Gå til innhold

Lei folk som ber om å bytte seter på fly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har bestilt fly til meg og datteren min får jeg ikke opp alternativ med å velge sete på hennes billett. Vet ikke hvorfor? Tror det er fordi det er barnebillett. Helt merkelig opplegg…. 

Anonymkode: 2d5ba...071

• Liker 5
Skrevet

Har aldri opplevd eller registrert at det bes om å bytte seter. Men jeg er jo enig med deg. Ikke for det, man kan gjerne spørre om bytting, men da må de også godta at de får nei.

Skrevet

Synes alle flyselskap burde ta hensyn til de som bestiller sammen! Helt enig med deg der, TS! Jeg bestiller ofte faste seter pga flyskrekk og det er veldig viktig for meg å få sitte der jeg har bestilt. Tror det er mange som ikke vet at det går an å reservere, og som er godtroende og regner med at de får sitte med hverandre, også får de seg en overraskelse når de er på flyet. De forstår gjerne ikke hvor mye det betyr for dem som har reservert et sete. Jeg hadde ikke blitt sur hvis noen spurte om bytte, men den som spør må tåle et nei uten å bli sur! 

Anonymkode: 33998...c6b

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Null problem å bytte seter av samme rang, men ikke pokker om jeg downgrader komfort/fotplass.

Anonymkode: 072fb...aa7

• Liker 16
Skrevet

Har aldri opplevd. Hva slags flyruter er dette? Velger ikke folk sete og sjekker inn på forhånd? Det trodde jeg alle gjorde på rutefly.

Anonymkode: 3f219...cb8

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det er mange som ikke vet at det går an å reservere, og som er godtroende og regner med at de får sitte med hverandre, også får de seg en overraskelse når de er på flyet. 

Anonymkode: 33998...c6b

Jeg nekter å tro at det er så mange, altså. Man ser det jo under bestillingen og velger gjerne å la være når man ser det koster penger. Og forventer fortsatt å få plassene til de som har betalt. 

Anonymkode: e8d67...895

• Liker 11
Skrevet

image.png.b0e852103e17b8f9fc68efc1c14119bb.png

Anonymkode: 00d84...6ea

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Merkelige greier, jeg flyr ukentlig og har aldri blitt spurt om å bytte plass? Jeg hadde for øvrig sagt nei. 

Anonymkode: 820b8...e52

• Liker 6
Skrevet

Samma, sitter der jeg sitter, gidde ikke bytte plass til noe dårligere, dårlig nok fra før.

Anonymkode: efda1...23d

• Liker 1
Skrevet

Siden jeg som regel reiser alene så velger jeg å betale for sete. Har ingen ønsker om et midtsete.  Jeg bytter kun hvis jeg blir tilbudt tilsvarende på en annen rad. Må nevne at jeg aldri har blitt spurt om å bytte. 

Anonymkode: 876c4...b67

• Liker 3
Skrevet

Det er noe dritt. Jeg bestiller alltid midtgang fordi jeg får flyskrekken blir forsterket med en klaustrofobifølelse, om jeg ikke sitter ytterst. Sjekker alltid at et slikt sete er tilgjengelig for reserversjon før jeg bestiller, tar heller et annet fly enn og måtte sitte i midten eller innerst. Allikevel er det ofte noen med barn, eller vennegjenger som skal bytte og styre. Har måttet forklare hvorfor til fremmede og blir jo da den sære og sure. En gang gikk jeg bare av flyet fordi jeg ikke orket og krangle med en dame som måtte sitte sammen familien. Møkk. 

Anonymkode: 44971...508

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har betalt for å velge sete, fullstendig uaktuelt å bytte ďet bort til noen som har sjangset på å få sitte ved siden av hverandre!

Anonymkode: 3c846...c0c

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Kabinpersonalet burde ha en oversikt over hvem som har betalt ekstra, så de i hvert fall heller kan spørre noen andre som ikke har betalt om de vil bytte. Jeg bestiller alltid sete langt fremme for å komme raskt ut, og ved vindu for å unngå flysyke. Jeg blir ofte spurt om å flytte, blir vel gjerne sånn at de spør de første de ser. Sånn sett burde jeg heller bestilt bakerst, men er dessverre ikke alltid de åpner dørene bak. Og jeg vil som sagt raskt ut av flyet. 

Anonymkode: e8d67...895

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Før i tiden når jeg jobbet på flyplassen så pleide vi å gå gjennom listen kvelden før og da satt vi familien i sammen hvis vi så at det var samme etternavn. Har skjedd meg engang at jeg ikke ble satt sammen med ungen og då var det lesson learned for å si det sånn og nå betaler jeg for setter.

Anonymkode: 09860...609

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 20.49):

image.png.b0e852103e17b8f9fc68efc1c14119bb.png

Anonymkode: 00d84...6ea

Hehehe

Anonymkode: 58c50...bb4

• Liker 1
Skrevet

Har man betalt for sete på forhånd så er det ikke attraktivt å bytte bort det nei. Folk får ta ansvar selv. Det er ok å spørre høflig, men da får man akseptere et nei og! Min metode er bare å bable i vei på spansk, så blir jeg kvitt de 😄 

Anonymkode: a9971...feb

• Liker 5
Skrevet

Det er en uting. En klarer å tilbringe noen få timer med litt avstand mellom seg, dersom ikke - reserver seter på forhånd! 

Anonymkode: bfd12...3da

• Liker 3
Skrevet

Jeg har opplevd å betale for et sete, for så å komme ombord på flyet og finne familier som har satt barnet sitt på setet mitt. Syntes det er unødvendig når de kunne ha betalt for setene selv. Det er jo ganske åpenbart at du kan gjøre det når du bestiller billettene. Jeg sier at jeg har betalt for akkurat det setet, så de kan dessverre ikke få det. Får likevel dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 08c65...696

• Liker 22
Skrevet

Jeg flytter meg ikke. Har skade i kneet og kroniske smerter, og velger setet helt bevisst. Betaler ekstra for det også.

Anonymkode: 688b7...01b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...