AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Min eks og jeg klarer ikke bli enig om samværsfordeling av barna. Barna er 16 mnd og 4 år. Barna bor fast hos meg og far står steilt på å ha 50/50 til tross for at han viser liten interesse for barna generelt. Ett av barna har en sykdom som krever legebesøk både hos fastlege og sykehus jevnlig. Barnefar har aldri vært med på disse besøkene noen gang. Han har fått tilbud, men han gidder ikke - hans egne ord. Eneste gangene jeg har sett han vise interesse for barna er da sakkyndig er tilstede. Da leker han og tuller med barna. Ellers ved samvær så sitter han bare på mobilen og er sur. (Jeg er tilstede ved samværene) Jeg har også latt de være alene og observert de på avstand, men han er kun opptatt av mobilen og vise tydelig at barna ikke skal plage han. Spørsmålet mitt er om hva deres erfaring med sakkyndig i en slik sak er? Klarer en sakkyndig å gjennomskue at far «leker» hengiven far? Jeg tør ikke tenke på hvordan barna vil ha det sammen med far alene i 50%. Han bryr seg ikke. Det er så mye jeg kunne skrevet om hvordan far er, men er vel mest nysgjerrig på de 2 spørsmålene jeg har stilt. Anonymkode: 290a0...07b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg filma far og barn sammen og viste til sakkyndig. Slike filmer får man som ofest ikke vise i retten, men til sakkyndig er taket lavere Du kan også legge fram sms og epost til sakkyndig om du har det. Anonymkode: 021f0...3c0 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg ser det ikke som særlig sannsynlig at retten vil dømme 50/50 for et barn på 16 måneder uansett. Anonymkode: 4e1aa...03d 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Om mulig så si fra deg barnebidrag, om det er det som motiverer han. Anonymkode: 9c5fb...e5f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om mulig så si fra deg barnebidrag, om det er det som motiverer han. Anonymkode: 9c5fb...e5f Nei nei nei! Anonymkode: 93b2b...2b4 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei nei nei! Anonymkode: 93b2b...2b4 Jo, om man har økonomi til det. Jeg gjorde det. Vi har 50/50 på papiret, men det er fordi han trenger det økonomisk. Barnet får lov å komme og gå som hun vil. Fungerer helt fint. Skal sies at han er før og jeg tjener over dobbelt så bra. Anonymkode: 9c5fb...e5f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Ja. Narkoman bf her, han har beskyttet tilsyn nå. Uten tilsyn så var han lite aktiv med barnet, mye på tlf og direkte uinteressert. Med sakkyndig og nå tilsyn, han får bare gode tilbakemeldinger, han stiller mye spn, viser interesse, aktiv med lek, gaver og snop. Og måten han er på og ting han sier, skuespill. Sakkyndig sier han viser stor interesse. Heldigvis blir barna større og får si sin mening og sier ifra. Alt kommer frem en gang😊 Anonymkode: ebd79...d3b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Narkoman bf her, han har beskyttet tilsyn nå. Uten tilsyn så var han lite aktiv med barnet, mye på tlf og direkte uinteressert. Med sakkyndig og nå tilsyn, han får bare gode tilbakemeldinger, han stiller mye spn, viser interesse, aktiv med lek, gaver og snop. Og måten han er på og ting han sier, skuespill. Sakkyndig sier han viser stor interesse. Heldigvis blir barna større og får si sin mening og sier ifra. Alt kommer frem en gang😊 Anonymkode: ebd79...d3b Dette er jo som å høre om barnefar til mine barn, unntatt narkotika da. Han er så «flink og interessert» med sakkyndig tilstede. Ellers er han direkte ufin mot meg og viser null interesse for barna. Barnefar får bare gode skussmål av sakkyndig og jeg føler sakkyndig forsvarer far når jeg forteller om dette skuespillet. Sakkyndig mener far kanskje trenger mer tid med barna og at han synes det er upersonlig når jeg er tilstede. Jeg klarer ikke se forskjellen på om jeg er tilstede eller sakkyndig. Han kjenner jo ikle sakkyndig, mens han og jeg hat tross alt bodd sammen i noen år før det ble slutt. Jeg er ikke imot samvær, men han må virkelig vise mer interesse før jeg slipper han til alene. Bleier på minste vil han ikke gjøre, så om det skjer under samvær må jeg ta det. Barnefar «fikser» ikke bæsj, spy, snørr osv. Han skiftet aldri bæsjebleier da vi bodde sammen, da sto han bare å uffet seg og rope på meg. Jeg klarer ikke programmere minste til å ikke bæsje, spy osv om han skal ha de alene. Alt dette vet sakkyndig om, men uansett er han visstnok en god far. Nå skal vi snart til mekling ang samvær og jeg føler jeg ikke har noe å stille opp med. Jeg er redd han får viljen sin med 50/50. Han kommer selvsagt til å bruke tilbakemeldingen fra sakkyndig for alt det er verdt. Anonymkode: 290a0...07b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 Husk at mekler ikke kan tvinge dere til noe. Du må si nei til det du mener ikke er bra for barna. Anonymkode: 4e1aa...03d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Husk at mekler ikke kan tvinge dere til noe. Du må si nei til det du mener ikke er bra for barna. Anonymkode: 4e1aa...03d Han truer med å dra dette til retten og det har jeg ikke hverken lyst eller råd til. Han har heller ikke råd, men truer med det ganske jevnlig. Blir det retten og han bruker rapporter fra sakkyndig, så går det hans vei. Jeg har også bare skryt av sakkyndig, men jeg leker, synger etc etc med barna omtrent hele tiden sammen med de. Jeg jobber i bhg og drar vel mye fra jobb hjem - leker, sanger osv. Anonymkode: 290a0...07b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han truer med å dra dette til retten og det har jeg ikke hverken lyst eller råd til. Han har heller ikke råd, men truer med det ganske jevnlig. Blir det retten og han bruker rapporter fra sakkyndig, så går det hans vei. Jeg har også bare skryt av sakkyndig, men jeg leker, synger etc etc med barna omtrent hele tiden sammen med de. Jeg jobber i bhg og drar vel mye fra jobb hjem - leker, sanger osv. Anonymkode: 290a0...07b Retten dømmer neppe 50/50 for så små barn, så nei, det går ikke hans vei. Du bør spandere en time hos advokat for å få riktige råd her. Anonymkode: 4e1aa...03d 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 Har du prøvd å imøtekomme han og si at 50/50 er en veldig god ide? Få frem at dere da skal dele på alle kostnader, så økonomisk er det også mest lønnsomt for deg. Hvis du snur helt om og er enig med han så tipper jeg du fort finner ut om han virkelig vil ha 50/50 Anonymkode: 2ab8a...33b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #13 Skrevet 8. oktober 2022 Min eks truet som din og er som din eks, og jeg skaffet bare advokat og var klar for retten. Måtte bare tatt meg råd til det fordi barnet mitt er viktigst og jeg ikke kunne gå med på noe 50/50. Barnet var da 1,5 og hadde ikke noe forhold til far fordi han aldri var tilstede og droppet samvær i 6 mnd før han begynte å true med mer. Jeg sa at vi kunne bygge opp og at han hadde mye å bevise, men neida. Skal love deg han ikke ville til retten da jeg begynte gå den veien og han fikk mail fra min advokat Eksen din er ikke intr i mer samvær, da hadde han faktisk vist det når sakkyndige ikke var tilstede også. Så gå til advokat, er ikke noe mer trusler her da jeg tok han for ordet og begynte gå den veien selv. Anonymkode: b84c3...c76
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #14 Skrevet 8. oktober 2022 I retten, og sakkyndige, så er de veldig pro alt. Kravene er små for samvær, men 50/50 har en høy terskel. Bare det at en er i retten, tilsier jo at det er utfordringer med samarbeid. Samarbeid er en forutsetning for en slik deling. Har vært i retten altfor mange ganger, de er veldig diplomatisk uansett og ser gjennom veldig mye. Det holder at noe er ‘godt nok’ og at en sier de rette tingene… Anonymkode: 021f0...3c0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #15 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I retten, og sakkyndige, så er de veldig pro alt. Kravene er små for samvær, men 50/50 har en høy terskel. Bare det at en er i retten, tilsier jo at det er utfordringer med samarbeid. Samarbeid er en forutsetning for en slik deling. Har vært i retten altfor mange ganger, de er veldig diplomatisk uansett og ser gjennom veldig mye. Det holder at noe er ‘godt nok’ og at en sier de rette tingene… Anonymkode: 021f0...3c0 For mye samvær oppnådde den andre i deres tilfelle gjennom retten? Anonymkode: 2ab8a...33b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå