Gå til innhold

La roche posay cicaplast baume b5

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står at denne skal være non greasy, dont leave a whitecast og skal roe rød hud. 

Har kjøpt den og opplever at den er tjukkere enn fotkrem, kjempe fet i ansiktet, etterlater hvite spor i porer, umulig å legge sminke oppå og gjør ingenting mot rød hud. Er dette en type krem som tar uker før man ser resultater eller skal den dempe rødhter med en gang? Hvordan opplever du kremen? 

Prøver desperat å finne noe for sensitiv hud som demper røde områder og ikke blir blank og oljete.. 

Anonymkode: 40d8b...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kremen har jeg også, fikk anbefalt den for tørre hender på apoteket.. den er jo altfor fet til å bruke i ansiktet😳

Anonymkode: 9d7ef...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det står at denne skal være non greasy, dont leave a whitecast og skal roe rød hud. 

Har kjøpt den og opplever at den er tjukkere enn fotkrem, kjempe fet i ansiktet, etterlater hvite spor i porer, umulig å legge sminke oppå og gjør ingenting mot rød hud. Er dette en type krem som tar uker før man ser resultater eller skal den dempe rødhter med en gang? Hvordan opplever du kremen? 

Prøver desperat å finne noe for sensitiv hud som demper røde områder og ikke blir blank og oljete.. 

Bruk den som nattkrem. Den tar en stund for å virke. 

Anonymkode: 2576d...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Tipper du tenker på den som ikke er til hendene for dette er en serie med produkter. Hvis du ikke har kjøpt feil da? Denne her: https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/fuktighetskrem-og-bodylotion/la-roche-posay-cicaplast-balm-b5-40-ml/p/923099

Jeg har brukt den der da jeg hadde veldig fet hud, men synes den var veldig lett og fin på huden. Opplevde ikke den som særlig tykk egentlig.

Jeg kjøpte den til røde flekker i ansiktet, men opplevde egentlig ikke bedring med den kremen.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooria skrev (9 minutter siden):

Prøv denne heller😀

A8C336CA-0AE0-4A6B-A293-C0D373977B2F.jpeg

Tusen takk for tips men ser den har alkohol i seg og det utløser kviser på meg desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mooria skrev (2 timer siden):

Prøv denne heller😀

A8C336CA-0AE0-4A6B-A293-C0D373977B2F.jpeg

Virker den på deg? Hvor raskt?

Anonymkode: 950e3...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Cicaplast Baume egner seg ikke som dagkrem, men er helt utmerket som nattkrem, brukte den selv en periode etter at jeg hadde overbehandllet huden. 

Foreslår at du prøver Eucerin  Anti- Redness Soothing Care, den er spesielt beregnet på å roe ned rød og sensitiv hud. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en krem som er ment til å skulle brukes som en kur noen netter mot tørr, rød og irritert hud.  Ikke under sminke på dagtid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan brukes som en slags «slugging», altså for å bygge opp barriere.

Kan med fordel blandes med vanlig hudkrem, men ALDRI over aktive ingredienser.

Men at den egner seg som en generell fuktighetskrem vil jeg ikke si. Prøv mer å blande litt inn i noe annet du tåler :) 

Som for eksempel kremen til The Ordinary, for meg er det god kombo på natt. Men ikke alle netter, mest avogtil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kremen prøvde jeg å bruke mens huden var rød og tørr (etter å ha gått litt amok med syrer). Men den funka ikke i det hele tatt. Brukte den som nattkrem og dagen etter våkner jeg opp med nupper i kinnet. Synes hele Cicaplast serien er dårlig og oppskrytt. Har brukt alt derfra.

Er det tiktok som er skyldige i at produktet har blitt populært?

Anonymkode: cde9c...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den. 
Den tar raskt og effektivt både tørr hud, eksem, og annet utslett i ansiktet! Og den er fantastisk rundt nesa når man blir rød i forbindelse med forkjølelse!! 

Jeg masserer den inn i huden og har ikke opplevd at den etterlater hvite spor da. 
Legger ett tykkere lag på kveld, og tynnere lag på dagtid. 
Den virker vanligvis i løpet av noen dager. Men jeg bruker ikke sminke over da, sminke på irritert hud er sjeldent spesielt heldig. 

Har brukt den i flere år! (og nei, jeg har ikke sett det på tiktok, har ikke tiktok...) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 20.44):

Den kremen har jeg også, fikk anbefalt den for tørre hender på apoteket.. den er jo altfor fet til å bruke i ansiktet😳

Anonymkode: 9d7ef...db0

Cicaplast håndkrem er ett heeelt annet produkt, og ikke egnet for ansikt nei. 
Dog en fantastisk god håndkrem! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Den kremen prøvde jeg å bruke mens huden var rød og tørr (etter å ha gått litt amok med syrer). Men den funka ikke i det hele tatt. Brukte den som nattkrem og dagen etter våkner jeg opp med nupper i kinnet. Synes hele Cicaplast serien er dårlig og oppskrytt. Har brukt alt derfra.

Er det tiktok som er skyldige i at produktet har blitt populært?

Anonymkode: cde9c...7e4

Jeg liker heller ikke den serien eller har prøvd både den kremen og håndkrem, men ingen av de gjorde særlig mye for min hud. Så det fungerer nok ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (På 7.10.2022 den 23.14):

Den kan brukes som en slags «slugging», altså for å bygge opp barriere.

Kan med fordel blandes med vanlig hudkrem, men ALDRI over aktive ingredienser.

Men at den egner seg som en generell fuktighetskrem vil jeg ikke si. Prøv mer å blande litt inn i noe annet du tåler :) 

Som for eksempel kremen til The Ordinary, for meg er det god kombo på natt. Men ikke alle netter, mest avogtil. 

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 7ffa1...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 7ffa1...6dc

Fordi cicaplast legger seg som et «lukket lag» over huden, og om det er syre/aktiv ingrediens under blir det rimelig intenst.

Noen sier dette har gitt mye irritasjon, men har aldri prøvd selv.

Cicaplast er jo en mildere form for slugging. Altså lukke alt inne.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Jeg elsker balmen. Men, den kan være litt fet på noen. Hot tip er jo at den også finnes som gel. Den er lettere.

Anonymkode: 5c4ef...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her, samt den som er som en gele, bruker jeg på sår og sånt, for å få fortgang på healingprosessen i huden. Ser at den kan brukes mot andre greier også, men da ville jeg nok ha brukt den på natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som bruker denne kremer fast så la en hudinfluenser (Sarah Palmyra) nettopp ut på instagram story at hun fikk mye kjeft etter at hun la ut en reel om den nye formulasjonen som kom ut i høst, og der nevnte at Cicaplast ikke skulle brukes over aktiv acne. Hun fortalte at siden dette har hun blitt kontaktet av La Roche Posay med ønske fra deres side om å inngå et samarbeid (altså at de betaler henne for jobben hun gjorde og dermed kan bruke innholdet i sine kanaler også) fordi de ønsker at flere skal vite at den ikke skal brukes over aktiv acne. Både gøy at La Roche Posay legger merke til sånt og at de vil si ifra om hvem som IKKE er ideell for enkelte produkter.

Og det kan være godt å vite hvis man sliter med kviser/acne og prøver denne kremen i god tro, at den kan gjøre vondt verre.

Anonymkode: 21f8f...021

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve Panthenol som serum og en ansiktskrem over som du vet du tåler.
Apotek1 har den til redusert pris akkurat nå, men er uansett ikke kostbar:
https://www.apotek1.no/produkter/dermica-panthenol-931863p

Du kan også prøve Niacinamide serum over Panthenol og under ansiktskremen, hvis huden din tåler den:
https://www.apotek1.no/produkter/dermica-niacinamide-873258p

Endret av Pagorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...