AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #61 Del Skrevet 8. oktober 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er at moren eksplisitt skriver at tvillingene er to personer og derfor må få hver sin gave. Det er viktig at de ikke blir behandlet som en enhet. Dette gjelder da tydeligvis bare når det passer sånn for moren, i og med at når hun skal ordne gave på vegne av tvillingene ordner hun bare en gave fra dem felles og behandler derfor barna som en enhet og ikke to individer. Det er to helt ulike situasjoner som mange her påpeker. Alle bursdagsbarn bør få hver sin gave, folk kan godt gå sammen om å gi en større gave uansett om det er en familie, søsken eller venner. Om du er irritert fordi de ikke følger samme verdi som klasse eller andre har blitt enige om, har ikke dette noe med om de er tvillinger å gjøre. Anonymkode: a812f...b4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #62 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er to helt ulike situasjoner som mange her påpeker. Alle bursdagsbarn bør få hver sin gave, folk kan godt gå sammen om å gi en større gave uansett om det er en familie, søsken eller venner. Om du er irritert fordi de ikke følger samme verdi som klasse eller andre har blitt enige om, har ikke dette noe med om de er tvillinger å gjøre. Anonymkode: a812f...b4d Jeg er ikke irritert for noe som helst jeg, annet enn at folk I denne tråden ikke ser ut til å forstå problemstillingen. Ts har ikke nevnt noe om verdi på gaven heller, om tvilligene gir for større sum sammen enn andre gir alene. Hvis man er enige om at 100 kroner er passe for en gave og tvillingene gir 100 kroner i gave, sammen, så har de ikke gått sammen for å gi en større gave. Selvfølgelig skal alle bursdagsbarn få egen gave. Jeg er overrasket over at det i det hele tatt er behov for å presisere det. Anonymkode: bb475...531 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. oktober 2022 #63 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men det hadde vært et problem om det hadde vært omvendt? At dine tvillinger fikk en konvolutt på deling med 200 kr? Kan jo hende en annen mamma også var travel og ikke hadde to 100-lapper for hånden og var nødt til å gi en felles gave. Anonymkode: bb475...531 Nei det hadde det ikke vært. Men hadde de fått en dukke på deling hadde det kunne blitt det ja, uavhengig av pris. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. oktober 2022 #64 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 19.01): Det er to tvillingjenter i klassen til det mellomste barnet mitt. Det er avtalt at det skal brukes mellom 50-100kr per gave i klassen. Hver gang noen har bursdag så dukker de opp med én gave fra de to til 50kr. Og nei, de er på langt nær fattige. Nå har vi fått invitasjon til deres bursdagsselskap og det står presisert i kort at «Husk å gi en gave til hvert av bursdagsbarna». Altså ikke samlet. Moren er veldig på at de er enkeltindivider og ikke skal behandles som én enhet, noe jeg forsåvidt er enig i, men det gjelder jo bare når det ganger de og mor. Selv skal de komme og spise dobbelt opp med mat og kaker til prisen av én gave, men arrangere ett bursdagsselskap til prisen av to gaver. Blir helt matt. Hva er det rette her? Har lyst å presisere i invitasjonen neste gang at «husk å gi to gaver fra begge barna.» for dette blir for dumt. Anonymkode: 44d29...433 Jeg forstår deg ikke helt. Klager du på at tvillingene gir 1 gave til bursdagsbarnet istedet for 2? Eller klager du at de bruker ''bare'' 50kr på gave istedet for mer? Eller kanskje er du provosert at når de har bursdag så forventes det at de får hver sin gave fordi de er tross alt 2 forskjellige individer? Klager du på tvillingenes mor? Du blir helt matt og jeg blir enda mattere av ditt innlegg. Inviterer du på bursdagsfeiring kun for at barnet ditt skal få gaver og ser på prislappen når du skal beregne hvor mye mat de skal få? Det rette er at du gir hver tvilling en gave og at du slutter å klage at de gir ditt barn 1 gave. Når jeg inviterer mine barns venner til bursdagsfeiring presiserer jeg at de ikke trenger kjøpe gave, men bare komme og ha det moro. Barnet får gaver fra familien når vi feirer med familien, så trenger ikke gaver også fra vennene sine. Det barnet trenger er oppmerksomheten og gleden av å bli feiret. Endret 8. oktober 2022 av Drizzt 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #65 Del Skrevet 8. oktober 2022 Bacteria skrev (2 minutter siden): Nei det hadde det ikke vært. Men hadde de fått en dukke på deling hadde det kunne blitt det ja, uavhengig av pris. Ja, den ser jeg. Men slik det fremstår i HI så hadde det vært et problem for denne moren om de hadde fått en felles gave, selv om verdien var den det er enighet om x2. Anonymkode: bb475...531 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. oktober 2022 #66 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 19.35): Spesielt av mor å skrive det i invitasjonen Anonymkode: 1674b...420 Ikke særlig spesielt. Mest sannsynlig har de opplevd altfor ofte at jentene blir lei seg fordi de ikke ses på som separate individer som får hver sin gave og vil unngå at det gjentar seg. Selvfølgelig skal de få hver sin gave. Ikke like selvfølgelig at de skal gi hver sin gave - de kan gi 1 fellesgave hvis det passer bedre. Endret 8. oktober 2022 av Drizzt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. oktober 2022 #67 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, den ser jeg. Men slik det fremstår i HI så hadde det vært et problem for denne moren om de hadde fått en felles gave, selv om verdien var den det er enighet om x2. Anonymkode: bb475...531 Verdien har ikke noe å si. Viktigst at de har hver sin gave, slik at det ikke blir krangling. En pengesum som kan veksles i to deler er ok. En dukke er ikke ok, uansett pris. En pakke med play-dough og et doktorsett er på grensen. Er ikke prisen det kommer an på, viktigst at det er hver sin gave om det så er et viskelær. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 8. oktober 2022 #68 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har du fundert like mye over merkostnadene denne moren har, dersom tvillingene skulle gitt én gave hver alle de gangene de skal i samme bursdag? Anonymkode: 00719...dd3 Den kostnaden har alle foreldre som har mer enn 1 barn. Noen har til og med 3 og 4 barn. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #69 Del Skrevet 8. oktober 2022 Gi dem 25 kr hver i hver sin konvolutt. Anonymkode: f0805...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #70 Del Skrevet 9. oktober 2022 Toyah skrev (På 7.10.2022 den 19.05): Jeg er av den oppfatning at bursdager IKKE er til for gavenes skyld. Jeg syns derfor det er unødvendig at tvillinger skal dukke opp med dobbelt gave. Når vi som er i familie dukker opp i bursdager, har vi med oss EN gave og ikke 4-5 gaver etter antall i familien. Men jeg er litt enig i tankegangen din at det er spesielt å skrive det på invitasjon. Når man tydeligvis ikke er så opptatt av det selv. De fleste ville vel uansett ikke dukket opp i bursdag med gave til kun EN av tvillingene. Men dette handler jo om barnebursdag, ikke familieselskap. Mitt barn har tvillinger i klassen. Vi har 100kr. Tvillingene gir alltid 100kr hver når de er i selskap fordi de er to personer. Når de har bursdag får de også 100kr hver. hvis mor mener de skal være enkelt individer, må det også gjelde når de gir gave i andres bursdag. Anonymkode: c52ae...1a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 9. oktober 2022 #71 Del Skrevet 9. oktober 2022 Hva er erfaringen til dere tvillingforeldre med felles gaver av typen som er beregnet til å brukes av flere sammen? Brettspill, fotballspill, badmintonsett, dart og den slags? Opplever dere at felles ting er et mer betent tema for tvillingene enn for andre søsken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 9. oktober 2022 #72 Del Skrevet 9. oktober 2022 Gi dem hver sin halvdel av et tvillingsmykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #73 Del Skrevet 9. oktober 2022 Hvis barnet ditt får én gave fra tvillingene, så må ikke ditt barn dele gaven med noen andre. Hvis ditt barn gir én gave til tvillingene må de krangle om hvem som skal ha den. De aller færreste søsken er flinke til å dele på leker, de har ikke utviklet den modenheten. Anonymkode: 5ea4a...841 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. oktober 2022 #74 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men dette handler jo om barnebursdag, ikke familieselskap. Mitt barn har tvillinger i klassen. Vi har 100kr. Tvillingene gir alltid 100kr hver når de er i selskap fordi de er to personer. Når de har bursdag får de også 100kr hver. hvis mor mener de skal være enkelt individer, må det også gjelde når de gir gave i andres bursdag. Anonymkode: c52ae...1a6 Hæ? Merkelig logikk… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. oktober 2022 #75 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis barnet ditt får én gave fra tvillingene, så må ikke ditt barn dele gaven med noen andre. Hvis ditt barn gir én gave til tvillingene må de krangle om hvem som skal ha den. De aller færreste søsken er flinke til å dele på leker, de har ikke utviklet den modenheten. Anonymkode: 5ea4a...841 Nemlig. Utrolig at så mange kverulerer og ikke forstår dette. Skjønner denne tvillingmora godt jeg. Men ville nok ikke skrevet det i invitasjonen, ser jo bare de rare og ikke minst empatiløse holdningene i denne tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. oktober 2022 #76 Del Skrevet 9. oktober 2022 Hactar skrev (20 minutter siden): Hva er erfaringen til dere tvillingforeldre med felles gaver av typen som er beregnet til å brukes av flere sammen? Brettspill, fotballspill, badmintonsett, dart og den slags? Opplever dere at felles ting er et mer betent tema for tvillingene enn for andre søsken? Ja, det vil jeg absolutt si. En felles gave betyr at giveren ser på dem som en enhet, upersonlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #77 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 19.01): Det er to tvillingjenter i klassen til det mellomste barnet mitt. Det er avtalt at det skal brukes mellom 50-100kr per gave i klassen. Hver gang noen har bursdag så dukker de opp med én gave fra de to til 50kr. Og nei, de er på langt nær fattige. Nå har vi fått invitasjon til deres bursdagsselskap og det står presisert i kort at «Husk å gi en gave til hvert av bursdagsbarna». Altså ikke samlet. Moren er veldig på at de er enkeltindivider og ikke skal behandles som én enhet, noe jeg forsåvidt er enig i, men det gjelder jo bare når det ganger de og mor. Selv skal de komme og spise dobbelt opp med mat og kaker til prisen av én gave, men arrangere ett bursdagsselskap til prisen av to gaver. Blir helt matt. Hva er det rette her? Har lyst å presisere i invitasjonen neste gang at «husk å gi to gaver fra begge barna.» for dette blir for dumt. Anonymkode: 44d29...433 Jeg ville bare sendt med en gave. Man får det slik man behandler andre. Veldig grei og enkel regel. Anonymkode: 5b5c0...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #78 Del Skrevet 9. oktober 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis barnet ditt får én gave fra tvillingene, så må ikke ditt barn dele gaven med noen andre. Hvis ditt barn gir én gave til tvillingene må de krangle om hvem som skal ha den. De aller færreste søsken er flinke til å dele på leker, de har ikke utviklet den modenheten. Anonymkode: 5ea4a...841 Og hvis ALLE gir tvillingene en felles gave kan du gange den kranglingen med antall gjester i bursdagen. Anonymkode: 5ea4a...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 9. oktober 2022 #79 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts har ikke nevnt noe om verdi på gaven heller, om tvilligene gir for større sum sammen enn andre gir alene. Joda, det har hun. Det er mye av poenget her. Bacteria skrev (10 minutter siden): En felles gave betyr at giveren ser på dem som en enhet, upersonlig. Også hvis det er en gave (f.eks. et spill) man må være to for å kunne bruke, med dobbel verdi (altså summen man er enige om x 2)? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #80 Del Skrevet 9. oktober 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Akkurat det jeg mener også. Mor roper høyt om at de SKAL behandles som to enkeltindivider, men det er visst ikke så nøye når Tvillingene skal GI EN gave... Mor er dobbelmoralsk. Anonymkode: 0ed6d...299 Hvordan i alle dager er dette dobbeltmoralsk, det er jo to helt forskjellige situasjoner. I den ene får ts sitt barn en gave fra to barn, greit nok. I den andre handler det om hvorvidt tvillingene, altså to barn, skal være nødt til å dele på én gave. Situasjonen blir ekstra tragisk når det argumenteres med at de spiser kake for to, men bare kommer med én gave, som om gave er en slags inngangsbillett i barnebursdager. Anonymkode: 512b6...5d5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå