han ikke. Kun delt på utgifter. Om han uansett hadde gjort det, så er ikke det grunn nok til å grafse i arven til noen man ikke har et stabilt forhold med når han i tillegg tjener over dobbelt så mye, sløser med penger ellers og har betalingsanmerkninger. Derfor han ikke får lån i bank, for de som lurte på det. Anonymkode: b3468...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå