AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg er veldig triggbar og unngår mye i hverdagen. Psykologen nevner noe om at kanskje medikamenter kan hjelpe. Noen med erfaring med det? Jeg vil helst ikke ta noe medisiner, ønsker å ta tiden til hjelp. Anonymkode: 231df...caf
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Du kan lese en oppsummering her: https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/6-1666 Anonymkode: 0e2ef...26d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Har du prøvd annen behandling først? Anonymkode: 8700e...cd7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har du prøvd annen behandling først? Anonymkode: 8700e...cd7 Har kun gått til denne psykologen som mener at dette er noe å tenke på, at jeg ikke er så sterk triggbar. Anonymkode: 231df...caf
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har kun gått til denne psykologen som mener at dette er noe å tenke på, at jeg ikke er så sterk triggbar. Anonymkode: 231df...caf Men jeg lurer på om noen har erfaring med medisin mot det, ikke noe mer enn det. Hva gjør medisinen? Anonymkode: 231df...caf
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Har mer tro på miljøforandringer, altså flytte på seg. Og kostholdsendringer. Mye bedre. Anonymkode: 824aa...628
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Det finnes jo ulike medisiner som kan hjelpe mot ulike ting. Hvordan plager traumene dine deg i hverdagen? Er du sikker på at det er traumer og ikke "bare" depresjon? Hvis du er deprimert og det behandles med medisiner så vil det være lettere å forholde seg til de tunge tingene du har opplevd. Eller lettere å motta samtaleterapi for det. Det blir litt generelt for meg å svare på siden jeg ikke vet hva du sliter med. Noen medisiner kan hjelpe mot søvn på kvelden, noen mot tankekjør, noen mot stress og angst, og noen som gjør det lettere til sinns osv osv. Jeg er sikker på at hvis psykologen anbefaler det, så er det verdt å prøve. Er bare å skifte medisin eller slutte med de hvis det ikke blir riktig for deg. Anonymkode: 6d3e9...b81
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 22.43): Det finnes jo ulike medisiner som kan hjelpe mot ulike ting. Hvordan plager traumene dine deg i hverdagen? Er du sikker på at det er traumer og ikke "bare" depresjon? Hvis du er deprimert og det behandles med medisiner så vil det være lettere å forholde seg til de tunge tingene du har opplevd. Eller lettere å motta samtaleterapi for det. Det blir litt generelt for meg å svare på siden jeg ikke vet hva du sliter med. Noen medisiner kan hjelpe mot søvn på kvelden, noen mot tankekjør, noen mot stress og angst, og noen som gjør det lettere til sinns osv osv. Jeg er sikker på at hvis psykologen anbefaler det, så er det verdt å prøve. Er bare å skifte medisin eller slutte med de hvis det ikke blir riktig for deg. Anonymkode: 6d3e9...b81 Men ikke helt. Det er ikke bare å slutte. Er enig i det meste andre. Men antidepressiva og slike medisiner kan gjøre en varig endring på hjernen selv om man slutter med de. Så jeg ville vært forsiktig med akkurat det. Anonymkode: 74057...efb 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 22.37): Har mer tro på miljøforandringer, altså flytte på seg. Og kostholdsendringer. Mye bedre. Anonymkode: 824aa...628 Så jeg som har kompleks PTSD, etter grovt seksuelt misbruk, fysisk og psykisk vold i barndommen. Jeg må bare flytte og spise sunt, så blir alt bra? Anonymkode: c39d4...3ba 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 Sobril beroligende gir meg et nytt liv de gangene jeg bruker det ute Anonymkode: 18f65...1a8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 22.37): Har mer tro på miljøforandringer, altså flytte på seg. Og kostholdsendringer. Mye bedre. Anonymkode: 824aa...628 Ja hva skal man med behandlingssystemet når løsningen bare er flytte og legge opp kostholdet…?🙄 Anonymkode: 5e1a0...511 2
Matas Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov og tulleinnlegg. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Men ikke helt. Det er ikke bare å slutte. Er enig i det meste andre. Men antidepressiva og slike medisiner kan gjøre en varig endring på hjernen selv om man slutter med de. Så jeg ville vært forsiktig med akkurat det. Anonymkode: 74057...efb Nå kjenner ikke jeg til akkurat den bivirkningen du nevner. Men en lege som anbefaler dette til sine pasienter har jo solid kunnskap om legemidlene det gjelder. Legen vurderer at muligheten for at pasienten får veldig god nytte av denne medisinen er såpass stor at det er verdt å ta en ørliten risiko for at man skal få en eller annen supersjelden bivirkning. Dette er det samme for alle slags medisiner, ikke bare antidepressiva og liknende. Anonymkode: a2a1a...044
Gjest supernova_87 Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Kanskje det kan være støttende å stole på magefølelsen din her? Du vil ikke gå på medisiner, sier du, og vil ta tiden til hjelp, go for it. ❤️ Psykologen foreslår det for å støtte deg, men si til henne at du vil heller forsøke uten. Og kanskje bruk de neste timene på stabiliserende øvelser, som du kan bruke hjemme. Ellers vil jeg si at boken Tilbake til nåtid fra Modum Bad hjelper meg. Og så håper jeg du har en skikkelig traumepsykolog!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg får melatonin tabletter som jeg tar i perioder hvor jeg sliter med innsovningen, og tar daglig antidepressiva føler disse hjelper☺️I tilegg så går jeg i traumebehandling/emdr behandling . Uavhengig om du vil ta medisiner eller ikke så vil jeg anbefale deg dette. Det er heftig mens en har timen og en blir litt sliten i etterkant, men mye mer effektivt enn vanlig samtaleterapi Anonymkode: b81ee...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå