AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #61 Del Skrevet 8. oktober 2022 Selvsagt skal du kunne stille krav og oppdra. Problemet ditt er jo at mannen din OGSÅ er en rotekopp. Men han tør du kanskje ikke stille krav til? For det blir jo litt rart hvis du går rundt og plukket opp hans rot mens du blir forbanna på «ungen». En annen ting er at du hakker på alt for mye smått og stort. Du må ta tak i det viktigste, slik som at hun ikke tar av bordet etter seg og legger igjen egne ting i fellesområdene. Men det gjelder jo virkelig mannen din også!! Hvis ingen hører på deg så må du nesten bare melde deg ut og kjøre «natcho-kids» metoden. Anonymkode: c6215...957 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #62 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 16.06): -Kan du være så grei å sette skoene dine i skohyllen, istedenfor å slenge det midt på gulvet innenfor inngangsdøren? - Det er fint om du legger klærne dine i skittentøyskurven istedenfor å slenge de på baderomsgulvet - fint om du setter koppene og glasset ditt i oppvaskmaskinen, istedenfor å la de stå igjen på bordet - kan du huske på slå av lyset på badet? - Kan du la være å spraye deg med tre forskjellige parfymer? Det lukter veldig sterkt i hele leiligheten. - Kan du henge opp jakken din? - fint om du rydder opp etter deg på badet, hele vasken er full av sminke - Kan du rydde bort tingene dine som ligger rundt omkring i stuen? - Husk å sette inn maten etter at du har smurt deg skiver - Det er fint om du rydder alt istedenfor at det står igjen glass og bestikk etter deg. Dette er på en god dag med tålmodighet. Er det noen som kjenner seg igjen? Faen jeg er lei av å repetere meg selv daglig og opptil flere ganger! Anonymkode: 69ed1...f93 Jeg tenker jo at her har du en ungdom, hvor du har tatt alt ansvar for helt frem til nå. Har hun noen ukesoppgaver i hjemmet? F.eks støvsuge leiligheten, ta ut og inn av oppvaskmaskinen, rydde rommet sitt o.l. Slik at hun får ukepenger? Tenker jo at ungdommer som er vokst opp uten noen form for ansvar og oppgaver, lett blir slik du beskriver - driter i hva mamma sier, har ikke respekt for de i hjemmet, gjør som en vil (ergo; bortskjemt). Anonymkode: 04c45...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #63 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker jo at her har du en ungdom, hvor du har tatt alt ansvar for helt frem til nå. Har hun noen ukesoppgaver i hjemmet? F.eks støvsuge leiligheten, ta ut og inn av oppvaskmaskinen, rydde rommet sitt o.l. Slik at hun får ukepenger? Tenker jo at ungdommer som er vokst opp uten noen form for ansvar og oppgaver, lett blir slik du beskriver - driter i hva mamma sier, har ikke respekt for de i hjemmet, gjør som en vil (ergo; bortskjemt). Anonymkode: 04c45...374 Hun hjelper til litt hvis hun har lyst, men ingen faste oppgaver nei. Hun bor 40% her og moren og faren hennes (min samboer) samarbeider ikke om hva hun skal gjøre hjemme av plikter. Så da er det mest jeg da som krever ting av henne, og det erå slitsomt. Hun får 200,- i uken, altså 800,- for å gjøre ingenting hjemme bortsett fra å rydde rommet , men det gjør hun innimellom av seg selv så det går greit. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #64 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun hjelper til litt hvis hun har lyst, men ingen faste oppgaver nei. Hun bor 40% her og moren og faren hennes (min samboer) samarbeider ikke om hva hun skal gjøre hjemme av plikter. Så da er det mest jeg da som krever ting av henne, og det erå slitsomt. Hun får 200,- i uken, altså 800,- for å gjøre ingenting hjemme bortsett fra å rydde rommet , men det gjør hun innimellom av seg selv så det går greit. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Vel, du må ihvertfall prioritere. Det høres ut som du gnager på alt mulig, og da blir masingen din bare en evig bakgrunnsstøy. Om hun bruker litt mer parfyme enn du ville gjort og glemmer å sette skoene sine på hylla, hvor farlig er egentlig det? Jeg synes nesten det er merkeligere at du ikke heller irriterer deg på mannen din. Man kan nesten mistenke at denne jenta blir syndebukken for faren sin. Anonymkode: c6215...957 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #65 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vel, du må ihvertfall prioritere. Det høres ut som du gnager på alt mulig, og da blir masingen din bare en evig bakgrunnsstøy. Om hun bruker litt mer parfyme enn du ville gjort og glemmer å sette skoene sine på hylla, hvor farlig er egentlig det? Jeg synes nesten det er merkeligere at du ikke heller irriterer deg på mannen din. Man kan nesten mistenke at denne jenta blir syndebukken for faren sin. Anonymkode: c6215...957 Hvis andres sko hadde ligget midt foran inngangsdøren slik at du måtte flytte sko, jakker og bager for å komme forbi eller få opp døren, hadde det blitt et irritasjonsmoment. I innleggene lenger opp, skriver jeg at jeg har snakket med samboer mange ganger, og han sier det er bra jeg oppdrar henne?! Han er fullstendig klar over at jeg synes han roter, og han prøver innimellom å være ryddig, fordi han kommenterer at han rydder og vil ha skryt, tror jeg. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #66 Del Skrevet 8. oktober 2022 Du må rett og slett «kvinne deg opp», og gi beskjed til samboeren din om hva du finner akseptabelt. «Hyggelig at du liker at jeg oppdrar barnet ditt, men det er ikke en rolle jeg ønsker å ha. Jeg er hverken vaskedame for deg eller datteren din, og nå er du nødt til å komme på banen før jeg kverker dere begge. Jeg har forståelse for at datteren din er i puberteten og at min masing kun oppleves som irritasjon for henne, men bosituasjonen går utover min livskvalitet og glede i hverdagen. Jeg er på bristepunktet og trenger at du som samboer tar mine behov seriøst. Hvis ikke dette blir møtt, så må vi snakke nærmere om fremtiden.» Anonymkode: 93502...a16 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #67 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis andres sko hadde ligget midt foran inngangsdøren slik at du måtte flytte sko, jakker og bager for å komme forbi eller få opp døren, hadde det blitt et irritasjonsmoment. I innleggene lenger opp, skriver jeg at jeg har snakket med samboer mange ganger, og han sier det er bra jeg oppdrar henne?! Han er fullstendig klar over at jeg synes han roter, og han prøver innimellom å være ryddig, fordi han kommenterer at han rydder og vil ha skryt, tror jeg. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Seriøst? Du er sammen med et lite barn, men presterer å irritere vettet av deg over datteren hans? Anonymkode: c6215...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #68 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 16.06): -Kan du være så grei å sette skoene dine i skohyllen, istedenfor å slenge det midt på gulvet innenfor inngangsdøren? - Det er fint om du legger klærne dine i skittentøyskurven istedenfor å slenge de på baderomsgulvet - fint om du setter koppene og glasset ditt i oppvaskmaskinen, istedenfor å la de stå igjen på bordet - kan du huske på slå av lyset på badet? - Kan du la være å spraye deg med tre forskjellige parfymer? Det lukter veldig sterkt i hele leiligheten. - Kan du henge opp jakken din? - fint om du rydder opp etter deg på badet, hele vasken er full av sminke - Kan du rydde bort tingene dine som ligger rundt omkring i stuen? - Husk å sette inn maten etter at du har smurt deg skiver - Det er fint om du rydder alt istedenfor at det står igjen glass og bestikk etter deg. Dette er på en god dag med tålmodighet. Er det noen som kjenner seg igjen? Faen jeg er lei av å repetere meg selv daglig og opptil flere ganger! Anonymkode: 69ed1...f93 Er det en tenåring kanskje? De hører ikke lenger etter, for de har så mange hormoner i sprett at det er ikke plass til å fordøye slike «uviktige» ting. Hvis de får det med seg er det: «har ikke tid, tar det senere». Det blir ikke noe av «senere» heller. Den perioden er de midlertidig ute av drift. Noe går muligens inn, selv om det ikke skjer noe nå. Og har du lagt grunnlaget tidligere og det fungerte da, så er det bare å håpe at det endrer seg. En stund etter at poden har flytta ut. Kjenner meg igjen ja. Anonymkode: 4efb3...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #69 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 16.06): -Kan du være så grei å sette skoene dine i skohyllen, istedenfor å slenge det midt på gulvet innenfor inngangsdøren? - Det er fint om du legger klærne dine i skittentøyskurven istedenfor å slenge de på baderomsgulvet - fint om du setter koppene og glasset ditt i oppvaskmaskinen, istedenfor å la de stå igjen på bordet - kan du huske på slå av lyset på badet? - Kan du la være å spraye deg med tre forskjellige parfymer? Det lukter veldig sterkt i hele leiligheten. - Kan du henge opp jakken din? - fint om du rydder opp etter deg på badet, hele vasken er full av sminke - Kan du rydde bort tingene dine som ligger rundt omkring i stuen? - Husk å sette inn maten etter at du har smurt deg skiver - Det er fint om du rydder alt istedenfor at det står igjen glass og bestikk etter deg. Dette er på en god dag med tålmodighet. Er det noen som kjenner seg igjen? Faen jeg er lei av å repetere meg selv daglig og opptil flere ganger! Anonymkode: 69ed1...f93 Stakkars barnet ditt. Virker som du ikke har noe emosjonelt bånd med henne.. kanskje det er du som er problemet? Kanskje jenta har det vondt og ikke føler seg sett? Har du prøvd å samtale med henne? Du virker kald og sint- gå litt i deg selv. Noe plager tydelig jenta, og du som mor bør finne et løsning på problemet, vis empati og varme, ikke sinne og irritasjon ovenfor en følsom tenåring med et tonn av hormoner i sving. Anonymkode: 3743e...abd 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #70 Del Skrevet 10. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Stakkars barnet ditt. Virker som du ikke har noe emosjonelt bånd med henne.. kanskje det er du som er problemet? Kanskje jenta har det vondt og ikke føler seg sett? Har du prøvd å samtale med henne? Du virker kald og sint- gå litt i deg selv. Noe plager tydelig jenta, og du som mor bør finne et løsning på problemet, vis empati og varme, ikke sinne og irritasjon ovenfor en følsom tenåring med et tonn av hormoner i sving. Anonymkode: 3743e...abd Problemet er faren, jenta er bare symptomet på konflikten. Men ts vil ikke ta det opp med far og lager heller innlegg på innlegg om bonusdatteren på kvinneguiden.. Anonymkode: 93502...a16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 10. oktober 2022 #71 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 16.30): Jeg går konstant å rydder og har lyst å bli særboer.😐 Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Jeg syns du skal si det til samboeren din jeg, at du vurderer særbo på grunn av hans likegyldighet til sin egen datters fremtid.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #72 Del Skrevet 10. oktober 2022 Gjør det samme med min 11-åring. Hun er generelt i veldig ustabilt humør for tiden og har fått mensen også. Måten man sier ting på, betyr alt. Men noen ganger blir det galt uansett hva man sier, og voldsomme reaksjoner. Her har vi stoppet med ukelønn, da hun ikke gjør det hun skal. Jeg blir veldig frustrert og sliten av dette, da jeg liker å komme hjem til et ryddig hus etter jobb, hvor min eneste oppgave er å lage middag. Jeg ønsker ikke å se rot, søl, matrester, klær på alle gulv, og i disse strøm-tider blir jeg også irritert av å se at alle lysene fortsatt står på og alle dørene er åpne, slik at varmen ikke kommer til nytte. (Jeg drar 1t før henne på morgenen.) Ingen råd, annet enn å være tålmodig🙄🙄🙄 Anonymkode: 0747d...9eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #73 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 10.58): Joda har snakket masse med faren om dette, men han tør ikke eller ønsker ikke å kreve noe av barnet sitt fordi han vil at barnet bare skal forbinde han med lek og moro. En sjelden gang kan han bli sur på barnet sitt men det er for noe han selv irriterer seg over. Saken er at faren er en rotekopp og synes ikke hans rot eller hans barns rot er noe problem. Kan tilføye at han er raskt ute og poengterer hvis jeg roter, så det tåler han ikke så godt. ts Anonymkode: 69ed1...f93 Det høres i grunn ut til at dere passer best som særboere… Anonymkode: b2f51...2cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #74 Del Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 18.07): Gi deg! Jeg er mye mye strengere ovenfor mitt eget barn, og har vært streng med han siden han var liten. Kan bli skikkelig sint hvis han ikke hører etter, eller ikke gjør pliktene sine. TS Anonymkode: 69ed1...f93 Det som avslørte deg for min del var: «sprayer seg med parfyme». Altså, du irriterer deg mer enn du setter pris på ved henne, det er soleklart. Og du velger tydeligvis ikke dine kamper, men tar dem alle, samtidig. Det du beskrev var en god dag? Jeg hadde ikke orket gjøre noe hvis jeg var henne. Jeg har også en rotete 14-åring, og hun er til mye større glede for meg enn irritasjon. For jeg elsker henne og syns hun er fantastisk på tross av sminke på badet og bomba rom og kjøkken. Og hun elsker meg og tåler at jeg blir oppgitt. Du kan ikke bo sammen med folk du misliker. Du burde flytte fra denne faren (ikke datteren skyld, FAREN! Hvorfor forventet du ikke at han rydder og maser?) En tur eller ti til noe familieterapi er i hvertfall nødvendig. Anonymkode: c6931...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #75 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 22.06): Seriøst? Du er sammen med et lite barn, men presterer å irritere vettet av deg over datteren hans? Anonymkode: c6215...957 "Lite barn"? Hun er 13 Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #76 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): "Lite barn"? Hun er 13 Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Tror vedkommende siktet til mannen din. Anonymkode: 612d6...f09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #77 Del Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 16.06): -Kan du være så grei å sette skoene dine i skohyllen, istedenfor å slenge det midt på gulvet innenfor inngangsdøren? - Det er fint om du legger klærne dine i skittentøyskurven istedenfor å slenge de på baderomsgulvet - fint om du setter koppene og glasset ditt i oppvaskmaskinen, istedenfor å la de stå igjen på bordet - kan du huske på slå av lyset på badet? - Kan du la være å spraye deg med tre forskjellige parfymer? Det lukter veldig sterkt i hele leiligheten. - Kan du henge opp jakken din? - fint om du rydder opp etter deg på badet, hele vasken er full av sminke - Kan du rydde bort tingene dine som ligger rundt omkring i stuen? - Husk å sette inn maten etter at du har smurt deg skiver - Det er fint om du rydder alt istedenfor at det står igjen glass og bestikk etter deg. Dette er på en god dag med tålmodighet. Er det noen som kjenner seg igjen? Faen jeg er lei av å repetere meg selv daglig og opptil flere ganger! Anonymkode: 69ed1...f93 Det der ER faktisk en del av det å ha barn, hvis du ikke takler det så er det faktisk DITT problem,ikke ungen sitt. Anonymkode: 0a510...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå