Gå til innhold

Fjerne unibrow på barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 5 åring med unibrow, hun har nå for første gang fått kommentar  på det. Jeg er usikkert hva som er riktig å gjøre. Skal man tenke at vi skal støtte henne på at hun er fin som hun er og ikke fjerne det, eller er unibrow så spesielt og enkelt og fjerne at vi bare gjør det. Tenker på skolestart neste år også…

Anonymkode: f16e4...e11

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La henne bestemme selv. Hvis hun ber dere fikse det så la henne få lov, men poengter at det ikke er noe galt med utseendet hennes. 

Anonymkode: 3f172...da4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke fortell henne at dette er galt. Hun må finne ut av det selv.

Dersom dagen kommer så ta henne til frisør eller hudpleie e.l.

Ikke la det være Mamma som understreker at det er galt å være naturlig.

Anonymkode: c1706...4ce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir galt å fjerne det på et så lite barn. Men om hun opplever senere å bli mobbet så informer henne om at hun kan velge å fjerne det. 

Hadde selv unibrow tom. niende klasse. Tenkte ikke over at det var galt selvom jeg fikk kommentarer på det. Hadde heldigvis andre verdier enn utseende som var viktig for meg som barn men forstår at i dagens samfunn hvor det er mye mer utseendepress at dette kan bli belastende for henne i ungdommen. 

Anonymkode: 1b511...065

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Nei. Du må i hvert fall ikke gjøre før hun ber om det selv. Helst bør du ikke gjøre det i det hele tatt, men la henne evt. gjøre det selv når hun er gammel nok.

Mange unger har et eller annet "u-perfekt", enten det er sammenvokste øyenbryn, stor nese, lite/tynt hår, mye kroppshår, utstående ører, "tenna på tørk" e.l. Synes i alle fall ikke at foreldrene skal være de første til å "hjelpe dem" med dette "problemet"... Hvis barnet har stor nese, skal man ta dem med til plastikkirurg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden):

Nei. Du må i hvert fall ikke gjøre før hun ber om det selv. Helst bør du ikke gjøre det i det hele tatt, men la henne evt. gjøre det selv når hun er gammel nok.

Mange unger har et eller annet "u-perfekt", enten det er sammenvokste øyenbryn, stor nese, lite/tynt hår, mye kroppshår, utstående ører, "tenna på tørk" e.l. Synes i alle fall ikke at foreldrene skal være de første til å "hjelpe dem" med dette "problemet"... Hvis barnet har stor nese, skal man ta dem med til plastikkirurg?

Ører og tenner blir vel mer eller mindre automatisk fikset nå, i motsetning til for noen tiår siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får bestemme det selv. Er jo ikke fint, men barns selvbilde er så viktig. 

Anonymkode: d41ac...a80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, gjør noe med det før hun blir mobbet for det.

Jeg var den ungen en gang…

Anonymkode: 7beaa...898

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukket bort min sønns unibrow da han ble tenåring.

Han likte det ikke selv, så da plukket jeg det bort regelmessig og nå gjør han det selv siden han er tjue år.

Anonymkode: 63683...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det blir galt å fjerne det på et så lite barn. Men om hun opplever senere å bli mobbet så informer henne om at hun kan velge å fjerne det. 

Hadde selv unibrow tom. niende klasse. Tenkte ikke over at det var galt selvom jeg fikk kommentarer på det. Hadde heldigvis andre verdier enn utseende som var viktig for meg som barn men forstår at i dagens samfunn hvor det er mye mer utseendepress at dette kan bli belastende for henne i ungdommen. 

Anonymkode: 1b511...065

Skal jeg bare vente på at hun blir mobbet? Hvilket signal sender det å fjerne det etter at noen har mobbet henne fir det? Det er jo som å si mobberne har helt rett, det er galt å ha unibrow så vi fjerner det for å tekkes mibberne. 

ts

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal jeg bare vente på at hun blir mobbet? Hvilket signal sender det å fjerne det etter at noen har mobbet henne fir det? Det er jo som å si mobberne har helt rett, det er galt å ha unibrow så vi fjerner det for å tekkes mibberne. 

ts

I motsetning til at du fjerner det nå og hun vokser opp med å tro at mamman hennes ikke syns hun er pen nok. 

Anonymkode: c90ab...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har en 5 åring med unibrow, hun har nå for første gang fått kommentar  på det. Jeg er usikkert hva som er riktig å gjøre. Skal man tenke at vi skal støtte henne på at hun er fin som hun er og ikke fjerne det, eller er unibrow så spesielt og enkelt og fjerne at vi bare gjør det. Tenker på skolestart neste år også…

For å ikke bruke det norske ordet 'monobryn'.

Nei, ikke press på henne ditt syn.

Anonymkode: 620b3...2a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler voksing, har fungert fint her siden jentungen var 2 år❤️

Anonymkode: 09e31...db0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt fikk høre det på barneskolen. Jeg sa jeg kunne vokse det bort og etter ett par dagers betenkningstid kom han hjem og ville ha det bort.

Anonymkode: 149c7...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på disse med så voldsomt flotte "verdier"

Ett bryn er ikke pent, så napp det bort.

Ungen din vet jo ikke om alle andre gjør det og...

Anonymkode: a0a42...999

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å fjerne det om hun selv vil ta det bort. Poengter at det er totalt unødvendig å fjerne siden hun er vakker uansett.. Men samtidig er det vanlig at vi jenter gjør det.. 

Datteren min har antydning til unibrow, heldigvis har ingen sagt det enda for hun er så søt med det... 

Anonymkode: 6df3f...1ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så jeg faktisk nettopp en tiktok om. Det var en mor som vokset monobrynet til datteren sin(veldig ung, kanskje (4-7) og kommentarfeltet var full av kommentarer fra andre med monobryn som sa at de skulle ønske foreldrene gjorde det/ at de fikk lov når de var yngre for det hadde ødelagt selvfølelsen sånn. Man skal ikke undervurdere mobbing og følelsen av å være annerledes, selv hvor gode verdier man vil gjerne ha. Så var det mange som skrev at de hadde gjort de fra ung alder/gjort det på egne barn fra tidlig alder og derfor forsvant monobrynet. Jeg merker det jo selv, jeg har ikke akkurat monobryn men det vokser veldig ut, og før måtte jeg nappe hele tiden men nå holder det et par ganger i året.

Jeg tror du klarer å få et barn med god selvfølelse, selvbilde og gode verdier osv selv om du fjerner litt hår. Der er helt naturlig og hun vil mest sannsynlig gjøre det selv når hun blir eldre uansett. 

Anonymkode: 30f58...3d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp inn voksstrips, ansiktsmasker, neglelakk osv og så blir det en sånn koselig mor, datter velvære greie istedenfor noe dumt. Så gjør du det på deg selv først og spør om hun vil prøve.

Anonymkode: 30f58...3d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter med antydning til momobrow selv. Hun er to år nå, og det er jo ikke noe hun på den alderen tenker over. 

Likevel har jeg lurt på hva jeg skal gjøre når hun blir eldre. Vil jo ikke ødelegge selvfølelsen hennes ved å enten sende signaler om at det er ikke er fint, eller ved at hun eventuelt blir mobbet for det. 

Anonymkode: 132d7...0bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...