AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 situasjoner som skjer negativt i en bedrift, personal årsaker, du tenker her må jeg rømme vekk fra arbeidsmiljøet, så hvordan håndtere jobbintervju og referanser til neste arbeidsgiver? Hvordan legge lokk fra dårlig erfaringer fra forrige bedrift? Anonymkode: d25e1...624
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Jeg var ærlig da jeg søkte jobb og kom til intervjuet og fortalte at jeg og sjefen hadde en konflikt og at jeg ikke ønsket å oppgi henne som referanse. ( Dette handlet om at jeg ikke syns hun behandlet pasienter andre ansatte med respekt og at jeg hadde sagt i fra) Dette ble respektert og jeg fikk bruke kollega og tidligere sjef som referanse. Anonymkode: df0af...d77 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var ærlig da jeg søkte jobb og kom til intervjuet og fortalte at jeg og sjefen hadde en konflikt og at jeg ikke ønsket å oppgi henne som referanse. ( Dette handlet om at jeg ikke syns hun behandlet pasienter andre ansatte med respekt og at jeg hadde sagt i fra) Dette ble respektert og jeg fikk bruke kollega og tidligere sjef som referanse. Anonymkode: df0af...d77 takk. Et betydningsfull og viktig respons som jeg tar til meg. Det er på den banehalvdelen jeg må sette i stand i møte med nye arbeidsgivere og søknadsprosess. Anonymkode: d25e1...624 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): situasjoner som skjer negativt i en bedrift, personal årsaker, du tenker her må jeg rømme vekk fra arbeidsmiljøet, så hvordan håndtere jobbintervju og referanser til neste arbeidsgiver? Hvordan legge lokk fra dårlig erfaringer fra forrige bedrift? Anonymkode: d25e1...624 I alle fall ikke snakk negativt om tidligere arbeidsgiver. Snakk heller varmt om stedet du søker jobb, og om hvor spennende den stillingen er for deg. Du vil jo til noe, ikke fra noe. Dvs i intervjuet er det dét som bør komme fram. Referanser kan være kollegaer eller andre som kjenner deg godt. Du kan si at du ikke ønsker å bruke nåværende leder fordi den ikke vet at du søker nye stillinger. Anonymkode: 9b7f2...a71
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 11.29): I alle fall ikke snakk negativt om tidligere arbeidsgiver. Snakk heller varmt om stedet du søker jobb, og om hvor spennende den stillingen er for deg. Du vil jo til noe, ikke fra noe. Dvs i intervjuet er det dét som bør komme fram. Referanser kan være kollegaer eller andre som kjenner deg godt. Du kan si at du ikke ønsker å bruke nåværende leder fordi den ikke vet at du søker nye stillinger. Anonymkode: 9b7f2...a71 Men det kan jo være at man feks søker seg til en type jobb man er overkvalifisert for og noe annet enn yrket sitt-feks fordi man er utslitt av omsorgsyrke. Anonymkode: a22c3...0c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå