Gå til innhold

Hvordan ble dere forlovet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det noen som fridde (isåfall hvem), noe dere bare ble enige om? 

Fortell deres historie og gjerne hvilket år det var.

Anonymkode: 41a84...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2019. Vi ble enige om det. Kjøpte ringer når vi hadde tid

Anonymkode: dd060...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften årsskifte 2020/2021😊 Han fridde rett etter vi hadde sett på rakettene rundt midnatt🥰

Anonymkode: 2aae3...2b1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk forbi en gullsmed som hadde opphørssalg og bestemte oss for å bare forlove oss da. Enkelt og  greit. Helt perfekt 😄

Anonymkode: f5540...487

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I september 2020 sa jeg: «jeg skal levere masteroppgaven 16. november og lurte på om vi kan kjøpe forlovelsesringer når jeg har levert, slik at jeg har noe skikkelig motiverende å se fram til?» Det syntes han var en god idé, så det gjorde vi. Forlovet oss etter å ha vært kjærester i ganske nøyaktig 1,5 år, og giftet oss i mai i år, etter å ha vært forlovet i 1,5 år og kjærester i 3 år. 🙂

Anonymkode: eb05f...777

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fridde til meg i Amsterdam, på toppen av pariserhjulet reiste han seg og gikk ned på kne - (og han har høydeskrekk).

Vi hadde snakket om giftermål, men jeg hadde ingen aning...

Anonymkode: 815ea...4a8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo snakket om slikt fra tidlig i forholdet, ønsker for forholdet og fremtiden. 

Etter å ha kjøpt bolig sammen satt vi igjen og måtte bruke tid og penger på å justere samboerkontrakt og testamente. Tror det var jeg som sa "juridisk er det vel like greit å være gift". Han sa noe i retning av "ja, skal vi bare fikse det?". Jeg tok opp kalenderen og foreslo en lørdag på vårparten. To måneder etterpå var vi på helgetur og gikk forbi en kjent smykkebutikk, der kjøpte vi en fin diamantring til meg, og gifteringer til begge. 

Anonymkode: 55c27...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 20.45):

2019. Vi ble enige om det. Kjøpte ringer når vi hadde tid

Anonymkode: dd060...d0a

Samme her, men noen år tidligere.

Anonymkode: e0f85...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde i stua med babyen på fanget mens jeg satt i sofaen og scrollet. Ekstremt lite romantisk, luktet hastverk av hele greia og det var dritkjipt nå når jeg tenker tilbake på det. Heldigvis bedre enn å "bli enige" som jeg ser mange skriver, som om det var et spørsmål om hva man skulle ha til middag 🤪

Er uansett gift i dag og har det bra sammen, så får bare være takknemlig for det 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 501f2...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2006. Vi lå i hver vår ende av sofaen og så på TV, etter å ha spist en god søndagsmiddag med biff og rødvin. Plutselig sier han "Jeg elsker deg, vil du gifte deg med meg?"

Ingen ring, ikke noe kneling, og det var helt ypperlig for min del.

Skal nevnes at jeg hadde gitt tydelig beskjed et par mnd tidligere at jeg var klar for "det store spørsmålet", så han trengte ikke å være redd for svaret når så langt kom.

Anonymkode: d85e9...6b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er veldig romantisk på mange måter, men angående frieri kan jeg ikke si det. "Når skal vi gifte oss da?" spurte han noen ganger før jeg skjønte at det var bare å avtale det, ikke å forvente et skikkelig frieri. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble egentlig bare enig. Også kjøpte han en ring til meg på min 30 årsdag :rodmer:

Dette var halvannen uke siden :ler:

Endret av Fame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble relativt tidlig enige om det. Ingen trodde på oss siden det skjedde 1. April.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...