Gå til innhold

Har du angst, depresjon, gjennomlevd traume

Anbefalte innlegg

Skrevet

, problemer med å slappe av i setemusklene, isjas? Prøv denne: youtube.com/watch?v=IdUyq_1hqo4&t=660s

Si meg gjerne hva du synest etterpå, hvis det passer. Jeg bare lurer på om det kun er for meg dette faktisk fungerer? 

Anonymkode: 2d3a8...de5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

, problemer med å slappe av i setemusklene, isjas? Prøv denne: youtube.com/watch?v=IdUyq_1hqo4&t=660s

Si meg gjerne hva du synest etterpå, hvis det passer. Jeg bare lurer på om det kun er for meg dette faktisk fungerer? 

Jeg er kronisk anspent i setemuskulaturen og smerter. Gjør øvelser lignende den videoen for å øve på å få kontakt med musklene. Det har helt klart virkning men jeg tåler ikke store påkjenninger og mye stress før det setter seg skikkelig og alt jeg har jobbet for brytes med. Er stivnet til igjen hver morgen så er avhengig at å utføre øvelser daglig. 

Anonymkode: e8f26...d91

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er anspent i setemuskulaturen. Det er ikke noe jeg har merket, men jeg er generelt anspent i kroppen. Jeg merker det godt i ansiktet og i kjevemuskulaturen. Det er egentlig der jeg merker ubehaget.

Anonymkode: 2ceef...04c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet ikke om jeg er anspent i setemuskulaturen. Det er ikke noe jeg har merket, men jeg er generelt anspent i kroppen. Jeg merker det godt i ansiktet og i kjevemuskulaturen. Det er egentlig der jeg merker ubehaget.

Eg har alle spenningane du skriv om. :P

Har du forsøkt øvelsane i den videoen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Meg igjen. Eg kom på at eg pleide å gjere denne: TRE® (Tension & Trauma Releasing Exercises).

Øvelsane her legg opp til ei 5 til 10 minuttar med skjelvingar på slutten, der målet er å  la musklane riste ut dei trauma som sit i kroppen (setet og låra). 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, ikke enda. Det var først i dag at jeg så denne tråden, men kunne tenkt meg å prøve for jeg merker at det sitter veldig i kroppen.

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde kroniske verkende smerter fra rumpe til foten, spenningene ble borte med noen timer med trigger punkt massasje hos fysio, samt å være litt bevisst på det i hverdagen. Musklene i rumpa var så spente at jeg hylte av smerter under massasjen 🙈

Anonymkode: 7b8e7...af4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde kroniske verkende smerter fra rumpe til foten, spenningene ble borte med noen timer med trigger punkt massasje hos fysio, samt å være litt bevisst på det i hverdagen. Musklene i rumpa var så spente at jeg hylte av smerter under massasjen 🙈

Så flott! :) 

Hvordan mener du "bevisst i hverdagen"?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så flott! :) 

Hvordan mener du "bevisst i hverdagen"?

La merke til når jeg spente meg der, for eksempel hver gang jeg sto eller kjente en ubehagelig følelse. Passet deretter på å huske på det og slappe av så godt jeg kunne, men å få ut spenningene var helt avgjørende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...