Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snart rund dag og har leid lokale for anledningen. Har invitert venner og familie for å feire dagen min sammen med meg. 

Problemet er at vi er at ene venninnen (venninne A) min prøver å få ei annen felles venninne (venninne B) av oss begge til å avslå invitasjonen fordi hun mener jeg bare vil vise meg fram.. Med det mener hun at jeg bare vil gni inn hvor mange venner jeg har, hvor mye penger jeg legger i feiringen min. Hun mener også at jeg og mine andre venner drikker altfor mye og at det blir fyllafest uten like. Det vil selvsagt være alkohol i bildet og jeg vet at "venninne B" sjelden drikker alkohol. Men "venninne A" drikker mer enn noen andre jeg kjenner. 

Vi tre har vært venner siden barnehagen og disse to har flytta til hver sin kant av landet, mens jeg har blitt igjen. Disse to er de lengste vennskapene jeg har og vi har ennå tett kontakt og ferier hos hverandre så ofte vi kan. Begge betyr mye for meg og jeg ønsker så klart å ha begge der. "venninne A"  har avslått grunnet lang reise, det kan jeg normalt forstå, men det pleier ikke å være noe problem for henne å reise til enten meg eller "venninne B". "Venninne B"  sier selv hun ønsker å komme men tror "venninne A" blir sur på henne da. 

Jeg kjenner selv jeg blir lei meg over dette styret og skjønner ikke helt hvor det kommer fra. Jeg har aldri hatt et behov for å 'vise meg fram'  ovenfor vennene mine og jeg ønsker heller ikke å 'gni'  noe som helst inn. Jeg forstår ikke hvorfor hun er så opphengt I det. 

Jeg vet og at "venninne A" ikke har et så stort nettverk rundt seg og der hun bor så jeg har lurt på om det virker inn. 

Jeg vet heller ikke hva jeg kan si til henne. 

Anonymkode: 55afd...eee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt til venninne B at hun får si ifra innen dato X om hun kommer, hadde vært veldig hyggelig å treffes.

Venninne A dropper du uten noen dramatikk. Bare fase henne helt ut, du skylder henne ingen forklaring. 

• Liker 2
Skrevet

Den venninnen som sier sånt er ikke en god venninne!!! 

Anonymkode: 453f7...685

• Liker 1
Skrevet

Venninne A er ingen god venninne.

Men ønsker hverandre vel dersom man faktisk er glad i hverandre.

Jeg hadde snakket mer med venninne B for å forsikre meg om at hun kommer dersom hun har lyst og mulighet, enn å snakke mer med venninne A.

Tror faktisk jeg hadde følt meg så dolket i ryggen at jeg ikke hadde ønsket å ha venninne A i livet mitt.

Men du er bedre enn meg og ønsker å prate med A, og da synes jeg du skal si det du har sagt her. Du ønsker bare å feire bursdagen din, det gjør folk hele tiden uten at det er en form for skryt. Man ønsker å samle alle man kjenner og for mange er bursdag egentlig bare en unnskyldning for dette.

• Nyttig 1
Skrevet

Venninne A høres ut som ei "venninne på sine premisser" (og på din bekostning).

Opp til deg om du orker sånne folk eller ikke :) Jeg ville nok ha kuttet henne ut.

Dvs, jeg vet ikke hvordan kvinner tenker om sånt.. Men det er min betraktning som mann.

Gjest Letharia
Skrevet

Venninne A høres bare barnslig ut. Sånn oppførsel hadde man på barneskolen/ungdomsskolen. Hadde rett og slett bare sluttet å svare henne, hvis det var min venninne som holdt på sånn. Og venninne B høres ut som hun må lære seg å ta egne valg og ikke bry seg hva andre tenker. Vil hun være der og feire deg, eller bli hjemme og gå glipp av en god fest hos en god venninne bare fordi en annen person lager hodebry? Ville gitt henne en frist på å svare på invitasjonen, og resten får være opp til henne. 

Skrevet

Det at man har vært venner lenge, betyr ikke alltid at man er en god venn. Om din venninne ikke evner å glede seg over din feiring, og er en person som får deg til å føle deg dritt, hadde jeg heller fokusert på de vennene som støtter deg, og som stiller opp for deg.

Skrevet

Hæ? 
venninne B tør ikke komme fordi da blir venninne A sur? Hvor gamle er dere? Dette er veldig spesielt😳

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Letharia said:

Venninne A høres bare barnslig ut. Sånn oppførsel hadde man på barneskolen/ungdomsskolen. Hadde rett og slett bare sluttet å svare henne, hvis det var min venninne som holdt på sånn. Og venninne B høres ut som hun må lære seg å ta egne valg og ikke bry seg hva andre tenker. Vil hun være der og feire deg, eller bli hjemme og gå glipp av en god fest hos en god venninne bare fordi en annen person lager hodebry? Ville gitt henne en frist på å svare på invitasjonen, og resten får være opp til henne. 

Jeg synes også dette er utrolig barnslig. Men det er jo og helt nytt 😅 har aldri opplevd noe slikt fra henne før,så det får meg til å undre på om hun kansje ikke helt har det så bra. 

Frist for svar er satt med tanke på matbestilling, så det er de begge i forstått med. 

ts.. 

Anonymkode: 55afd...eee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...