AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Vi er en vennegjeng på sju stk som har tacokveld en gang i måneden. Vi liker alle taco og det er sunt og lettvint å lage. Jeg har glutenintoleranse og en annen er vegetarianer. Vi pleier å dele på prisen da vi møtes hos fem av oss. To bor et godt stykke unna. Jeg pleier alltid å bringe egen lefse. Bønner koster 10 kr. Jeg spiser heller ikke kjøtt. Jeg har ikke tatt det opp med venner og vil antakelig droppe det, men er det virkelig rettferdig å dele prisen likt? Lefse og kjøtt er det som koster mest i taco. Og jeg sørger for å ordne glutenfrie selv. Både fordi det er stress å mase på andre og fordi jeg har opplevd at det kan bli glemt. Selv om jeg f.eks ikke hadde spist tomat er ikke dette det samme... Anonymkode: 02150...e3e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Selvfølgelig deler dere på alt. Ha eg budsjett og handle sammen. Hvor vanskelig kam det være? Anonymkode: e7683...14b 9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Hvor gnien kan man bli. Har du veldig dårlig råd som ikke kan ofre noen kroner ekstra én gang i mnd? Anonymkode: ae194...100 14
LoveMoschino Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Har du dårlig råd? Ikke råd til lefse? 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Men da får dere heller kjøpe inn og ta med det dere selv vil spise om du synes at dette er et problem. Anonymkode: 192e7...56d 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Mistolker dere bevisst? Skal jeg ta med mine glutenfri lefser i beregningen når vi vippser hverandre? Vi pleier også å la en handle inn noen ganger og skriver på melding om det er noe viktig man må huske. Her kan jeg også skrive glutenfri lefser. Til nå har jeg droppet dette fordi jeg ikke vil være til bry. Eller skal jeg betale for mine lefser og så i tillegg bli med på spleiselaget? Det blir dobbelt på meg. På grunn av nettopp lefsene og kjøttet. Vi er studenter. Og som sagt, vi kan ikke ha det hos to av dem. Ellers ville selvfølgelig den som inviterer stått for maten. Ts Anonymkode: 02150...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Altså, ei pakke tacolefser er ca. 30,- og dere trenger kanskje 3 eller 4 pakker dvs 90,- eller 120,-. Gidder du virkelig å lage styr av 12,- eller 17,-? Anonymkode: 59e81...419 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Hahahahahaha Anonymkode: ce095...a16 2 1
Hensatt Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 Slik er det å ha venner. Man skal ikke telle penger når det er snakk om så små beløp som går på noen tiere i måneden. Vær raus og ikke fremstå som gnien. Det vil du tjene på i det lange løp. 11
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Altså, ei pakke tacolefser er ca. 30,- og dere trenger kanskje 3 eller 4 pakker dvs 90,- eller 120,-. Gidder du virkelig å lage styr av 12,- eller 17,-? Anonymkode: 59e81...419 Er man enda mer økonomisk så er vel first price lefsene til under 10 kr Anonymkode: ae194...100 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 Kan dere ikke betale hver sin gang dere har gjester? Anonymkode: 7823a...02f 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 Om du hverken spiser kjøtt eller lefser, så virker det rimelig at du betaler litt mindre. Det hadde jeg nok foreslått, om dette var min gjeng, og en av de andre ikke kunne spise av de dyreste ingrediensene. Eller - så ber du dem kjøpe glutenfrie lefser til deg. Og bønner - andre enn deg kan jo også synes det er godt på taco? De glutenfrie lefsene koster kanskje litt mer? Men vil gå opp i opp med at du ikke spiser kjøtt. Det er lov å være litt til bry altså ikke vær så selvutslettende at du og dine greier blir usynlige Anonymkode: 25ee4...eec 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #15 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mistolker dere bevisst? Skal jeg ta med mine glutenfri lefser i beregningen når vi vippser hverandre? Vi pleier også å la en handle inn noen ganger og skriver på melding om det er noe viktig man må huske. Her kan jeg også skrive glutenfri lefser. Til nå har jeg droppet dette fordi jeg ikke vil være til bry. Eller skal jeg betale for mine lefser og så i tillegg bli med på spleiselaget? Det blir dobbelt på meg. På grunn av nettopp lefsene og kjøttet. Vi er studenter. Og som sagt, vi kan ikke ha det hos to av dem. Ellers ville selvfølgelig den som inviterer stått for maten. Ts Anonymkode: 02150...e3e Skriv glutenfrie lefser og bønner på, du må jo ha ekstra bønner også om du ikke spiser kjøtt? Det er du selv som har valgt å kjøpe lefsene selv. Anonymkode: e32a8...026 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #16 Skrevet 8. oktober 2022 Dette blir jo fort håpløst. Hva om Pee bare "må" ha guacamole, og ikke vil ha tomater, mens Kari spiser masse tomater og Lise ikke vil ha ost? Husker fra studietida (med dårlig råd) at noe av det koseligste va Anonymkode: 802cc...dc3 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #17 Skrevet 8. oktober 2022 Ops, trykket for fort.. Noe av der koseligste var spleisemiddager, for da fikk man både det sosiale, og også spise litt forskjellig fordi man delte på utgiftene. Enten må man bli enige om å spleise på alt, eller så kan man jo dele på det som er basic? Så pirkete som du beskriver det, ødelegger jo vitsen med felles måltid... Anonymkode: 802cc...dc3 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså, ei pakke tacolefser er ca. 30,- og dere trenger kanskje 3 eller 4 pakker dvs 90,- eller 120,-. Gidder du virkelig å lage styr av 12,- eller 17,-? Anonymkode: 59e81...419 Bortsett fra at de glutenfrie koster ca 80 og er like stor som ei lita lompe Anonymkode: 14f0d...3ce 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #19 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi er en vennegjeng på sju stk som har tacokveld en gang i måneden. Vi liker alle taco og det er sunt og lettvint å lage. Jeg har glutenintoleranse og en annen er vegetarianer. Vi pleier å dele på prisen da vi møtes hos fem av oss. To bor et godt stykke unna. Jeg pleier alltid å bringe egen lefse. Bønner koster 10 kr. Jeg spiser heller ikke kjøtt. Jeg har ikke tatt det opp med venner og vil antakelig droppe det, men er det virkelig rettferdig å dele prisen likt? Lefse og kjøtt er det som koster mest i taco. Og jeg sørger for å ordne glutenfrie selv. Både fordi det er stress å mase på andre og fordi jeg har opplevd at det kan bli glemt. Selv om jeg f.eks ikke hadde spist tomat er ikke dette det samme... Anonymkode: 02150...e3e Lefser koster da ikke noe mer enn 12-15kr. Anonymkode: 608f4...9e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #20 Skrevet 8. oktober 2022 Hver vennegjeng har minst en slik, en som bare ser seg selv .... De ser ikke at Anne spiser dobbelt så mye som Line. Eller at Marie alltid smører tykt på med guacemole. Mens Stine bare tar en liten skje kjøtt og mest grønnsaker. Samtidig som Line alltid er den som tar mest av vinflaska, Stine drikker mye brus, mens Anne holder seg til vann. I en vennegjeng spleiser man, ellers blir det bare tull. Anonymkode: f443a...83f 14 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå