Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke poenget. Man har det mye bedre alene, og trenger ikke å ta hensyn til noen eller forhøre seg med en annen ,å bli klådd på når man ikke orker osv... Er man singel så kan man jo heller bare møte en annen for sex når man har behov for det det er enkelt og greit. Det sosiale opplever man sammen med venner. Det er kanskje litt dyrere å bo alene, men det er det verdt. Hva er egentlig poenget med forhold? Hvorfor gidder dere?

Anonymkode: d78cb...642

• Liker 5
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke poenget. Man har det mye bedre alene, og trenger ikke å ta hensyn til noen eller forhøre seg med en annen ,å bli klådd på når man ikke orker osv... Er man singel så kan man jo heller bare møte en annen for sex når man har behov for det det er enkelt og greit. Det sosiale opplever man sammen med venner. Det er kanskje litt dyrere å bo alene, men det er det verdt. Hva er egentlig poenget med forhold? Hvorfor gidder dere?

For kvinner ja. 

Men så er vel ikke hook-up kulturen ideelt for en kvinne etter fylte 30 når den biologiske klokken tikker og hun ønsker seg et stabilt familieforhold med barn. 

Anonymkode: 05d8e...902

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever - heldigvis - ikke forhold på samme måten som du gjør.

For min del er vitsen med parforholdet et fellesskap hvor det er en helt annen grad av nærhet, intimitet og bekreftelse enn i andre relasjoner jeg har. 

Anonymkode: deb54...1b0

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

For kvinner ja. 

Men så er vel ikke hook-up kulturen ideelt for en kvinne etter fylte 30 når den biologiske klokken tikker og hun ønsker seg et stabilt familieforhold med barn. 

Anonymkode: 05d8e...902

Jeg er i midten av 30 årene og merker ingenting til det der.

• Liker 6
Skrevet

Jeg opplever - heldigvis - ikke forhold på samme måten som du gjør.

For min del er vitsen med parforholdet et fellesskap hvor det er en helt annen grad av nærhet, intimitet og bekreftelse enn i andre relasjoner jeg har. 

Anonymkode: deb54...1b0

Dette. 

Et forhold er en livspartner, en ride or die, det er kjærlighet, det er noe så sterkt og stort at det ikke kan måle seg med noe annet. 

Men klart hvis der er et dårlig forhold eller forhold uten tillitt da er det en million ganger bedre å være singel. 

Anonymkode: ea7a9...238

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje det beste med å være i forhold er at det er helt frivillig. Så det velger du helt selv. Akkurat nå ønsker du ikke det, så kos deg gløgg ihjel.

• Liker 6
Skrevet

Dette. 

Et forhold er en livspartner, en ride or die, det er kjærlighet, det er noe så sterkt og stort at det ikke kan måle seg med noe annet. 

Men klart hvis der er et dårlig forhold eller forhold uten tillitt da er det en million ganger bedre å være singel. 

Høres ut som noe en forfatter kunne ha skrevet i et eventyr. En stor overdrivelse. Det er ikke så sterkt og stort. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Den følelsen tror jeg man har når man enda ikke har funnet den personen man ønsker å være i et forhold med.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er i midten av 30 årene og merker ingenting til det der.

Ikke jeg heller. Ikke alle ønsker seg et A4-liv.

Jeg har valgt særboerskap. Jeg synes sex blir bedre jo lenger man har kjent hverandre, ons eller sex uten følelser har aldri gitt meg noe. I tillegg trives jeg med ham, og synes det er fint å treffes innimellom. Det er også trygt og godt og han er en herlig fyr.  Men jeg slipper mas og uvanene hans, jeg slipper sure sokker og rot, jeg har frihet til alt fra å treffe venner når jeg vil til å bestemme innredning - og over fjernkontrollen til tv. Keg bruker penger på det jeg vil, og ingen spiser opp yndlingsmaten mon eller «glemmer» å henge opp ny dorull. Og det er deilig å ha nok tid alene i et tomt og fredelig hus, uten hans venner eller familie. Heldigvis tenker han på samme måte. 

Anonymkode: 43a05...15b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres ut som noe en forfatter kunne ha skrevet i et eventyr. En stor overdrivelse. Det er ikke så sterkt og stort. 

Kanskje for din del, ikke for min. 

Trist for deg at du ikke har opplevd det og har et så grunt forhold med følelser og kjærlighet. 

• Liker 6
Gjest Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er egentlig poenget med forhold? Hvorfor gidder dere?

Å ha litt tid for seg selv er viktig og fint, men: Det er mer selskap i en person du er glad i enn møbler. Det er mer spennende å oppleve noe når en kan dele det med noen en er veldig glad i. Det er deiligere å ha sex med noen du er glad i enn en tilfeldig kropp. Det er en bedre opplevelse å skape noe, og oppnå noe, sammen med en helt spesiell person du vet er din nærmeste. Du knytter et mer intimt og nært forhold til en person enn mange. Du kan ha mange venner selv om du er i et forhold. And the list goes on and on.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje for din del, ikke for min. 

Trist for deg at du ikke har opplevd det og har et så grunt forhold med følelser og kjærlighet. 

Neida, det er ikke trist. Synes uansett at det er en overdrivelse og romantisering.

Paramount skrev (3 minutter siden):

Å ha litt tid for seg selv er viktig og fint, men: Det er mer selskap i en person du er glad i enn møbler. Det er mer spennende å oppleve noe når en kan dele det med noen en er veldig glad i. Det er deiligere å ha sex med noen du er glad i enn en tilfeldig kropp. Det er en bedre opplevelse å skape noe, og oppnå noe, sammen med en helt spesiell person du vet er din nærmeste. Du knytter et mer intimt og nært forhold til en person enn mange. Du kan ha mange venner selv om du er i et forhold. And the list goes on and on.

Hm.. kjenner meg ikke igjen i dette,så kommer nok ikke til å forstå det noen gang.

• Liker 1
Skrevet

Enig. Jeg har har aldri hatt et eneste forhold som har slått det å være alene. Jeg er frivillig singel og barnløs. Skulle det endre seg så gjør det det, men jeg tviler. Koser meg med det! Jeg er heller ikke ensom og koser meg i eget selskap og med katter, familie og venner. Det er ikke alle som har forståelse for det men det trenger de ikke heller. 

Anonymkode: e404f...b19

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Paramount
Skrevet

Hm.. kjenner meg ikke igjen i dette,så kommer nok ikke til å forstå det noen gang.

Det er forståelig at du er singel, og at du har det best alene. Akkurat i dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjønner ikke poenget. Man har det mye bedre alene, og trenger ikke å ta hensyn til noen eller forhøre seg med en annen ,å bli klådd på når man ikke orker osv...

Å ta litt hensyn gjør godt, synes jeg. Bli klådd på kan jeg aldri få nok av fra en kjæreste.

Jeg vil ha en kjæreste hvor vi gjensidig respekterer at vi har behov for alenetid.

Er man singel så kan man jo heller bare møte en annen for sex når man har behov for det det er enkelt og greit.

For meg er det ikke å ha fortrolighet og trygghet fra en ikke kjæreste mann, og dermed ikke god sex. 

Det sosiale opplever man sammen med venner.

Det sosiale med en kjæreste man elsker er noe annet og spesielt med hensyn til det sosiale. Det sosiale med venner er godt, men noe annet.

Det er kanskje litt dyrere å bo alene, men det er det verdt. Hva er egentlig poenget med forhold? Hvorfor gidder dere?

Poenget med forhold, tenker jeg er trygghet, det å gjensidig høre til en jeg elsker, en jeg kan være meg selv med, en å dele gleder og sorger med, fortrolighet, nærheten til kjæresten mm 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Forhold er bra om partneren også er din beste venn. 

Anonymkode: 90ee3...dc3

• Liker 3
Skrevet
Paramount skrev (4 minutter siden):

Det er forståelig at du er singel, og at du har det best alene. Akkurat i dag.

Sånn er det hver dag. En venninne tok opp denne diskusjonen forrige helg,vi ble ikke enige. Vil høre om folk flest i forhold mener det samme,og sånn er det visst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forhold er bra om partneren også er din beste venn. 

En bestevenn å ha sex med virker bare rart og unaturlig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En bestevenn å ha sex med virker bare rart og unaturlig.

Hmm. Så jo mer man krangler og ikke har ting til felles, jo bedre sex?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok de som helst vil ha en partner og de som helst ikke vil ha, lever i forskjellige verdener det ikke lett lar seg argumentere en overgang mellom. 

Anonymkode: 07edd...7c1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...