AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Måten hun gjør det på er å skryte av seg selv og sine valg. Og de gangene hun gjør noe «lurt» som hun tenker andre ikke har tenkt på, så passer hun på å ikke si noe før det er for sent, for så å gni det inn. Tror hun leser her inne, så vil ikke komme med konkrete eksempler. Men f.eks. når en venninne sier at hun føler hun har lagt på seg, har dårlig selvtillit av det, så støtter hun ikke opp ved å si at hun ser flott ut. Men kan si hvor fornøyd hun er med å ha gått ned i vekt eller tatt av. Og motsatt også egentlig, om en sier at nå er jeg fornøyd med meg selv. Ingen skryt eller noe, men viser selv hvor fornøyd hun er med seg selv. Vi skal på langweekend helg sammen neste helg 4 dager, og jeg gruer meg en del. Vi er fire damer, men jeg må dele rom med henne. Anonymkode: c8a01...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Hva kan du gjøre med det da? Tør du å ta henne på det? Si at hun sårer andre, og at du ikke forstår motivet hennes ved å si sånne ting? Spør han hun ønsker å oppnå ved det hun sier? Det blir aldri bedre om hun aldri kjenner på konsekvensene. Du har egentlig bare to valg om du ønsker bedring: oppdra eller dump. Jeg sier mer og mer ifra om slike ting fordi jeg orker ikke dritt fra andre. At andre velger å oppføre seg som ei hurpe skal ikke under noen omstendighet være mitt problem. Om de ikke innretter seg tar jeg avstand. Da ser jeg at usikkerheten deres griper om dem, og det hjelper. Også på sikt. Folk må få konsekvenser for handlingene sine for at de skal ønske å endre på dem. Anonymkode: ebb80...8c7 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 En sånn venninne kom jeg også borti når jeg ble aleine etter samlivsbrudd. Hun skulle alltid «one up» me og fy flate så slitsomt det har vært. Hun måtte på død og liv være bedre enn meg enda jeg var på bar Bakke. Forstår ikke hva som er greie med sånne somme henne.. kom jo frem i lyset etter hvert at hun ikke var lykkelig med mannen sin heller men presterte faktisk å få barn nummer to med han. Jeg måtte være vitne til utroskap osv fra hennes side. Enda er de «lykkelige» på insta. Enkelte bryr seg bare om hvordan ting ser ut og ikke hvordan man har det. Jeg spyr Anonymkode: 1d196...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 23.29): Måten hun gjør det på er å skryte av seg selv og sine valg. Og de gangene hun gjør noe «lurt» som hun tenker andre ikke har tenkt på, så passer hun på å ikke si noe før det er for sent, for så å gni det inn. Tror hun leser her inne, så vil ikke komme med konkrete eksempler. Men f.eks. når en venninne sier at hun føler hun har lagt på seg, har dårlig selvtillit av det, så støtter hun ikke opp ved å si at hun ser flott ut. Men kan si hvor fornøyd hun er med å ha gått ned i vekt eller tatt av. Og motsatt også egentlig, om en sier at nå er jeg fornøyd med meg selv. Ingen skryt eller noe, men viser selv hvor fornøyd hun er med seg selv. Vi skal på langweekend helg sammen neste helg 4 dager, og jeg gruer meg en del. Vi er fire damer, men jeg må dele rom med henne. Anonymkode: c8a01...8f5 Jeg tror ikke hun er bevisst på hvordan andre opplever henne. jeg tror også hun har dårlig selvbilde. Hun liker å føle seg bedre, og trenger bekreftelse. Du har to valg.. enten så tar du en prat med henne og sier hvordan du opplever henne, og hva det gjør med deg. Eller… du overser oppførselen hennes og tenker at hun ikke er bevisst på det. Et godt tips er å skryte av henne. Si at hun er superflink, smart, pen, morsom osv. dette kan hun vokse på og roe seg ned. Anonymkode: c816a...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå