AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Hei. Jeg har en liten gutt på halvannet år. I dag tullet jeg og pappaen hans med hverandre hvor han kastet en leke på meg, og jeg tok igjen. Da skulle mannen min løpe etter meg og jeg løp fra ham. Da begynte gutten vår å gråte sårt og høyt som at han ble redd. Dette har skjedd en gang tidligere da vi lekesloss og mannen min bærte meg. Jeg ler jo når vi sloss, men likevel har gutten vår altså blitt redd. Begge gangene har jo avbrutt asap og trøstet og sagt at vi bare leker, men ja..bør vi slutte med det? Han er veldig mammadalt og er veldig var på meg virker det som.. Anonymkode: 4a1b6...d5a
Snuffa99 Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. Jeg har en liten gutt på halvannet år. I dag tullet jeg og pappaen hans med hverandre hvor han kastet en leke på meg, og jeg tok igjen. Da skulle mannen min løpe etter meg og jeg løp fra ham. Da begynte gutten vår å gråte sårt og høyt som at han ble redd. Dette har skjedd en gang tidligere da vi lekesloss og mannen min bærte meg. Jeg ler jo når vi sloss, men likevel har gutten vår altså blitt redd. Begge gangene har jo avbrutt asap og trøstet og sagt at vi bare leker, men ja..bør vi slutte med det? Han er veldig mammadalt og er veldig var på meg virker det som.. Anonymkode: 4a1b6...d5a Ikke gjør det i nærheten av han da. Verre er det ikke 24 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Barn blir skremt når det skjer voldsomme og uventede hendelser. Synes det er litt respektløst overfor barnet. Anonymkode: e6bd8...e32 27 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Herregud er det så vanskelig å forstå hvorfor gutten blir redd? Voksne folk som lekesloss... Anonymkode: dbbdf...582 15 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Oj.. Trodde det var helt vanlig at man tullet litt med hverandre. Det er jo ikke bryting, kasting, slåing etc.. Har skjedd to ganger det siste året, men ja. Helt feil har vi opptrått da. 😢😢 Stakkars liten.. Anonymkode: 4a1b6...d5a 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Barnet er ikke stort nok til å vite forskjellen fra å lekesloss til sloss/fare. Nervesystemet hans er i utvikling og jeg vil påstå at dette er svært skadelig. Bare slutt med dette tullet deres. Dere burde forstå at han er for liten til å forstå. Anonymkode: 75e65...0e8 13 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barn blir skremt når det skjer voldsomme og uventede hendelser. Synes det er litt respektløst overfor barnet. Anonymkode: e6bd8...e32 Mente jo selvfølgelig ikke å være respektløs for barnet mitt da jeg løp.. Hva gjør jeg nå da 😢 Anonymkode: 4a1b6...d5a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Oj.. Trodde det var helt vanlig at man tullet litt med hverandre. Det er jo ikke bryting, kasting, slåing etc.. Har skjedd to ganger det siste året, men ja. Helt feil har vi opptrått da. 😢😢 Stakkars liten.. Anonymkode: 4a1b6...d5a Syns du får mange sure svar. Men han lille er veldig liten, og det er vanskelig for han å lese humøret deres når det blir mange motstridende signaler på en gang. Anonymkode: 0e212...16b 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Dumt å lære ungen at det er greit å kaste ting på folk, og sloss og. Anonymkode: 38384...563 15 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud er det så vanskelig å forstå hvorfor gutten blir redd? Voksne folk som lekesloss... Anonymkode: dbbdf...582 Er da helt normalt det da AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oj.. Trodde det var helt vanlig at man tullet litt med hverandre. Det er jo ikke bryting, kasting, slåing etc.. Har skjedd to ganger det siste året, men ja. Helt feil har vi opptrått da. 😢😢 Stakkars liten.. Anonymkode: 4a1b6...d5a Ja, det er helt vanlig. Vi bryter også hjemme, og har hatt med ungen på brytetrening siden hun ble født, det er da ingen automatikk i at det oppleves skremmende for et barn. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet er ikke stort nok til å vite forskjellen fra å lekesloss til sloss/fare. Nervesystemet hans er i utvikling og jeg vil påstå at dette er svært skadelig. Bare slutt med dette tullet deres. Dere burde forstå at han er for liten til å forstå. Anonymkode: 75e65...0e8 Det er ikke svært skadelig på generell basis, men man skal selvsagt ta hensyn til at akkurat dette barnet er ekstra sensitiv på dette. Anonymkode: 53458...115 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns du får mange sure svar. Men han lille er veldig liten, og det er vanskelig for han å lese humøret deres når det blir mange motstridende signaler på en gang. Anonymkode: 0e212...16b Ja altså følte meg uegnet som mor etter det her. Vi er jo normale foreldre, snakker rolig til hverandre, er kjærlige mot hverandre. Vi lo jo og smilte til hverandre,ante jo ikke at det var såpass alvorlig.. Men virker som det er allmenn kunnskap, så får slutte med alt sånn asap.. Anonymkode: 4a1b6...d5a 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg ser ikke problemet med litt lekeslåssing egentlig. Skjønner ikke helt hvorfor man skal lekeslåss da, men det er en annen sak. Jeg hadde nok ikke gjort det igjen med det første, når barnet tydeligvis reagerer. Greit å vente til barnet er litt eldre da, og kan skjønne hva dere sier når dere snakker med han. Anonymkode: 6aee6...b7f 1
Daria Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mente jo selvfølgelig ikke å være respektløs for barnet mitt da jeg løp.. Hva gjør jeg nå da 😢 Anonymkode: 4a1b6...d5a Du lar være å gjøre det igjen, det er jo ikke verre enn det. Og som det ble sagt over her - ikke lær ungen at det er greit å slåss og kaste ting før han er gammel nok til å skjønne forskjellen på lek og alvor. 10
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er da helt normalt det da Ja, det er helt vanlig. Vi bryter også hjemme, og har hatt med ungen på brytetrening siden hun ble født, det er da ingen automatikk i at det oppleves skremmende for et barn. Det er ikke svært skadelig på generell basis, men man skal selvsagt ta hensyn til at akkurat dette barnet er ekstra sensitiv på dette. Anonymkode: 53458...115 Eldste dattera vår har bare ledd med hele veien, men tror ikke vi gjorde det da hun var så liten. Han yngste er ganske sensitiv og tåler litt mindre, så vi har tatt mye hensyn, men får gjøre det på denne her og til han blir litt eldre.. ❤️ Anonymkode: 4a1b6...d5a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 Når barnet tydelig reagerer på det så slutter man. Barnet er for lite til å forstå at det er tull enda. Anonymkode: ac4d3...a42 11
DildoShwaggins Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Herregud så sure mammapolitiet var i dag. Minstejenta vår gråt da jeg kilte ho eldste på gulvet. Stakkars barn som har blitt traumatisert for livet. 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 Herregud så grå folk er her da:p Mannen min satt seg opp på meg og kilte meg en gang, det falt ikke i god jord hos baby på den gang 9mnd. Vi sluttet bare å gjøre det foran henne eller i mindre grad slik at hun skal bli vant til det. Tulling er bare kjærtegn, så tenker heller man må prøve å lære de forskjell på tull og alvor. Vi tuller mye med henne også, og det ler hun seg ihjel av;) Anonymkode: 7be76...e84 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #18 Skrevet 7. oktober 2022 Ja, det burde dere slutte med. Det er skremmende for barnet, og små barn forstår ikke ironi/tull når det er så komplekst. Det barnet ser er høye lyder, plutselig skremmende atferd som instinkter sier man skal frykte. Etterhvert mot type 3+års alder kan barnet skjønne det bedre. Anonymkode: 0a376...040 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #19 Skrevet 7. oktober 2022 Barn forstår ikke at dette er tull og tøys. Selvfølgelig blir han redd. Barn forstår heller ikke ironi. Anonymkode: c5060...d2d 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #20 Skrevet 7. oktober 2022 Ene barnet mitt gråt om pappaen løftet meg. Varte i ett par år faktisk. Vet ikke hvorfor men vi bare unngikk det. Anonymkode: f741a...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå