Gå til innhold

Han forventer rent hus daglig og middag mens jeg er alene med 4 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 4 barn i hus. Samboers barn er 7 år, mitt barn på 7 og 2 felles barn på 1 år og en baby på 3 mnd. Vi er samboere. 

Jeg er så sliten av å få kjeft for at kjøkkenet ser rotete ut når han kommer hjem fra jobb. Han er veldig «tradisjonell», (mannen jobber og kommer hjem til rent hus), men jeg er i permisjon med baby samtidig som at jeg lager mat og gjør lekser med de største barna.

Dette er vanskelig fordi alle barna «trenger noe» i form av mat, lek. Jeg får ikke til å fikse huset perfekt til han kommer hjem, til tross for at middagen alltid står klar til han kommer..

Jeg kjøper maten, lager middag, rydder, henter barna. Men likevel er han sur fordi han mener huset ikke ser ryddig ut nok når han kommer hjem. Jeg ammer, samtidig som jeg har vår felles sønn på 1 år. Jeg prøver å få livet til å gå rundt men jeg er så drittlei av at han blir sint. 

For meg er disse små «hybelkaninene» småpirk i en småbarnsperiode. Men hvordan få han til å forstå at familieliv krever sitt..? Jeg er rådvill, trenger noen gode klemmer og råd❤️

Anonymkode: 139f6...06c

• Liker 4
  • Hjerte 27
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke greit, god klem til deg 🥰 plis si at han skal ha pappa perm også? 😇 Da håper jeg du sier nett det samme til han sånn han lærer litt folkeskikk og hvor travelt det er med barn hjemme. 

• Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjeft? Sinne? 

Jeg er voksen og tar ikke kjeft fra andre voksne. Neste gang hadde jeg bare ledd av han. 

Anonymkode: f3043...3c4

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Han høres ut som en idiot. Hadde overhodet ikke prioritert rengjøring av hus eller å ha maten klar . Han får brette opp armene når han kommer hjem. Dette er ikke 50-tallet. 

Anonymkode: 65148...fdb

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hæ? Du får realitetsorrientere han og vise han svarene han får i denne tråden. 

Du er i permisjon og får lønn i 7,5t for å ta vare på baby. All annen jobb med hus og baby er det forventet dere deler likt nå i likestillingsalderen. 

Anonymkode: 5e41e...7a5

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet

La han få en realitetssjekk. Kan du og baby reise bort noen dager så han må stelle hjemme? Det er jo helt urealistisk å få til å holde huset ryddig og rent samtidig som at man passer på baby og følger opp tre andre barn. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Åj, det er en kjedelig situasjon. Her formerer hybelkaninene seg noen dager, og mannen tar dem når han kommer hjem. Jeg har bare ett barn. Det er ikke alltid hver dag kan være perfekt. De færreste :) 

Anonymkode: 7a507...acd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Husker mannen min også sa noe sånt som «men du er jo hjemme hele dagen, og får ingenting gjort». 
da jeg satte meg ned å fortalte til punkt og prikke hvordan dagen ser ut så sa han aldri noe mer om det, og han begynte faktisk å hjelpe til mer hjemme. 

Vet ikke hvordan din mann har hatt det tidligere, men for min mann så har han aldri vært nødt til å hjelpe til i barndomshjemmet feks. Tror aldri han har tenkt noe særlig over at han får rene sengeklær på jevnlig, rene klær i skapet, middag hver dag, alt som må gjøres med barna osv. 

kommunikasjon er nøkkelen

Anonymkode: 4b915...a74

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er en grunn til hvorfor han ble singel første gang. Han er ikke noe å samle på. 

Anonymkode: 6cd18...92e

• Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde reist bort en hel dag og latt mannen ta hand om alt. Så får nok pipa en annen lyd. ;) 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Herlighet for en fjott av en mann du har! Jeg hadde i klartekst fortalt ham nettopp det om det hadde vært min mann. Ikke finn deg i noe du ikke fortjener

Anonymkode: f3f7e...d40

• Liker 8
Skrevet

Bytt mann. 

Anonymkode: 39332...702

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Bortsett fra at du har en dust av mann,

robotstøvsuger

vask opp og rydd samtidig som du lager maten.

lag mat færre dager i uka og frys inn. 

Er 1 åringen i barnehage? 
7- åringene kan godt hjelpe til å støvsuge og vaske hjemmet. 

Anonymkode: cf327...526

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er så sliten av å få kjeft

Unnskyld meg, kjeft? Og hva gir ham rett til å kjefte og lage problemer i stede for å være voksen og bidra til at huset man selv bor i er rent og velholdt? Er han det femte barnet du må huske å ta deg av også? 

Anonymkode: 4ce24...2c8

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bortsett fra at du har en dust av mann,

robotstøvsuger

vask opp og rydd samtidig som du lager maten.

lag mat færre dager i uka og frys inn. 

Er 1 åringen i barnehage? 
7- åringene kan godt hjelpe til å støvsuge og vaske hjemmet. 

Enig i alt, unntatt å sende ungen i barnehage.

Anonymkode: ffe0e...6bd

• Liker 2
Skrevet

Skal han ha noe permisjon? Kan du reise bort? Støtter de andre i å la han prøve seg selv med flest mulig unger en dag eller to. 

Jeg hadde en sånn mann. Selv om han prøvde selv (og fikk til nye mindre enn meg på en dag) ga han seg ikke. Urealistiske krav til meg og kjeft og dårlig stemning ofte fordi "jeg var så håpløs og bo med". Har i ettertid skjønt at jeg (og vi) gikk på nåler og har brukt noen år hos psykolog som mener jeg har vært utsatt for psykisk vold over flere år. Ikke sikkert det er sånn før deg/dere men tenker at de fleste justerer seg når de får prøve litt selv, når du forteller om dagen og det du må gjøre. Om han da fortsetter bør det gå noe alarmklokker hos deg. Ikke på at du er udugelig.. Men om han har urimelige krav og en ugrei måte å behandle deg på.

Anonymkode: bd053...091

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig i alt, unntatt å sende ungen i barnehage.

Ja, men det var jo et spørsmål ikke at jeg syns at barnet skal i bhg 😆

• Liker 1
Skrevet

Skal dere unngå samlivsbrudd innen kort tid så må dere jo snakke om dette og både mannen og du (mest han høres det ut som) må lære seg å ikke få det helt som de vil og dere må begge lære dere å gjøre husarbeid. Men dere lar det vel bare skure og gå en stund til, og så blir du til slutt så utslitt og sur at du forlater han eller han er så lei deg at han går videre til en ny dame (endel yngre, ingen barn, veldig ryddig hjem) og så er dere i gang (i hvert fall han) med runde fire.

Anonymkode: cee1f...aaa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men det var jo et spørsmål ikke at jeg syns at barnet skal i bhg 😆

Ok. Da misforstod jeg, men syns det er litt tidlig med minste.

Skrevet

Jeg hadde strøkent hjem i permisjon med ett barn. Med 4 barn hadde det nok vært fullstendig kaos 🙃.

Anonymkode: a4821...2ee

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...