AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Faren min har aldri vert den beste faren.. han har gjort noen ting som å støtte i diverse men alt det han har gjort meg psykisk sliten.. ikke psykisk vold men blir sint og hiver og ødelegger ting! Jeg blir 20 om ikke lenge og prøver mitt beste og komme meg ut av dette hølet! (Huset..) jeg har godtatt at jeg aldri vill være bra nokk for min far.. alt for store forventninger.. jeg ble ung ufør noe som har vært vanskelig for meg.. jeg er med å betaler 6000kr for her i hus for å hjelpe.. men det er heller ikke nokk og for far handler alt om Jobb og være best.. når han blir sur og begynner og skriker og kalle meg ting at jeg gjør ingenting! At jeg ikke er verdt noe! Og at han er faren min så han har lovt å si alle disse sårende tingene til meg! Dette synes jeg er helt blåst av en far å si.. og tror han er så mye bedre og best en andre.. Han forventer at jeg skal høre på han i timevis med å si hvor «ubrukelig og pest jeg er og at han ikke bryr seg om meg» men vill ikke høre på meg.. for alt jeg sier er tull.. bare tull! Jeg har fått nokk.. nokk av å høre hvor «dritt jeg er» når jeg føler meg allerede som dritt for lenge siden.. forstår ikke hvordan min mor orker å være sammen med han når han også truer med å «stikke! Jeg flytter fuck alle dere!» men flytter aldri og kommer tilbake etter noen timer som krangelen aldri har skjedd … min søster går på psykolog også der psykolog anbefaler at min far får hjelp for dette er langt i fra greit.. jeg synes psykolog høres litt skummelt men vurderer nesten.. siden jeg begynner å bli der jeg føler meg uønsket og deprimert.. når jeg flytter ut så skal jeg begrense kontakten med faren min eller kanskje se han så sjeldent som mulig for min egen helse.. hilsen en utslitt 19 åring😞 Anonymkode: 95736...fbd 3
Kvinne87Rogaland Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Det beste svaret vi kan gi deg, er at du må flytte for deg selv. Faren din kommer ikke til å forandre seg. Se deg om etter en billig hybel? 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Kvinne87Rogaland skrev (10 minutter siden): Det beste svaret vi kan gi deg, er at du må flytte for deg selv. Faren din kommer ikke til å forandre seg. Se deg om etter en billig hybel? Ikke så lett som det ser ut.. Anonymkode: 95736...fbd
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Siden du har fast inntekt, kan du jo flytte? Er du flink til å spare? Pass på å ta førerkort og slike ting før du flytter. Å ta 6000 i mnd fra sin uføre tenåringsdatter er jo helt sykt. Anonymkode: c88a6...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Psykolog er ikke skummelt å gå til Anonymkode: c88a6...ad4 2
Christina82 Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Rydder for spekulasjoner. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Fikk vondt i hjertet mitt av å lese dette😥 Det må være veldig tøft for deg å stå i dette. Og slik skal ikke en forelder behandle barnet sitt - dette er jo psykisk vold! Det å gå til psykolog kan kanskje høres litt skummelt ut, men av egen erfaring så kan jeg si at det er en god investering i egen psykisk helse❤ Om du kjenner at det er riktig for deg nå å begrense kontakten med faren din når situasjonen er som den er, så støtter jeg deg i det. Ta vare på deg selv, håper det ordner seg og at du får det bedre fremover. Anonymkode: 47e1f...c23 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Det beste du gjør for deg selv, er å flytte og begynner i terapi. Flytt gjerne så langt som mulig unna faren din. Terapi er ikke skummelt, men det er ubevegelig i starten. Men det blir bedre på sikt for de fleste. Husk at du ikke er ansvarlig for din fars oppførsel og følelser! Anonymkode: 88b52...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Det er både psykisk, materiell og latent vold du/dere utsettes for. Anbefaler deg å gå til psykolog, samt flytte ut og begrense tiden med din far og også evt. innflytelse på livet ditt. Anonymkode: b50ba...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Siden du er ufør kan du kanskje få lån via Husbanken? Verdt å undersøke. Og hvis du og søsteren din bor sammen får dere bedre råd. Anonymkode: 3d4d5...486
jabx Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): ikke psykisk vold men blir sint og hiver og ødelegger ting ... og for far handler alt om Jobb og være best.. når han blir sur og begynner og skriker og kalle meg ting at jeg gjør ingenting! At jeg ikke er verdt noe! Og at han er faren min så han har lovt å si alle disse sårende tingene til meg! ... Han forventer at jeg skal høre på han i timevis med å si hvor «ubrukelig og pest jeg er og at han ikke bryr seg om meg» men vill ikke høre på meg.. for alt jeg sier er tull.. bare tull! Jeg har fått nokk.. nokk av å høre hvor «dritt jeg er» når jeg føler meg allerede som dritt for lenge siden.. forstår ikke hvordan min mor orker å være sammen med han når han også truer med å «stikke! Det er psykisk vold du utsettes for jo.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Siden du har fast inntekt, kan du jo flytte? Er du flink til å spare? Pass på å ta førerkort og slike ting før du flytter. Å ta 6000 i mnd fra sin uføre tenåringsdatter er jo helt sykt. Anonymkode: c88a6...ad4 Sett bort i fra alt det andre ts skriver er det ikke helt sykt å ta 6000 kroner i mnd fra sin datter som er over myndighetsalder og har egen inntekt. I alle fall ikke om det er inkludert mat. Anonymkode: 1cd27...d01 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Her er det mye å ta tak i💔 Det høres it som dere alle trenger hjelp, men det er kun deg selv du skal hjelpe og stå opp for her nå. Anbefaler deg virkelig å få hjelp til å sortere alt som skjer. Psykolog er ikke skummelt. Fastlegen kan hjelpe deg videre. Men det spiller ikke så stor rolle hvilken tittel hjelperen har, så lenge det er noen du klarer å knytte en god relasjon til- kanskje kommunen har et lavterskel-tilbud? Anonymkode: 009ff...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå