AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Alenemor og far er fraværende. Jeg har hatt kjæreste i ett år og føler forholdet ikke fungerer mer. Har ikke følelser eller samme tiltrekning. Barna har imidlertid blitt glade i ham. Han leker med dem, lærer de nye ting, bygger ting for dem, gjelder dem med skole osv. Barna har fått en fars figur og sønnen er spesielt stolt av han. Hvis jeg slår opp med ham, så er det naturligvis begrenset hvor lenge han vil ha tid til å holde kontakt med barna, da han etterhvert vil finne ny kjæreste. Jeg tenker at jeg bør i noen år bli værende i dette falske forholdet. Mange har jo arrangert ekteskap og blir igjen i forholdet. Det blir brutalt og jeg bør kanskje vente noen år til barna blir ungdom. Nå er det kanskje barnas tur og jeg må ofte meg for dem. Men da vil jeg bli fordømt for å leke med kjærestens følelser? Hva er beste løsning her. Anonymkode: 86c72...426
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Det kommet aldri til å funke, det vil lyse gjennom tilslutt at du ikke har noe følelser for han, om han høres ut som en mann som fortjener bedre enn at du bare er med han for barnas skyld. Jeg skjønner godt følelsen din, vondt at han forsvinner fra livet til barna, men skal du gå så gå nå. Og vente til de er ungdommer er også mer sårt for barna, da er det enda vondere å miste farsfiguren i livet. Kan jeg spørre hvorfor du tror følsene har forsvunnet helt, finner du han ikke tiltrekkende? Anonymkode: c3269...4dc 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Nei det funker ikke. Du ødelegger han og du ødelegger deg og du ødelegger barna. Barna må se genuin kjærlighet for å lære seg hvordan det skal være ellers havner de i forhold de blir misbrukt og utnyttet selv. Anonymkode: f7111...8f6 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg forstår virkelig ikke menn som er sammen med alenemødre... Har de virkelig ikke selvrespekt? Er det så viktig å ha dame at man er villig til å la seg utnytte? Anonymkode: 63c51...727
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Nei, det syns jeg ikke du skal gjøre. Du skal tross alt ha det bra du også. Anonymkode: 173e3...8f9
Gjest Warrior Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Den beste løsningen er ikke å bli i et forhold på grunn av barna. Det viktigste i et forhold er at man har følelser for hverandre og at forholdet fungerer. Når det ikke gjør det så er det beste å slå opp. Er det bra for barna at de voksne er i et forhold som egentlig ikke fungerer og den ene voksne ikke har følelser for den andre? Er det bra for deg å tvinge deg selv til å være i et forhold når du ikke har følelser for kjæresten? Er det bra å la kjæresten tro alt er greit mellom dere og så såre han når barna blir større? Er det bra for barna at du plutselig slår opp med han når barna er blitt større? Jeg mener ingen av delene er bra i det hele tatt så mitt råd er at du slår opp både for din egen skyld, for barnas skyld og for kjæresten din sin skyld. Endret 8. oktober 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Han er i denne familien og ser gjerne for seg at dette skal vare livet ut. At han etterhvert skal få bli bonusbestefar når barna dine får barn. Og at du og han sammen skal få dele denne gleden. I stedet så sitter du og teller ned på når det er passende å dumpe han? Da gjør du det heller slutt nå. Kanskje han velger selv å være i livet til barna litt til. Men da vet han ihvertfall hva fremtiden vil bringe. Anonymkode: bc701...575 1
AprilLudgate Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 Om han er som en farsfigur etter ett år har du nå lært en viktig lekse: Ikke introduser kjærester til ungene tidlig. Og ikke involver dem så mye så tidlig. Gjør det slutt, og ikke introduser kjærester tidlig fremover. 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg forstår virkelig ikke menn som er sammen med alenemødre... Har de virkelig ikke selvrespekt? Er det så viktig å ha dame at man er villig til å la seg utnytte? Anonymkode: 63c51...727 Tenker det samme. Så går det litt tid og så oh har man ikke følelser mer. Og så oh har man ikke tenkt på at barna har en tilknytning. Og så oh må man enten være kjærester uten følelser eller finne seg enda en mann. Anonymkode: b29ef...90a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå