AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #21 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har selvfølgelig ikke sagt det til han. Kommer ikke til å gjøre det heller. Men, ja, jeg syns det er litt stusselig at han aldri er hjemme. Hverken dag eller natt. Får jo ikke blitt kjent ed kjæresten heller. Ts Anonymkode: 4d071...cb7 Hvor ofte inviterer du dem på middag? På spillkveld? På skogstur og bålgrilling? Hvor ofte inviterer du sønnen din til samtale, og gir ham en mulighet til å fortelle hva han har på hjertet? Er du like selvsentrert i andre sammenhenger, slik at sønnen din er vant til det? Anonymkode: d112b...f24 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 7. oktober 2022 #22 Del Skrevet 7. oktober 2022 Send melding og be både sønnen din, med kjæresten og hennes foreldre på middag, muligens foreldrene hennes etterhvert vil oppmuntre ungdommene til å være litt hos deg og, om de får bli litt kjent med deg. Hadde jeg hatt kjæreste i 16-årsalderen, så hadde aldri i livet mine foreldre latt meg være hos hen i tide og utide uten å i det minste ha hilst på og blitt litt kjent på forhånd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #23 Del Skrevet 7. oktober 2022 mrs.tld skrev (3 minutter siden): Gleden av å ha sønner! Beklager å være den som sier det, men du må bare bli vant til det. Generelt er der foreldrene til damen som får se paret oftest, det er som regel de som blir valgt til å være barnevakter og de som får skape det ekstra båndet med barnebarna. Selvfølgelig gjelder der ikke alle, men det er det typiske. Jeg tenker det samme. Når han gifter seg eller får barn blir hennes forhold til egne barnebarn avhengig av at svigerdatter legger til rette for det. De fleste menn tar ikke dette ansvaret, de dilter etter dama, som gjør det som er naturlig for seg. Min stakkars svigermor har 4 sønner og vi er veldig bevisst på inkludere henne fordi hennes 3 andre sønner ikke har noe som ligner på en bevissthet rundt dette.. Anonymkode: 0f050...9eb 8 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #24 Del Skrevet 7. oktober 2022 Jeg kom forresten på hvordan dette var for meg og mine vennet da vi var forelskede tenåringer. Vi var ALDRI hos meg, kun hos han. De velger ofte å være på den plassen hvor - De får være mest i fred og har mest privatliv (dobbeltseng er selvfølgelig et must) - Hvor det er morsomme ting å finne på - Hvor de får sove sammen - Hvor forholdet blir akseptert og tatt på alvor - Hvor det er minst regler, man kan spise når man vil, dusje når man vil, dra ut når man vil Hjemme hos meg var det så strengt og kjedelig at jeg var flau, om jeg hadde noe som lignet på frihet så var det hjemme hos kjæresten. Hvordan er det hos dere? Er rommet hans vegg i vegg med deres? Anonymkode: 0f050...9eb 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #25 Del Skrevet 7. oktober 2022 Altså, seriøst... Satt du selv i sofaen hjemme hos foreldrene til kjæresten din og skravlet med dem når du var 16-18-20 år? Jeg gjorde virkelig ikke det 😅 Anonymkode: b357d...3f0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #26 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er 18 år og har fått seg kjæreste som er 16 år. Hun virker veldig søt og grei. Men, han har i praksis flyttet inn hos henne og vi ser han aldri lenger. De er enten alene, eller så er de mest med hennes familie. Han svarer bare nå og da på mld og tar ofte ikke tlf når vi ringer. Jeg kjenner jeg er både skuffet, lei meg og irritert på en gang. Han gidder nesten ikke å ha kontakt lenger virker det som. Er jeg nærtagende eller er følelsene mine berettiget? Anonymkode: 4d071...cb7 Han er forelsket og opptatt med det. Helt normalt i den alderen. Fu må selv rive deg mer løs... Anonymkode: f6a2c...e4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 7. oktober 2022 #27 Del Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har to sønner som begge har samboere. Men den tiden de bodde hjemme, så var de like mye her som hos hennes familie. Det samme gjelder nå, og de inviterer gjerne seg selv på middag om det er lenge siden sist. Av og til er mine svigerdøtre her på besøk alene. Jeg har også fått et veldig nært forhold til min ene sønns svigermor, og vi møtes gjerne til en kopp kaffe for å skravle litt. Tror både mine sønner og mine svigerdøtre føler at de bare har fått noen ekstra plasser å føle seg hjemme. 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #28 Del Skrevet 7. oktober 2022 Føler med deg ts. For det første må jeg si at jeg husker selv fra jeg var 16 og sammen med en på 18. Fordi han hadde lappen og bil, så ble det så han var mest hos meg. Det likte hans foreldre svært lite om. Men det gjorde at jeg ikke likte de så godt heller. Nå har jeg selv en sønn som hodestups forelsket og har kunn øyne og ører for sin kjære. De har vært sammen i 4 år, og er omtrent bare med hennes foreldre. Uansett hvor mye vi inviterer og ber om å være sammen, så er det hennes familie som blir prioritert. Selv spør han ikke om å tilbringe tid med oss eller småsøsken, inviterer oss ikke til seg utenom jul og bursdager. Har konkludert med at han hører på henne fremfor oss. Og det er trist. Vi kan ikke gjøre annet enn å fortsette å ta kontakt, være der for han. Også håper vi han snart vil ta mer kontakt han også. Anonymkode: b1287...51c 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #29 Del Skrevet 7. oktober 2022 Akkurat som du holder på her, holder svigermor enda på til mannen min… vi har vært gift i ti år, har tre barn og nærmer oss 40… enda sutrer hun på alt som ikke svares på fort nok eller om man ikke tar telefonen omtrent FØR hun ringer.. gi deg. Gi dem tid og gi deg tid til å være glad for at barna dine vokser opp til flotte mennesker som DU har vært med på å oppdra. Ikke vær et svigerhelvete Anonymkode: 991cb...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #30 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvor ofte inviterer du dem på middag? På spillkveld? På skogstur og bålgrilling? Hvor ofte inviterer du sønnen din til samtale, og gir ham en mulighet til å fortelle hva han har på hjertet? Er du like selvsentrert i andre sammenhenger, slik at sønnen din er vant til det? Anonymkode: d112b...f24 Skjerp deg. Selvsentrert fordi jeg hadde satt pris på om han/de stakk innom av og til? Og svarer når jeg ringer en gang i uka, eller ringer opp igjen når han får tid? Nei, nå får du gi deg. De har blitt invitert de, men det har visst ikke passet. ts Anonymkode: 4d071...cb7 9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #31 Del Skrevet 7. oktober 2022 Hos oss er det omvendt. Kjæresten er hos oss hele tiden, jeg vet hun ikke trives hjemme hos moren og stefaren så vi lar henne være her. Anonymkode: 5586c...437 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trachea Skrevet 7. oktober 2022 #32 Del Skrevet 7. oktober 2022 Har du prøvd å invitere dem på middag? «Hei:) vil dere spise middag her på søndag? Gleder meg til å bli litt bedre kjent med kjæresten din» for eksempel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #33 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres veldig likt ut, ja. Han er innom her og en kjapp tur innimellom og tar en dusj og tar med seg rene klær. Jeg forstår at de er mest hos henne da hun bare er 16 år, og det er helt greit. Men, kunne jo ønske at de var ørlitt her også. I allefall at de stakk innom av og til. Så vi får blitt kjent med henne og. Jeg maser ikke og har aldri sagt noe om det. Men, jeg kan ikke hjelpe for at jeg føler på at det er stusselig. ts Anonymkode: 4d071...cb7 Greit at man ikke skal gi skyldfølelse, men det er jo veldig lov til å invitere dem på middag eller på kanelboller en kveld da.... Anonymkode: be1f3...461 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #34 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Greit at man ikke skal gi skyldfølelse, men det er jo veldig lov til å invitere dem på middag eller på kanelboller en kveld da.... Anonymkode: be1f3...461 Som jeg har svart lenger opp her, så her jeg gjort det. ts Anonymkode: 4d071...cb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #35 Del Skrevet 8. oktober 2022 Trolltunge skrev (6 timer siden): Helt vanlig. Det er dette med at man skal gi barna røtter og vinger. I perioder brukes vingene mest, men har man gitt trygge og gode røtter vender de alltid tilbake. Kutter man vingene kutter man røttene i samme slengen, så bedre å ha åpne armer når de vender tilbake enn å prøve på å kutte deres vinger. Nydelig skrevet❤️ Anonymkode: fa0ce...4a2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 8. oktober 2022 #36 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg synes det er merkelig at hennes foreldre lar en gutt på 18 bare flytte inn! Besøk i helgen er OK, men en jentunge på 16 er alt for ung til å bli «liksom-samboer». Jeg hadde følt meg invadert av å få en ekstra i huset på denne måten. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #37 Del Skrevet 8. oktober 2022 Jeg bodde nesten hos min ungdsomskjæreste, han hadde rom i kjelleren, altså masse privatliv, han hadde dobbelt seng og forståelsesfulle foreldre . Jeg hadde enkelt seng , og rom vegg i vegg med mamma . Anonymkode: bb3c5...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #38 Del Skrevet 8. oktober 2022 Juniper skrev (4 timer siden): Jeg synes det er merkelig at hennes foreldre lar en gutt på 18 bare flytte inn! Besøk i helgen er OK, men en jentunge på 16 er alt for ung til å bli «liksom-samboer». Jeg hadde følt meg invadert av å få en ekstra i huset på denne måten. Dette reagerer jeg også på. Høres ut som grenseløse foreldre, sikkert derfor han trives der. Men, hva slags forhold har du og din sønn til hverandre i utgangspunktet? Snakker dere åpent sammen om alt? Og så tenker jeg det må være lov å sette noen grenser til 18 åringen, regner med han bor i ditt hjem? Og går på skole? At f eks han skal være hjemme så og så ofte, og hun må gjerne være med. Sagt med kjærlighet så klart. Anonymkode: 32b6e...aff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 8. oktober 2022 #39 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): La han få litt pusterom, få føle på sin første kjærlighet og for ALL DEL, ikke kjør dårlig samvittighets-kortet og guilt tripping. Har en svigermor som er helt lik med «dere er mye mer hos hennes familie enn hos oss « og det ER så slitsomt. Det gjør at man bare tar enda mer avstand. Anonymkode: 8fdbd...882 Er det du som bestemmer hvor ofte som er for mye, eller hva som er greit? Hvordan skal du bli kjent med dine svigerforeldre om de aldri blir prioritert eller hørt? AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tenker det samme. Når han gifter seg eller får barn blir hennes forhold til egne barnebarn avhengig av at svigerdatter legger til rette for det. De fleste menn tar ikke dette ansvaret, de dilter etter dama, som gjør det som er naturlig for seg. Min stakkars svigermor har 4 sønner og vi er veldig bevisst på inkludere henne fordi hennes 3 andre sønner ikke har noe som ligner på en bevissthet rundt dette.. Anonymkode: 0f050...9eb Så bra at noen tenker på henne også. Det er jeg sikker på at svigermor setter stor pris på. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Akkurat som du holder på her, holder svigermor enda på til mannen min… vi har vært gift i ti år, har tre barn og nærmer oss 40… enda sutrer hun på alt som ikke svares på fort nok eller om man ikke tar telefonen omtrent FØR hun ringer.. gi deg. Gi dem tid og gi deg tid til å være glad for at barna dine vokser opp til flotte mennesker som DU har vært med på å oppdra. Ikke vær et svigerhelvete Anonymkode: 991cb...8d9 Hvorfor så negativ til svigermor? Hva har hun gjort for å fortjene det? At hun ringer innimellomkan jeg ikke se for meg er hovedgrunnen. Hun ønsker nok kun å holde kontakten, så jeg blir litt usikker på hvem som er svigerhelvete her. En relasjon går alltid to veier. Juniper skrev (4 timer siden): Jeg synes det er merkelig at hennes foreldre lar en gutt på 18 bare flytte inn! Besøk i helgen er OK, men en jentunge på 16 er alt for ung til å bli «liksom-samboer». Jeg hadde følt meg invadert av å få en ekstra i huset på denne måten. Enig. Det hadde ikke vært min datter. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #40 Del Skrevet 8. oktober 2022 Fyll tiden din med morsomme hobbyer eller venner, og så gleder du deg over at ungen din får oppleve kjærlighet og all den spenningen som hører med 🤗 Anonymkode: b4029...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå