AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Del Skrevet 7. oktober 2022 Og hvis ja, er det fordi de innerst inne vet at det er deres egen feil at ungen endte opp som en jævelunge? Anonymkode: bdc06...68a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Del Skrevet 8. oktober 2022 Definitivt. Barna blir en forlengelse av egen udugelighet, samtidig som de skylder på at "barn er forskjellige. De er heldige som har så enkle barn." Som om det kom av seg selv...🤣 Anonymkode: a39e6...96d 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jepp Anonymkode: d4bc3...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jævelunger tar etter foreldre. Anonymkode: 5ab45...1dc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Del Skrevet 9. oktober 2022 Herregud for et språk 😳 Hva i all verden legger dere i ordet "jævelunge"? Jeg har forresten 2 enkle, flotte og populære barn som holder på med konkurranseidrett og gjør det svært på skolen, pluss ett barn med adhd og angst som sliter sosialt. Enkelte barn ER faktisk hundre ganger lettere å oppdra enn andre, sånn er det bare. Det er flaut å uttale seg så bastant om noe man helt åpenbart ikke har erfaring med eller peiling på. Anonymkode: 72d4b...e3a 6 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Del Skrevet 9. oktober 2022 Iķke rart at mange vokser opp til å bli uempatiske kryp. Selvgode og selvopptatte foreldre, vil ofte produsere barn med samme egenskaper Anonymkode: 071fd...5ce 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 9. oktober 2022 #7 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jævelunger er stort sett unger av jævler, jævler får jævelunger. Hvis man ser bort fra random shit som at ungen kan ha en medfødt diagnose e.l. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Del Skrevet 9. oktober 2022 Kjenner foreldre med en jævelunge og en snill også, vet ikke hvem de er sjalu på. 😅 Anonymkode: 5e3ee...0df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 10. oktober 2022 #9 Del Skrevet 10. oktober 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 10. oktober 2022 #10 Del Skrevet 10. oktober 2022 Jævelunger faktisk. For et forkastelig uttrykk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. oktober 2022 #11 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 23.00): Definitivt. Barna blir en forlengelse av egen udugelighet, samtidig som de skylder på at "barn er forskjellige. De er heldige som har så enkle barn." Som om det kom av seg selv...🤣 Anonymkode: a39e6...96d Nuvel har rampete barn og har rolige barn, oppdragelsen er mer eller mindre den samme. Jupp barn er forskjellige 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 23.00): Definitivt. Barna blir en forlengelse av egen udugelighet, samtidig som de skylder på at "barn er forskjellige. De er heldige som har så enkle barn." Som om det kom av seg selv...🤣 Anonymkode: a39e6...96d Noe sånt har jeg også tenkt. For all del, det er litt forskjell på temperament og noen er mer viljesterke enn andre, men det lukter litt defensivt av svar som "Hvordan våger folk å være glade for at de har rolige barn, det er ren FLAKS! Tilfeldigheter!" Anonymkode: 94d58...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Del Skrevet 10. oktober 2022 Jeg har to snille og veloppdragne barn og et litt mer utfordrende. Jeg tenker vel ikke så mye om andre foreldre? Jeg tenker en hel del på hvordan jeg kan støtte og hjelpe mitt utfordrende barn uten at de andre blir forfordelt. Det kan hende at jeg tenker at foreldre er heldige, særlig når de uttaler seg veldig uforstandig og svarthvitt som andres barn og foreldreskap. Da tenker jeg at de har hatt enkle barn og enkle liv og sluppet en hel del utfordringer, som jeg unner både barn og foreldre å slippe. Anonymkode: 05324...e2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Del Skrevet 10. oktober 2022 Vel nei! Som mor til en såkalt "jævelunge" er jeg ikke sjalu på andres barn som gjerne ofte oppfører seg bedre enn mitt 😅 jeg er vanvittig glad for å ha fått akkurat dette barnet, som gir meg så mye glede og latter gjennom dagen, det trasig velger jeg å ikke fokusere så mye på og heller fremheve det gode og fine. Min jævelunge er et fantastisk barn ❤️. Men ja han er snytt ut av naien på meg, da jeg var helt lik han I min barndom😅 men igjen så har både jeg og han Adhd. Anonymkode: 3134f...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #15 Del Skrevet 12. oktober 2022 Har to ganske forskjellige barn som er oppdratt relativt likt. Har alltid satt veldig tydelige grenser samtidig som de har blitt overøst med kjærlighet og gode ord. Vi får ofte kommentarer ala "så flinke og snille barn dere har. Hvordan har dere fått til det?". Dette kommer gjerne fra foreldre som jeg vet at ikke har tatt noen som helst kamp for å sette grenser og som har barn uten diagnoser (nære venner og eget søsken). Ett vennepar kjører såkalt "fri oppdragelse" og er tydelig overrasket over at mine barn sitter fint med matbordet. Har jobbet knallhardt med sunn grensesetting siden barna var små. Anonymkode: a3dc9...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Some guy Skrevet 12. oktober 2022 #16 Del Skrevet 12. oktober 2022 On 10/9/2022 at 10:02 AM, AnonymBruker said: Herregud for et språk 😳 Hva i all verden legger dere i ordet "jævelunge"? Jeg har forresten 2 enkle, flotte og populære barn som holder på med konkurranseidrett og gjør det svært på skolen, pluss ett barn med adhd og angst som sliter sosialt. Enkelte barn ER faktisk hundre ganger lettere å oppdra enn andre, sånn er det bare. Det er flaut å uttale seg så bastant om noe man helt åpenbart ikke har erfaring med eller peiling på. Anonymkode: 72d4b...e3a «Enklere» å oppdra. Ikke umulig. Man må bare bruke mer tid på vannskelige barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #17 Del Skrevet 12. oktober 2022 Some guy skrev (3 minutter siden): «Enklere» å oppdra. Ikke umulig. Man må bare bruke mer tid på vannskelige barn. Ja, det må man. Personlig er jeg misunnelig på folk med enkle barn som sitter rolig veldig ofte, men samtidig synes jeg jo barna deres er skrekkelig kjedelige og elsker mitt eget uansett. 😊 Anonymkode: dd76d...ae8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #18 Del Skrevet 12. oktober 2022 Jaja Samme folka som blir snurte og sjalu for at jeg har uføretrygd + at jeg har vært flink tidligere til å ikke ha mye kredittlån på tull. De er sure for at jeg har det så «lett», men de ville egentlig aldri selv klart å være sengebundet. Så ja, noen foreldre blir sjalu, for det de ser rett foran seg, uten å tenke over arbeidet bak Anonymkode: 2e1cd...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #19 Del Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 13.03): Kjenner foreldre med en jævelunge og en snill også, vet ikke hvem de er sjalu på. 😅 Anonymkode: 5e3ee...0df Jeg fikk en såkalt "jævelunge", og en datter som ble var veldig populær blant andre unger. Han derimot ble hatet av både lærere og foreldre og andre barn og fikk deretter gjennomgå. Når dette starter på barnehage stadiet og man bor på en liten plass og de samme barna kommer i klassen som i alderstrinnet på barnehagen så er det dømt til å gå gæli. Jeg føler ikke jeg er noe jævlig forelder. Men ja syns noen unger slipper for lett unna og har foreldre som sklir unna alle problemer som deres barn har gjort. Hadde min gjort det samme hadde det vært ett helvete. Kommer an på hva slags familie du kommer i. Ser når jeg er hjemmom...at barn ned til 10 år farter rundt på atv i 60-70 km i timen uten hjelm så er det ingen som sier noe. Hadde en av mine gjort det samme hadde vi blitt anmeldt. Sånn er livet er du født inn i riktig familie kan du komme unna med hva som helst for de " ruler " lissom stedet fra før. Da er det best å ta sakene sine å flytte til ett større sted der en ikke blir behandlet slik. Men nei er ikke misunnelige på de med "enkle" barn. Det meste har en årsak bak og jeg tror ikke bestandig det er foreldrene som er årsaken. Noen ganger ja. Men mange ganger ikke. Det er forskjellige personligheter som blir født og da. Pluss at karma ofte slår til så jeg forholder meg til den. Er man snill og grei mot andre så ordner det meste seg. Anonymkode: c2820...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #20 Del Skrevet 12. oktober 2022 😂 tror ikke vi lar oss lure Anonymkode: 1fbfa...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå