AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 De siste dagene har 4-åringen ikke vært noe hyggelig å hente i barnehagen. Ikke vil han bare ikke bli med, og vi blir stående så lenge at vi ikke rekker bussen (selv om jeg beregner god tid), men han skal også bruke hundre år fra bussholdeplassen og hjem og teste meg så til de grader. I dag hadde jeg vondt i hode og var ikke helt i form da jeg hentet, så jeg tok han i armen og dro han med meg etter å ha stått og ventet på han i regn og vind litt for lenge. Da vi kom hjem, skulle han ha hjelp til å kle av seg, og når jeg hadde kledd av han ble det feil det også, og han skulle gjøre selv. Han raste og skrek til meg at jeg skulle kle på han igjen osv (noe som selvfølgelig var uaktuelt). Da ga jeg en advarsel om at om han ikke roet stemmen sin og sluttet å skrike til meg, fikk han gå på rommet til han hadde roet seg. Han fortsette, og jeg bar han inn på rommet, til han like fort kom ut igjen, litt roligere - før det var på igjen, og det samme skjedde igjen. Roet seg heldigvis fort etter det. Selvfølgelig dårlig samvittighet nå, og jeg skjønner han bare var sliten, men noen ganger blir jeg selv så sliten at jeg ikke orker. Har selvfølgelig snakket med han og forklart han at jeg var litt sliten siden, men jeg merker at jeg er der at jeg gruer meg litt til henting fordi det alltid blir så styrete. Sørger for at han ikke får for lange dager slik at han ikke blir så sliten, men hjelper ikke selv om han er der maks 6 timer. Har også med noe enkelt han kan spise, slik at det ikke er lavt blodsukker det står på.. Anonymkode: d3470...5fc
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Ikke ha så dårlig samvittighet. Det der skjer med alle innimellom! Gi ham valget, da.... Enten må han gå selv, eller så må du dra ham, for dere skal rekke bussen. Han kan velge å hyle mens dere går, eller han kan velge å gå sammen med deg og prate. Lag gjerne en klistremerke"kalender" hjemme, hvis hjemturen gikk fint, får han et klistremerke. Når han har fem klistremerker, kan han velge dessert, film, spill eller noe dere kan gjøre sammen. Mener ikke at du skal holde på sånn evig, men for å snu en dårlig trend. Du som voksen har selvfølgelig ansvaret, men snakk med ham hjemme når dere er i godt humør alle sammen, og forklar hva du forventer av ham. Forklar også hva konsekvensene blir om han bare saboterer (selvfølgelig ikke med de ordene). Men klistremerkebelønning kan funke i dette tilfellet tenker jeg, ville ihvertfall gitt det et forsøk hvis det å snakke sammen når dere er i godt humør og minne på når dere skal hjem ikke fungerer! Anonymkode: 59c9e...75b 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 Dette ordner seg ts, det er kun en fase. Som ansatt i barnehage ser vi slik «straffing» av foreldre hele tiden. Barnet er sint på mor og far fordi han/ hun må være i barnehagen. Derfor kan barn som har hatt det fint hele dagen utagerte overfor mor eller far ved henting. Tror det handler om en følelse av avmakt og at AKKURAT NÅ, NÅ skal jeg bestemme litt! barn som SKAL leke ferdig, mens pappa står å venter i regnværet etc. Denne trassen er kjedelig, men etter min erfaring forbigående. I den grad du kan, vil jeg anbefale å møte denne adferden med tålmodighet. Unntaket er hvis du henter 5 minutter før barnehagen stenger. Få ting er mer irriterende enn at foreldre duller og tøyser med barnet til etter stengetid. Vi som jobber der vil jo også hjem til vår egen familie, og vi misliker å jobbe gratis etter 1700. Anonymkode: 99521...786 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dette ordner seg ts, det er kun en fase. Som ansatt i barnehage ser vi slik «straffing» av foreldre hele tiden. Barnet er sint på mor og far fordi han/ hun må være i barnehagen. Derfor kan barn som har hatt det fint hele dagen utagerte overfor mor eller far ved henting. Tror det handler om en følelse av avmakt og at AKKURAT NÅ, NÅ skal jeg bestemme litt! barn som SKAL leke ferdig, mens pappa står å venter i regnværet etc. Denne trassen er kjedelig, men etter min erfaring forbigående. I den grad du kan, vil jeg anbefale å møte denne adferden med tålmodighet. Unntaket er hvis du henter 5 minutter før barnehagen stenger. Få ting er mer irriterende enn at foreldre duller og tøyser med barnet til etter stengetid. Vi som jobber der vil jo også hjem til vår egen familie, og vi misliker å jobbe gratis etter 1700. Anonymkode: 99521...786 Jeg henter kl 15, så i god tid før stengetid. Litt usikker på hva det er forventet at jeg skal gjøre når barnet nekter å bli med og bare fortsette leken/drøyer ut tiden så langt det lar seg gjøre. Nekter å kle på seg osv. Jeg kan jo ikke sette meg ned på en benk og bli sittende til han «er klar», for det kan jo ta sin tid. Litt vanskelig å også fysisk ta med seg en så stor unge i gangen og kle på ved tvang. Takk for oppløftende ord. ❤️ Ts Anonymkode: d3470...5fc
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ikke ha så dårlig samvittighet. Det der skjer med alle innimellom! Gi ham valget, da.... Enten må han gå selv, eller så må du dra ham, for dere skal rekke bussen. Han kan velge å hyle mens dere går, eller han kan velge å gå sammen med deg og prate. Lag gjerne en klistremerke"kalender" hjemme, hvis hjemturen gikk fint, får han et klistremerke. Når han har fem klistremerker, kan han velge dessert, film, spill eller noe dere kan gjøre sammen. Mener ikke at du skal holde på sånn evig, men for å snu en dårlig trend. Du som voksen har selvfølgelig ansvaret, men snakk med ham hjemme når dere er i godt humør alle sammen, og forklar hva du forventer av ham. Forklar også hva konsekvensene blir om han bare saboterer (selvfølgelig ikke med de ordene). Men klistremerkebelønning kan funke i dette tilfellet tenker jeg, ville ihvertfall gitt det et forsøk hvis det å snakke sammen når dere er i godt humør og minne på når dere skal hjem ikke fungerer! Anonymkode: 59c9e...75b Takk for tips. 🥰 Ts Anonymkode: d3470...5fc
AprilLudgate Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette ordner seg ts, det er kun en fase. Som ansatt i barnehage ser vi slik «straffing» av foreldre hele tiden. Barnet er sint på mor og far fordi han/ hun må være i barnehagen. Derfor kan barn som har hatt det fint hele dagen utagerte overfor mor eller far ved henting. Tror det handler om en følelse av avmakt og at AKKURAT NÅ, NÅ skal jeg bestemme litt! barn som SKAL leke ferdig, mens pappa står å venter i regnværet etc. Denne trassen er kjedelig, men etter min erfaring forbigående. I den grad du kan, vil jeg anbefale å møte denne adferden med tålmodighet. Unntaket er hvis du henter 5 minutter før barnehagen stenger. Få ting er mer irriterende enn at foreldre duller og tøyser med barnet til etter stengetid. Vi som jobber der vil jo også hjem til vår egen familie, og vi misliker å jobbe gratis etter 1700. Anonymkode: 99521...786 Som ansatt i barnehage ser du at barn straffer foreldrene fordi de må være i barnehagen? Henter du dette fra forskning eller fagbøker eller? 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: De siste dagene har 4-åringen ikke vært noe hyggelig å hente i barnehagen. Ikke vil han bare ikke bli med, og vi blir stående så lenge at vi ikke rekker bussen (selv om jeg beregner god tid), men han skal også bruke hundre år fra bussholdeplassen og hjem og teste meg så til de grader. I dag hadde jeg vondt i hode og var ikke helt i form da jeg hentet, så jeg tok han i armen og dro han med meg etter å ha stått og ventet på han i regn og vind litt for lenge. Da vi kom hjem, skulle han ha hjelp til å kle av seg, og når jeg hadde kledd av han ble det feil det også, og han skulle gjøre selv. Han raste og skrek til meg at jeg skulle kle på han igjen osv (noe som selvfølgelig var uaktuelt). Da ga jeg en advarsel om at om han ikke roet stemmen sin og sluttet å skrike til meg, fikk han gå på rommet til han hadde roet seg. Han fortsette, og jeg bar han inn på rommet, til han like fort kom ut igjen, litt roligere - før det var på igjen, og det samme skjedde igjen. Roet seg heldigvis fort etter det. Selvfølgelig dårlig samvittighet nå, og jeg skjønner han bare var sliten, men noen ganger blir jeg selv så sliten at jeg ikke orker. Har selvfølgelig snakket med han og forklart han at jeg var litt sliten siden, men jeg merker at jeg er der at jeg gruer meg litt til henting fordi det alltid blir så styrete. Sørger for at han ikke får for lange dager slik at han ikke blir så sliten, men hjelper ikke selv om han er der maks 6 timer. Har også med noe enkelt han kan spise, slik at det ikke er lavt blodsukker det står på.. Anonymkode: d3470...5fc Min 3-åring har vært et helvete å hente så lenge jeg kan huske. En dag er det fint, neste dag krise. Helt greit å miste det litt slik du gjorde, MEN, et lite tips: ikke send barnet alene på rommet. Han er ikke i stand til å regulere følelsene sine enda, og å sitte alene på et rom som straff gjør bare vondt verre. Jeg tar med meg barnet på rommet dersom det klikker her hjemme, og da venter jeg på rommet med barnet og passer på at han ikke skader seg. Så når tantrum er ferdig så er det opp i fanget for trøst og da kan vi sette ord på det som skjedde «du ble sint fordi at, det skjønner jeg, mamma blir også sint av og til bla bla. Så setter du grenser også «mamma måtte gjøre slik og slik for at du ikke skulle skade deg». Se for deg at du gråter/er sint for noe og så sier mannen din at du skal gå på rommet og vil ikke trøste deg/være med deg. Føles ikke særlig bra. Intenst mens det står på, mitt barn kan bruke 30 min på et tantrum. Føler med deg. Anonymkode: 4746e...c27 3 1 1
~white lady~ Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 Ser dette hver dag når jeg henter mi yngste, og opplever det innimellom selv. Jeg tenker det handler om flere ting. 1. Barnet har samlet opp følelser ila barnehagedagen som de kjenner seg trygge på å «slippe ut» når mamma eller pappa kommer og henter. 2. Barnet er sliten, overstimulert og sulten. 3. Barnet har savnet foreldrene sine, og gir utrykk for dette ved å utagere. 4. Barnet har blitt styrt av andre voksne gjennom dagen, og tar tilbake noe av sin autonomi i trygge omgivelser (aka rundt mamma eller pappa). Det som blir anbefalt både i teori og praksis (og som jeg utøver selv med ganske grei suksess) er følgende: 1.God tid om mulig. 2. Koble deg på barnet ved å gå ned i øyehøyde. Ha blikkontakt. Noen trenger en kos. 3. Vær tydelig på at dere skal hjem nå. Validér ønsket om å bli lenger for å leke ferdig. (Jeg skjønner at du vil leke mer med Emilie men nå må vi gå hjem og lage middag. Vil du ta på skoene selv eller skal jeg hjelpe deg?) 4. En frukt å spise på veien hjem får opp blodsukkeret. 5. La barnet fortelle om dagen om det har behov for det. Eller vise frem et nytt skrubbsår. 6. Om dere går hjem, er det fint å ta noen sekunder her og der og snakke om ting dere ser på veien. Kjører eller sykler dere, kan dere synge en sang, telle biler eller høre favoritten på Spotify. Opplever barnet det som en positiv opplevelse å dra hjem fra barnehagen, blir det lettere å gå derfra. Angående å sende barn på rommet når de utagerer, oppleves som en straff for at de enda ikke har et fullt utviklet selvreguleringssystem. Jeg har skrevet om følelsesregulering flere ganger i forumet, bare til å lese gjennom mine tidligere innlegg😊 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 ~white lady~ skrev (2 minutter siden): Ser dette hver dag når jeg henter mi yngste, og opplever det innimellom selv. Jeg tenker det handler om flere ting. 1. Barnet har samlet opp følelser ila barnehagedagen som de kjenner seg trygge på å «slippe ut» når mamma eller pappa kommer og henter. 2. Barnet er sliten, overstimulert og sulten. 3. Barnet har savnet foreldrene sine, og gir utrykk for dette ved å utagere. 4. Barnet har blitt styrt av andre voksne gjennom dagen, og tar tilbake noe av sin autonomi i trygge omgivelser (aka rundt mamma eller pappa). Det som blir anbefalt både i teori og praksis (og som jeg utøver selv med ganske grei suksess) er følgende: 1.God tid om mulig. 2. Koble deg på barnet ved å gå ned i øyehøyde. Ha blikkontakt. Noen trenger en kos. 3. Vær tydelig på at dere skal hjem nå. Validér ønsket om å bli lenger for å leke ferdig. (Jeg skjønner at du vil leke mer med Emilie men nå må vi gå hjem og lage middag. Vil du ta på skoene selv eller skal jeg hjelpe deg?) 4. En frukt å spise på veien hjem får opp blodsukkeret. 5. La barnet fortelle om dagen om det har behov for det. Eller vise frem et nytt skrubbsår. 6. Om dere går hjem, er det fint å ta noen sekunder her og der og snakke om ting dere ser på veien. Kjører eller sykler dere, kan dere synge en sang, telle biler eller høre favoritten på Spotify. Opplever barnet det som en positiv opplevelse å dra hjem fra barnehagen, blir det lettere å gå derfra. Angående å sende barn på rommet når de utagerer, oppleves som en straff for at de enda ikke har et fullt utviklet selvreguleringssystem. Jeg har skrevet om følelsesregulering flere ganger i forumet, bare til å lese gjennom mine tidligere innlegg😊 Hjelpe meg. Er du hobbypsykolog eller ordentlig psykolog? Anonymkode: e7759...ce9
~white lady~ Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hjelpe meg. Er du hobbypsykolog eller ordentlig psykolog? Anonymkode: e7759...ce9 Jeg er fagperson og mamma. Gir råd ut fra teori men er selvfølgelig farget av egne erfaringer som mor. Hva er det du reagerer på? 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 ~white lady~ skrev (5 minutter siden): Jeg er fagperson og mamma. Gir råd ut fra teori men er selvfølgelig farget av egne erfaringer som mor. Hva er det du reagerer på? Jeg synes det var noen tankevekkende råd du ga, og veldig detaljerte. Det fikk meg til å tenke på mine litt større barn og i grunn. Så derfor lurte jeg på hvilket grunnlag du uttalte deg. Jeg syntes først det virket voldsomt det du skrev, men så leste jeg gjennom det en gang til. Da ble jeg ganske positivt innstilt. Anonymkode: e7759...ce9
~white lady~ Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det var noen tankevekkende råd du ga, og veldig detaljerte. Det fikk meg til å tenke på mine litt større barn og i grunn. Så derfor lurte jeg på hvilket grunnlag du uttalte deg. Jeg syntes først det virket voldsomt det du skrev, men så leste jeg gjennom det en gang til. Da ble jeg ganske positivt innstilt. Anonymkode: e7759...ce9 Takk for det. Nå må det jo poengteres at barn er ulike og trenger individuell oppfølging av sine foreldre, der mye handler om å prøve og feile til man finner en oppskrift som fungerer. Likevel handler det i all hovedsak om en grunnleggende forståelse for barns utvikling, og hvordan man som forelder kan forme barna sine til å bli empatiske, regulerte og psykisk sunne med noen gode (pedagogiske) verktøy i lommen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #13 Skrevet 8. oktober 2022 Vi har nettopp hatt en sånn fase som føltes utrolig slitsom, og jeg er pedagog i tillegg til mamma. Jeg følte at det gikk litt i faser, men at han noen dager trengte litt lengre dager i bhg rett og slett for å leke seg ferdig. Han er 3 1/2 og ny på storbarn. Rytmen på avd er lagt opp slik at måltidet er avsluttet kl 15 og han får ikke lekt nok etter maten. Så utetiden blir for kort og han vil leke lengre. Så mandag og fredag henter jeg 15.15 og de andre dagene henter jeg ca 15.40. Dette er jo individuelt, men funker for oss. Da har jeg mulighet å levere sent, ca 09.00, siden jeg er høygravid og sykmeldt. Så er jo en unntakstilstand.. Det hjelper også at han får lov til å sykle/sparkesykle til og fra bhg, da går det fort og mindre krevende enn å gå, noe han hater.. Vet ikke om dette er noe særlig til hjelp, men du har min fulle sympati, bare husk at det går over😊 Anonymkode: a7ad9...47a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #14 Skrevet 8. oktober 2022 ~white lady~ skrev (1 time siden): Takk for det. Nå må det jo poengteres at barn er ulike og trenger individuell oppfølging av sine foreldre, der mye handler om å prøve og feile til man finner en oppskrift som fungerer. Likevel handler det i all hovedsak om en grunnleggende forståelse for barns utvikling, og hvordan man som forelder kan forme barna sine til å bli empatiske, regulerte og psykisk sunne med noen gode (pedagogiske) verktøy i lommen. Anser meg selv for å være ganske så empatisk og er så absolutt opptatt av at mine barn skal få en sterk psyke. Men har ikke lest meg opp så mye. Mine barn er eldre 6 og 8, og oppfører seg veldig bra på skolen, blir sett på som ressurser i klassen (sier lærerne), men jeg opplever at de utagerer hjemme etter skoletid. Det er så slitsomt og jeg blir så lei meg. Vi har regler og slikt hjemme, gir masse kjærlighet og oppmerksomhet. Så det du skrev syntes jeg var interessant, og tenker det kanskje kan gjelde for litt eldre barn også? Det er så mange inntrykk, støy og ståk og ikke minst regler fra andre voksne ila en lang skoledag. Anonymkode: e7759...ce9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #15 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min 3-åring har vært et helvete å hente så lenge jeg kan huske. En dag er det fint, neste dag krise. Helt greit å miste det litt slik du gjorde, MEN, et lite tips: ikke send barnet alene på rommet. Han er ikke i stand til å regulere følelsene sine enda, og å sitte alene på et rom som straff gjør bare vondt verre. Jeg tar med meg barnet på rommet dersom det klikker her hjemme, og da venter jeg på rommet med barnet og passer på at han ikke skader seg. Så når tantrum er ferdig så er det opp i fanget for trøst og da kan vi sette ord på det som skjedde «du ble sint fordi at, det skjønner jeg, mamma blir også sint av og til bla bla. Så setter du grenser også «mamma måtte gjøre slik og slik for at du ikke skulle skade deg». Se for deg at du gråter/er sint for noe og så sier mannen din at du skal gå på rommet og vil ikke trøste deg/være med deg. Føles ikke særlig bra. Intenst mens det står på, mitt barn kan bruke 30 min på et tantrum. Føler med deg. Anonymkode: 4746e...c27 Jeg vet, jeg er 100% klar over det. Det jeg fikk dårlig samvittighet for også. Jeg vet det er feil, der og da hadde jeg bare så vondt i hodet (viste seg å være korona) og var så sliten, at jeg bare måtte ha han «vekk» fra meg når han skrek sånn. Hjalp ikke å selv trekke meg unna, da kom han bare etter. Han var ikke der at det var noe fare for å skade seg selv, og han var ikke på rommet alene i mer enn to sekunder før han kom ut igjen og snakket med en litt roligere stemme. Ts Anonymkode: d3470...5fc
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #16 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg henter kl 15, så i god tid før stengetid. Litt usikker på hva det er forventet at jeg skal gjøre når barnet nekter å bli med og bare fortsette leken/drøyer ut tiden så langt det lar seg gjøre. Nekter å kle på seg osv. Jeg kan jo ikke sette meg ned på en benk og bli sittende til han «er klar», for det kan jo ta sin tid. Litt vanskelig å også fysisk ta med seg en så stor unge i gangen og kle på ved tvang. Takk for oppløftende ord. ❤️ Ts Anonymkode: d3470...5fc For meg høres det ut som om han ikke vil hjem fordi han vil leke mer. Ikke fordi han er vrang. Ta en uke hvor du henter senere. Gjerne ikke før i 16-16.15 tiden så vennene også er/blir hentet. Nyt egentid mellom jobb og bhg-henting. En kaffe på kafé, en gåtur/treningsøkt, handling.. Jeg tipper han vil være mer medgjørlig 😊 Anonymkode: bec39...e59 1
Grüner Skrevet 8. oktober 2022 #17 Skrevet 8. oktober 2022 Et tips for å gjøre hentingen litt enklere kan være å ringe bhg sånn 20 min før du skal hente og be dem forberede han på at du snart kommer, slik at han får tid til å avslutte leken og at de hjelper til med å kle på han til du kommer. Bruker dere lang tid for å komme dere ut døra på morgenen, kan dere kanskje spare litt tid på at han spiser frokost i bhg? Det kan også være en idé å snakke med han og forberede han på morgendagen kvelden før: sette ord på hva som skal skje, la han få slippe til med sine synspunkter og bestemme evt antrekk kvelden før. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #18 Skrevet 9. oktober 2022 Si fra i barnehagen at det blir vanskelig. Send de en sms 30 min før du kommer slik at de kan forberede han godt. Da slipper du styr i garderoben. Jeg jobber i barnehage, og dette er vanlig. Si de må sørge for litt rolig aktivitet før henting, og gjerne gi han en yoghurt/ banan før du kommer. Så han ikke har lavt blodsukker, og er sliten samtidig. Vi gjør dette ofte når det er barn som trasser foreldrene. Anonymkode: bbdd0...45a 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 Tror som andre har nevnt, at du henter for tidlig for ham. For noen handler det om å få gjøre seg ferdig m dagen, for andre om ikke å skille seg ut, og for atter andre om at dem de leker med drar hjem senere. Utsett halvannen time, og avtal på forhånd. Vis klokketallet så dere begge har noe konkret å forholde dere til. Informer bhg og spør om de kan hjelpe ham m å si ifra når det nærmer seg så han kan avslutte dagen før han hentes. Anonymkode: f0e5b...873
~white lady~ Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Anser meg selv for å være ganske så empatisk og er så absolutt opptatt av at mine barn skal få en sterk psyke. Men har ikke lest meg opp så mye. Mine barn er eldre 6 og 8, og oppfører seg veldig bra på skolen, blir sett på som ressurser i klassen (sier lærerne), men jeg opplever at de utagerer hjemme etter skoletid. Det er så slitsomt og jeg blir så lei meg. Vi har regler og slikt hjemme, gir masse kjærlighet og oppmerksomhet. Så det du skrev syntes jeg var interessant, og tenker det kanskje kan gjelde for litt eldre barn også? Det er så mange inntrykk, støy og ståk og ikke minst regler fra andre voksne ila en lang skoledag. Anonymkode: e7759...ce9 Å koble seg på etter fravær fungerer for alle typer relasjoner, så ja😊 Ellers så sies det jo at barn som er ufordragelige hjemme men englebarn ute, har en trygg relasjon til sine foreldre. Det er positivt! Samtidig går det jo an å se på om dere kan endre på noe for å gi ungene en roligere ettermiddag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå