Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg (29) og samboeren (26) min har vært sammen i snart ett år, og han har møtt alle mine venner og nesten hele min familie. Han er alltid invitert til alt jeg skal, med mindre jeg skal gjøre noe med jentegjengen (…som sier seg selv). Jeg, derimot, har møtt vært svært lite med hans venner. Hvis vi har møtt på de tilfeldig på gata har jeg fått presentert meg, men ikke noe mer enn det. Det er ett vennepar som vi har hatt på middag noen ganger, men utenom det er det ingenting. 

Nå er kjæresten min invitert i bursdag til en kompis. På arrangementet er det invitert både kvinner og menn, men jeg er ikke invitert. Jeg har hilst på kompisen tidligere, men ikke vært noe mer han utenom det. Mine venner inviterte min samboer før de møtte han, fordi de ønsket å bli kjent med han - og hadde de ikke invitert han hadde jeg selvfølgelig spurt om det var greit at han kom. 

Det samme gjelder bursdag til broren hans og nyttårsaften. Han er ikke fra byen vi bor i, og ønsker å feire med «kompisene» fra hjembyen. Her kommer det også fra begge kjønn, og jeg er nok en gang ikke invitert. 

Jeg er helt for at vi ikke må finne på ting sammen hele tiden, og at vi kan gjøre ting hver for oss, men noen ting føler jeg at man skal gjøre sammen også. Som f,eks nyttårsaften, bursdager (som er for begge kjønn) osv. 

Jeg føler min samboer ikke er interessert i å ha med meg, og at vennene hans ikke er interessert i å bli kjent med meg. Overreagerer jeg, eller burde jeg snakke med han om det? Kjenner det er veldig sårt å skulle ta opp med samboeren min. 

Anonymkode: 0b82e...7cd

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Icr
  • Liker 1
Skrevet

Veldig rart. Det normale er, som du skriver, at kjærester er opptatt av å være sammen, og av at begge skal være inkludert i vennegjengene.

At du ikke blir invitert av denne kameraten hans, kan henge sammen med hvordan han har presentert deg for dem. Kanskje han sier at dere bare henger sammen, det er ikke noe alvorlig/seriøst, eller lignende. Da tenker de heller ikke på å invitere deg.

Dette skal du ikke være redd for å ta opp. Det er unormalt å utelate kjæresten så ofte. Hvis han bare er sammen med deg nærmest for tidtrøyte, så er det på tide å gå hver sin vei. Etter ett år forventes det at kjæresten er inkludert i det meste.

Anonymkode: 6d00b...363

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som en dårlig samboer, som kun bor sammen med deg for å spare penger

Anonymkode: 414d3...624

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker som deg. Det er viktig å inkludere. Hadde alltid tenkt på det. Synes du skal si at du kunne veldig godt tenkt deg å bli med.

Skrevet

Man inkluderer den man vil i livet sitt.

Selv har jeg aldri møtt min manns venner noe særlig. Er ikke interessert i å gjøre ting med de.

Anonymkode: 564ae...d6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Meg (29) og samboeren (26) min har vært sammen i snart ett år, og han har møtt alle mine venner og nesten hele min familie. Han er alltid invitert til alt jeg skal, med mindre jeg skal gjøre noe med jentegjengen (…som sier seg selv). Jeg, derimot, har møtt vært svært lite med hans venner. Hvis vi har møtt på de tilfeldig på gata har jeg fått presentert meg, men ikke noe mer enn det. Det er ett vennepar som vi har hatt på middag noen ganger, men utenom det er det ingenting. 

Nå er kjæresten min invitert i bursdag til en kompis. På arrangementet er det invitert både kvinner og menn, men jeg er ikke invitert. Jeg har hilst på kompisen tidligere, men ikke vært noe mer han utenom det. Mine venner inviterte min samboer før de møtte han, fordi de ønsket å bli kjent med han - og hadde de ikke invitert han hadde jeg selvfølgelig spurt om det var greit at han kom. 

Det samme gjelder bursdag til broren hans og nyttårsaften. Han er ikke fra byen vi bor i, og ønsker å feire med «kompisene» fra hjembyen. Her kommer det også fra begge kjønn, og jeg er nok en gang ikke invitert. 

Jeg er helt for at vi ikke må finne på ting sammen hele tiden, og at vi kan gjøre ting hver for oss, men noen ting føler jeg at man skal gjøre sammen også. Som f,eks nyttårsaften, bursdager (som er for begge kjønn) osv. 

Jeg føler min samboer ikke er interessert i å ha med meg, og at vennene hans ikke er interessert i å bli kjent med meg. Overreagerer jeg, eller burde jeg snakke med han om det? Kjenner det er veldig sårt å skulle ta opp med samboeren min. 

Anonymkode: 0b82e...7cd

Nei, dette er ikke greit, så sant det ikke er rene gutteturer så er samboer alltid invitert, det der det normale

Anonymkode: e6223...6c7

Skrevet

Helt i starten av mitt forhold så skulle bestevennen ha avslutningsfest på jobben, jeg hørte ikke at je var invitert, så sa jeg kunne hente og kjøre, men for han var det en selvfølge at jeg også var invitert, han ble veldig lei seg fordi det ikke kom frem, fordi det var en selvfølge for han. 

Har du spurt? noen ganer skjer det bare misforståelser. 

Anonymkode: 4eb1d...324

Skrevet

Vennefestene med begge kjønn, er noen av damene der partnere av mennene, eller har alle damene som skal være på festen alltid vært i vennegjengen, at det kan være derfor du ikke er invitert? At de ikke ønsker å inkludere partnere på sammenkomstene sine?

Anonymkode: db03f...b47

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke ok hvis planen er å dele livet sammen. Prat med han og spør hvorfor det er slik. 

Skrevet

For noen er det faktisk slik at kjærester til venner er ikke noe man prøver å bli kjent med. Det er veldig individuelt. 

Anonymkode: 13dff...f06

Skrevet

Det naturlige her hadde jo vært at kjæresten spurte de som holder festen om dama kan bli med. Dette er noe kjæresten burde ta opp, jeg hadde også blitt lei meg om ikke kjæresten min tok meg med på fester hvor andre tar med følge.

Anonymkode: 29226...50c

Skrevet

Spørsmålet er jo om ingen andre har med følge heller. At de andre damene er venner av verten, og heller ikke tar med sine menn.

Anonymkode: db03f...b47

• Liker 2
Skrevet

Mjaaa……kan det være at han ikke inviterer deg? 

Anonymkode: d0c7c...f4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For noen er det faktisk slik at kjærester til venner er ikke noe man prøver å bli kjent med. Det er veldig individuelt. 

Anonymkode: 13dff...f06

Hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...