Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som har null venner i livet mitt. Det er aldri noen som svarer på invitasjoner og som inviterer meg på ting. Som regel er det jeg som tar kontakt med folk, men det er sjeldent at folk tar kontakt tilbake. På bursdag, 17.mai, jul, osv, må jeg bestandig være helt alene. Sånn er det ellers i året også. 

Jeg har veldig mange interesser, og jeg holder på med disse helt på egenhånd. I tillegg er jeg ufør og arbeidsledig. 

Noen som har tips til åpne og inkluderende arenaer? :) 

Anonymkode: 6f760...9a4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Letteste er vel å søke deg mot fora, organisasjoner, interesseforeninger, arrangement, facebookgrupper el.l for de interessene du alt har.

Blir mer naturlig slik, å møte folk som i utgangspunktet er opptatt av noe felles.

Finnes det frivillighetssentral der du bor? Meld deg som frivillig, da kan du få spørsmål om å hjelpe med småtteri hos eldre f.eks. Benytt deg av tilbudene sentralen har, her i byen har de egen mannfolk-kafé en gang i uka f.eks.

Røde kors har også liknende noen steder, frivillige som er besøksvenn for folk som kommer seg lite ut. Samtidig fint å engasjere seg i ei forening som jobber med mennesker på ulike måter. Fin måte å bli kjent med folk også.

Opptatt av en eller annen lokal kampsak? Bli med i lokallag for et parti, eller en interesseforening for/mot en sak.

Sjekk hjemmesidene til kommunen. Noen steder har de lavterskeltilbud for folk med liten omgangskrets, uføre osv. ligger gjerne under psykisk helse el.l. Kafé, hobbygruppe, turgruppe el.l

Anonymkode: 9b36e...5ca

Skrevet

Du skriver du har mange interesser. Kan ikke noen av disse utøves på arenaer der du treffer andre med samme interesser?

• Liker 3
Skrevet

Bli med i kor!
Det er passelig sosialt og veldig gøy :)

Anonymkode: ae499...1e9

Skrevet

Kan du nevne noen av interessene dine? Hvis vi får vite det så kan vi hjelpe deg bedre.

Anonymkode: 9e4fc...22e

Skrevet

Oppsøk en kristen menighet! Bli med i en manns- gruppe der 😃🙏🏻 De har også ofte arrangementer på julaften, i alle fall i Oslo- området. 

Hvor bor du?

Anonymkode: 14fd5...18d

• Liker 1
Skrevet

Har det litt på samme måte selv. Du må finne noe som gjør deg spennende. Hadde du noen gode venner som barn som du kan ta kontakt med? For ikke lenge siden tok jeg kontakt med hun som var bestevenninna mi hele barndommen, og det var verdt det. 
Ellers har jeg såvidt hatt noen andre venner, men samme greia skjer. De blir enten syke eller slutter å svare. 
Folk har blitt så selvopptatte at de ikke gir særlig plass til andre enn sine nærmeste i livet sitt. 

Anonymkode: 4b74c...dc3

Skrevet

Har hatt det på samme måte. Verst var det i ungdommen. Et tips er å delta i kirkelige arrangemeter. Feirer jul med kirken som har julefest for folk.

Anonymkode: 44926...74a

Skrevet

Mann og ufør, da stiller du dårlig generelt. Sånn er livet dessverre.

Om du deltar på noe så ikke nevn at du er ufør, men at du for eks jobber med hjemmekontor. Fokuser på interesser, et sted du kan møte opp av og til uten at det blir for personlig.

Anonymkode: 33db0...d78

• 4 uker senere...
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 8b900...b25

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 18.25):

Mann og ufør, da stiller du dårlig generelt. Sånn er livet dessverre.

Om du deltar på noe så ikke nevn at du er ufør, men at du for eks jobber med hjemmekontor. Fokuser på interesser, et sted du kan møte opp av og til uten at det blir for personlig.

Anonymkode: 33db0...d78

Enig. Kle presenter deg som ufør 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...