Gå til innhold

Ba han om hjelp til noe, dette svaret var pyton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt lyst til å råfôre hunden. Dette har vi snakka om, men foreløpig kun det man kjøper i div butikk og ferdig kjøpt.

En nabo tilbydde oss 10kg avkapp fra slakt. 

Min kjære er kokk og jeg tenkte han hadde noe input og forslag. Vi kunne kappe det opp eller dele opp i porsjoner.

Fikk bare tilbake lykke til. Jeg svarer at det blir spennende å råfore og gleder meg til å prøve å dele opp og se hva dette er i morgen. Nei det orka ikke han. 

Jeg ble litt satt ut siden han har spurt om min hjelp til noe annet i helga.  Og spør om det skal være slik at vi ikke kan være rause og hjelpe hverandre ? 

Fikk dette svaret 

Det er en god tanke, og jeg er med på den. Men jeg er litt sånn at jeg setter min ære i å levere et godt resultat. Hvis jeg ikke har troa på prosjektet eller vet at jeg kan stå inne for et godt sluttprodukt, så vil jeg ikke være med. 
Du spurte meg om råd, om verktøy og om hvordan, og jeg svarte nei og nei. Hvis du likevel vil forsøke, så tenker jeg det er ditt valg og på egen risiko, og jeg ønsker lykke til, men ønsker ikke å involvere meg i det.

Jeg stusser veldig på hva risikoen er og hva som er farlig med å prøve? Det tar kort tid. Hjemme. Og blir litt satt ut. 

Jeg vil aldri ta del i noe jeg mener ikke vil fungere. Du må gjerne prøve du. 

Hvor vanvittig sært er det ikke å ikke kunne støtte noen eller delta på noe uten å tro at resultatet er 100%? 

Eller er jeg sær nå??

Anonymkode: e3dfc...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han synes vel det er bortkastet tid og vil ha fri og helg. Det er vel greit nok det?

Anonymkode: 4c435...616

• Liker 10
Skrevet

Ja det er du

Anonymkode: b479a...abc

• Liker 2
Skrevet

Han var ærlig i sitt svar, så ja jeg synes du var litt sær nå.

Anonymkode: 85114...0ad

• Liker 5
Skrevet

Er han som er sær,og veldig lite hjelpsom. Og spesielt om han forventer din hjelp til "sitt prosjekt".

• Liker 5
Skrevet

Rareste jeg har hørt om på lenge. 😆 Men altså.. det er kjøtt som skal skjæres opp? 😆

Anonymkode: 02333...317

Skrevet

Trengs det å skjæres opp? Kan ikke bikkja fikse det selv? Hvis poenget er mest mulig naturlig fôring, liksom. 

Anonymkode: 9050f...a80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har hatt lyst til å råfôre hunden. Dette har vi snakka om, men foreløpig kun det man kjøper i div butikk og ferdig kjøpt.

En nabo tilbydde oss 10kg avkapp fra slakt. 

Min kjære er kokk og jeg tenkte han hadde noe input og forslag. Vi kunne kappe det opp eller dele opp i porsjoner.

Fikk bare tilbake lykke til. Jeg svarer at det blir spennende å råfore og gleder meg til å prøve å dele opp og se hva dette er i morgen. Nei det orka ikke han. 

Jeg ble litt satt ut siden han har spurt om min hjelp til noe annet i helga.  Og spør om det skal være slik at vi ikke kan være rause og hjelpe hverandre ? 

Fikk dette svaret 

Det er en god tanke, og jeg er med på den. Men jeg er litt sånn at jeg setter min ære i å levere et godt resultat. Hvis jeg ikke har troa på prosjektet eller vet at jeg kan stå inne for et godt sluttprodukt, så vil jeg ikke være med. 
Du spurte meg om råd, om verktøy og om hvordan, og jeg svarte nei og nei. Hvis du likevel vil forsøke, så tenker jeg det er ditt valg og på egen risiko, og jeg ønsker lykke til, men ønsker ikke å involvere meg i det.

Jeg stusser veldig på hva risikoen er og hva som er farlig med å prøve? Det tar kort tid. Hjemme. Og blir litt satt ut. 

Jeg vil aldri ta del i noe jeg mener ikke vil fungere. Du må gjerne prøve du. 

Hvor vanvittig sært er det ikke å ikke kunne støtte noen eller delta på noe uten å tro at resultatet er 100%? 

Eller er jeg sær nå??

Anonymkode: e3dfc...c76

Du høres sær ut ja, du spurte om hjelp, fra en kokk, faget hans og han vil ikke være med på noe halvt noe. Hvis jeg er f eks snekker og blir spurt om å være med på noe jeg ikke har tro på så vil jeg ikke være med på noe som er halvdårlig som kan ødelegge ryktet mitt

Anonymkode: e2c4b...6aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du høres sær ut ja, du spurte om hjelp, fra en kokk, faget hans og han vil ikke være med på noe halvt noe. Hvis jeg er f eks snekker og blir spurt om å være med på noe jeg ikke har tro på så vil jeg ikke være med på noe som er halvdårlig som kan ødelegge ryktet mitt

Anonymkode: e2c4b...6aa

Hun skal fore egen hund, ikke starte bedrift. Det hadde blitt som om jeg skulle spurt deg som snekker om du kunne hjelpe med med å snekre sammen veggene på et fuglehus som skal henge bak garasjen til meg. Ryktet ditt risikeres ikke i det hele tatt, for ingen kommer til å se det eller bry seg om det. Bare meg og dyra. 

Anonymkode: 9b821...35b

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner han godt. 
Han synes sikkert at du skaffer deg ekstraarbeid med dette råforet. 
Kanskje han tenker «hvorfor gjøre det enkelt når en kan gjøre det vanskelig istedenfor? « 

Er hund noe du brenner ekstra mye for? 

Anonymkode: c9b77...753

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han ønsker ikke å delta på dette, sa fra og forklarte hvorfor. Du må nok styre på med dette råforprosjektet ditt selv. 

Anonymkode: 9d317...288

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ham godt, jeg hadde aldri giddet å bruke fritiden min på noe sånt.

Anonymkode: 6c8b0...5ad

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp gjennom Rawfood Norge så slipper du det tullet 

Anonymkode: 4397c...113

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er også over snittet interessert i hund og ernæring iforhold til min hund, jeg forventer ikke at partneren min skal være det eller bruke tid på tilberedelse av hjemmelaget/egensammensatt hundekost.

Anonymkode: 82a35...156

• Liker 2
Skrevet

Det er helt frivillig av deg å styre med dette råforet. Han har ikke lyst til å hjelpe deg. Hvis du ikke gidder å gjøre det alene, så dropper du det. Du kan ikke tvinge han. Jeg skjønner han godt.

Anonymkode: 2e4b9...7d1

• Liker 2
Skrevet

Du må markere det som han har sagt. Blir for slitsomt å lese. 

Anonymkode: dac33...fa8

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du må markere det som han har sagt. Blir for slitsomt å lese. 

Anonymkode: dac33...fa8

Mannen (som altså er kokk) sa om råfor-kutting til hunden:

Det er en god tanke, og jeg er med på den. Men jeg er litt sånn at jeg setter min ære i å levere et godt resultat. Hvis jeg ikke har troa på prosjektet eller vet at jeg kan stå inne for et godt sluttprodukt, så vil jeg ikke være med. 
Du spurte meg om råd, om verktøy og om hvordan, og jeg svarte nei og nei. Hvis du likevel vil forsøke, så tenker jeg det er ditt valg og på egen risiko, og jeg ønsker lykke til, men ønsker ikke å involvere meg i det.

Anonymkode: 9d317...288

Skrevet

Hvis du skal begynne med råforing begyn heller med feks rawfood som en over her nevnte. De er mer satt sammen av forskjellig type kjøtt som gjør at hunden får i seg det den skal. Her får du også kjøpt ferdige burgere så du slipper styret med å kutte å styre selv.

Skrevet

Hva er det han har spurt deg om hjelp til da? Er det noe som er like unødvendig som dette råfôrprosjektet ditt?

Anonymkode: e74ec...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...