AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Føler meg litt lost og synes ting er tungvint. Kan jeg lage flere flasker av gangen, hvordan bør jeg evt gjøre dette og oppbevare det? Et annet spørsmål, må jeg vente til vannet er 70 grader før jeg tar i pulver eller kan jeg blande det med vann som er helt nykokt og har 100 grader? Mulig jeg spør dumt nå men 😅 Anonymkode: 58ead...dba
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Den ble lagt feil, kan admin legge den på graviditet og spedbarn? 😊 Anonymkode: 58ead...dba
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Du kan lage flere flasker av gangen så lenge det er vanlig MME (nan, hipp). Du må da blande flaskene og kjøle ned raskt ( vannbad), før du setter de i kjøleskapet. Du kan tilsette pulveret når vannet er 100 grader Det viktigste er at vannet er minst 70 grader når du blander i pulveret (for å drepe eventuelle bakterier), og at alt utstyr som er i kontakt med MME blir sterilisert hver gang det er brukt. Anonymkode: c42a0...3ec
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan lage flere flasker av gangen så lenge det er vanlig MME (nan, hipp). Du må da blande flaskene og kjøle ned raskt ( vannbad), før du setter de i kjøleskapet. Du kan tilsette pulveret når vannet er 100 grader Det viktigste er at vannet er minst 70 grader når du blander i pulveret (for å drepe eventuelle bakterier), og at alt utstyr som er i kontakt med MME blir sterilisert hver gang det er brukt. Anonymkode: c42a0...3ec Takk for svar 😊 Kan jeg varme flaskene i mikro når de har vært oppbevart i kjøleskapet, eller må jeg varme i varmt vannbad? 😊 Anonymkode: 58ead...dba
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar 😊 Kan jeg varme flaskene i mikro når de har vært oppbevart i kjøleskapet, eller må jeg varme i varmt vannbad? 😊 Anonymkode: 58ead...dba Du KAN varme i mikro men da skal ikke flasken være full, sånn at du får ristet den ordentlig så baby ikke brenner seg da mikroen varmer ujevnt De første ukene drikker de så lite så da varmet jeg likeså i vannbad, syns ikke det tok så lang tid.. Anonymkode: c42a0...3ec
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du KAN varme i mikro men da skal ikke flasken være full, sånn at du får ristet den ordentlig så baby ikke brenner seg da mikroen varmer ujevnt De første ukene drikker de så lite så da varmet jeg likeså i vannbad, syns ikke det tok så lang tid.. Anonymkode: c42a0...3ec Takk for svar, ble litt klokere nå 😊 Anonymkode: 58ead...dba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå