AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 I Oslo? Jeg vurderer å flytte ut av byen på grunn av de høye boligprisene, men blir så usikker med tanke på pendlingen.. Jeg skulle gjerne søkt meg jobb et annet sted, men merker at det ofte er dårligere betalt i andre kommuner. Anonymkode: 26e92...058
Toyah Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Så lenge du bosetter deg langs toglinja, går det fint å pendle inn til Oslo. Jeg kjenner best til området Lillestrøm- Eidsvoll. Anbefaler egentlig Råholt, pga at toget til byen tar kortere tid, en eks fra Jessheim. Boligprisene på Jessheim/Råholt er omtrent det samme. Det tar 35 minutter med toget fra Råholt til Oslo. Mange jeg kjenner bruker lenger tid på å forflytte seg fra et sted til et annet i Oslo også. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg bodde i Moss for mange år siden, og pendlet til Oslo. Kjørte bil til stasjonen, tok toget inn. Gikk fint det. Anonymkode: 82968...101 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Samboeren min pendlet en stund med tog til jobb i Oslo. Vi bor i jessheim. Tok fort godt over en time med buss til Jessheim stasjon, tog til Oslo, t bane til jobb. Var visst ofte forsinkelser. En periode kjørte han bil, men det ble dyrt og rushtrafikken tok lang tid. Jeg tror det kommer helt an på. Bor du nærme stasjonen i fks jessheim, og jobber nærme Nasjonalteateret eller Oslo s, så er det jo bare den ene togturen. Det kan nok være overkommelig. Også spørs det når du begynner på jobb. Min samboer begynte kl 7 i Oslo, så han måtte stå opp veldig tidlig hver dag. Kunne ikke ha hjemmekontor. Var ofte hjemme kl 17, noen ganger senere. Nå har han fått jobb i Lillestrøm og har firmabil 😄 Vi kikket litt på hus i Kløfta også. Det er nærmere Oslo, og jeg har inntrykk av at det er litt billigere enn jessheim. På Eidsvoll kan du få ganske billige hus! Og det går tog fra Eidsvoll verk, eidsvoll og Dal. Jeg vet ikke hvilket tog som er raskest da. Er det fra Eidsvoll man kan ta regiontog? Ellers må man ta lokaltog tror jeg, som stopper overalt. Anonymkode: 15567...198
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Pendler fra Moss til Oslo. Er noen billige boliger ute nå om du titter, også på andre siden av kanalbroa. Pendlerveien er helt grei. Ser over eposter og betaler regninger på toget Anonymkode: 036c7...654
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Hele linja Oslo til Moss kommer til å ta mye kortere tid fremover. Jeg bor i Son og bruker 5 min med bil til stasjonen (15 med buss), og så vil det ta 30 min inn til Oslo s. Bodde i Oslo før, og brukte lenger tid til sentrum 😅 Anonymkode: 509c7...142 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Tenk på reiseveien, bil funker ikke når du må stå i kø oppover E6.... Sjekk tog. Bo 10min unna stasjonen. Anonymkode: 15cbf...41f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 Bor på Jessheim og pendler. Bruker ca 10 minutter gange fra national til jobb og 5 minutter fra Jessheim stasjon til leilighet. Har tidligere jobbet på Hasle og det ble for langt for meg. Hvis jeg hadde barn og lite fleksibel arbeidstid hadde det ikke gått fordi du må ta toget før bhg åpner. Men togene er stappfulle i rush så er mange som pendler og får det til å fungere, men togene er mindre fulle på torsdag og fredag hvilket kan tyde på at noen har kombinert hjemmekontor. Så, det beror helt på hvor du bor, hvor du jobber og hvor lenge du ønsker å pendle hver dag og når du må åke til jobb og når du må være hjemme. Anonymkode: 3d394...2d8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Pendler fra Moss til Oslo. Er noen billige boliger ute nå om du titter, også på andre siden av kanalbroa. Pendlerveien er helt grei. Ser over eposter og betaler regninger på toget Anonymkode: 036c7...654 Jeg har tittet litt i Moss, og tror jeg kan få en bra deal der. Men er det ikke veldig dyrt for månedskort?😅 Anonymkode: 26e92...058
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har tittet litt i Moss, og tror jeg kan få en bra deal der. Men er det ikke veldig dyrt for månedskort?😅 Anonymkode: 26e92...058 Ca. 1.600 kr hvis du betaler for et år av gangen, ellers 2.000 kr. Du får også fradrag på skatten for reisevei hvis du bor midt i Moss og jobber fulltid rett ved Oslo s. Fradraget blir ca. 21.000. Anonymkode: 509c7...142
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ca. 1.600 kr hvis du betaler for et år av gangen, ellers 2.000 kr. Du får også fradrag på skatten for reisevei hvis du bor midt i Moss og jobber fulltid rett ved Oslo s. Fradraget blir ca. 21.000. Anonymkode: 509c7...142 Å, det ante jeg ikke! Takk for tipset. Anonymkode: 26e92...058
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å, det ante jeg ikke! Takk for tipset. Anonymkode: 26e92...058 Fradraget gjelder hvis du har så og så lang vei til jobb, uansett hvor det er. Ikke spesielt for Moss-Oslo, men brukte det som eksempel no problemo, lykke til med boligjakt. Jeg bor som sagt i Son, men hadde vi ikke fått drømmetomta i Son og bygget hus, hadde jeg foretrukket Moss Kjempefine boligområder hvis man har barn, og masse kulturtilbud i sentrum. Vi reiser ofte til Moss for å finne på ting i helgene. Anonymkode: 509c7...142 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå