AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Vurderer å gå over til å gi hunden min råfor. Det jeg lurer på er, hvordan gjør dere det når dere reiser bort med hunden og ikke har mulighet til å oppbevare maten kaldt? F.eks flere dagers telt-tur om sommeren? Anonymkode: e516c...b0b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Frysetørket råfor. Veier mindre og tar mindre plass. Anonymkode: dda89...073 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vurderer å gå over til å gi hunden min råfor. Det jeg lurer på er, hvordan gjør dere det når dere reiser bort med hunden og ikke har mulighet til å oppbevare maten kaldt? F.eks flere dagers telt-tur om sommeren? Anonymkode: e516c...b0b Våtfôr? Nå vet jeg ingenting om hundevåtfôr men kattevåtfôr har mye utvalg av kvalitet med veldig mye kjøtt så ikke sååå langt unna råfôr. Vil ikke tro at et par dager med det kan ødlegge så veldig mye, man kan jo gi en pose våtfôr her og der også sånn at du ikke risikerer dårlig mage. Anonymkode: 06e2d...a3a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Spør kokkemannen om tips 😂 Anonymkode: 46468...41d 2
Gjest Ramona1970 Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Våtfôr? Nå vet jeg ingenting om hundevåtfôr men kattevåtfôr har mye utvalg av kvalitet med veldig mye kjøtt så ikke sååå langt unna råfôr. Vil ikke tro at et par dager med det kan ødlegge så veldig mye, man kan jo gi en pose våtfôr her og der også sånn at du ikke risikerer dårlig mage. Anonymkode: 06e2d...a3a Nei rått kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør kokkemannen om tips 😂 Anonymkode: 46468...41d Nailed it! 😅 Anonymkode: cee99...534
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Ramona1970 skrev (6 timer siden): Nei rått kjøtt. Hæ? Jeg skjønner at det er snakk om rått kjøtt. Men når det ikke er mulig må det gå an å gi våtfôr istedenfor en liten periode. Det holder seg på telttur osv. Anonymkode: 06e2d...a3a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 På tur har jeg med frysetørket kjøtt. Fungerer veldig bra. Anonymkode: 9adc6...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Våtfôr? Nå vet jeg ingenting om hundevåtfôr men kattevåtfôr har mye utvalg av kvalitet med veldig mye kjøtt så ikke sååå langt unna råfôr. Vil ikke tro at et par dager med det kan ødlegge så veldig mye, man kan jo gi en pose våtfôr her og der også sånn at du ikke risikerer dårlig mage. Anonymkode: 06e2d...a3a Våtfor er SVÆRT langt unna råforing, både til katt og hund. Frysetørket vom er fint til turer. Våtfor er helt idiotisk til turer, det er jo mye tyngre, og ikke sunnere enn tørrfor. Da kjøper man heller med seg helt vanlig tørrfor akkurat til den turen. Anonymkode: 50377...8a4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 https://vomoghundemat.no/vom-freeze-dried/ Anonymkode: 4bcfb...48b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Våtfor er SVÆRT langt unna råforing, både til katt og hund. Frysetørket vom er fint til turer. Våtfor er helt idiotisk til turer, det er jo mye tyngre, og ikke sunnere enn tørrfor. Da kjøper man heller med seg helt vanlig tørrfor akkurat til den turen. Anonymkode: 50377...8a4 Det var bare et forslag, jeg verken råfôrer, går på turer eller har hund. Visste ikke at frysetørket vom var en greie en gang. Ja, våtfôr er noe helt annet enn råfôr, og råfôr er helt fantastisk! men å si at det ikke er sunnere enn tørrfôr er bare fullstendig feil på flere plan. Anonymkode: 06e2d...a3a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #13 Skrevet 8. oktober 2022 Enig med de som sier frysetørket, trenger bare å tilsette vann og hundene våre elsker det😁 Anonymkode: ba81f...630
Myrmica Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 Nettopp fordi vi er mye på tur, har jeg valgt å fôre 50/50 med råfôr og tørrfôr. Da er hundene vant til tørrfôret, og det er null problem å bruke om vi er uten kjøleskap i flere dager. Har gjerne med noen bokser våtfôr med høyt kjøttinnhold i tillegg, for å gjøre tørrfôret litt mer spennende. Har forsøkt frysetørket fôr, men syntes ikke det funka så bra for oss (og så er det litt dyrt) 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #15 Skrevet 11. oktober 2022 Aldri vært ute for problemstillingen der vi ikke har tilgang på fersk mat til oss selv. Hytteturer og hotellturer har ordnet seg fint med ferskt fôr, turer i skogen går vi bare dagsturer (opp til 10t) og tar vanligvis med bare en snack til hunden her om noe. Skal man overnatte ute tåler råfôra hunder vanligvis bra overgang til en helt annen kost de dagene (i motsetning til hunder som kun er vant med å spise tørrfôr). Anonymkode: 9ca92...88c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Skrevet 11. oktober 2022 blander råfor og tørrfor til daglig. da går det greit å kun bruke tørrfor på tur. + at du kan ta med litt tørrfisk som veier ingenting Anonymkode: 5f63f...8b7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #17 Skrevet 11. oktober 2022 Gir litt tørrfôr til vanlig, så på turer kan vk gi tørrfôr eller frysetørret vom Anonymkode: c40bc...9c7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #18 Skrevet 11. oktober 2022 Hvor kjøper dere frysetørret vom? Høres ut som en smart ting å ha på nødslageret 😅 Anonymkode: a95b3...d54
Arx Skrevet 11. oktober 2022 #19 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor kjøper dere frysetørret vom? Høres ut som en smart ting å ha på nødslageret 😅 Anonymkode: a95b3...d54 De fleste dyrebutikker selger det, evt felleskjøpet
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #20 Skrevet 14. oktober 2022 Min spiser ikke frysetørket Vom, men spisetørket Mush kan jeg bruke som godbiter 🤣 Jeg råforer med både vom og mush litt om hverandre, og det er fryktelig lettvint å ta med frysetørket for som han spiser så godt (Ja, min er utrolig sær på mat). https://www.dyrekassen.no/mush-vaisto-frysetoerket-hundefr-storfe-kalkun-og-laks?sku=113361&gclid=CjwKCAjwkaSaBhA4EiwALBgQaG87g-kvMvGpVKWk2VIyDqdEt7IU8hJJnu9gVZBW_6J8YoJUM7rqaRoCsGIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 39273...787
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå