AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #41 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som stemor skal du ikke oppdra barnet. Det er fars jobb. Anonymkode: e3e8e...5b9 Hva gjør man når far ikke gjør så mye da? Det er jo like mye mitt hjem som hans, har ikke jeg noe jeg skulle sagt? Skal jeg leve i andres rot og bare smile og ikke kreve noe? Hvorfor skal mitt barn oppdras til å rydde men ikke hans? Mitt barn har også en stemor eller bonusmor, som jeg liker å bruke siden det er et mye hyggeligere ord, og hun styrer, bestemmer og krever mye mer av min sønn enn hans far, men jeg blander meg ikke inn fordi det er like mye hennes hjem og hun skal fungere der sammen med min sønn og min exmann. Hadde jeg ikke skrevet at jeg var bonusmor hadde du nok svart meg annerledes. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #42 Del Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har det sånn med samboeren 😂 Anonymkode: ede8d...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #43 Del Skrevet 7. oktober 2022 Her er det mange som ikke forstår hvor alvorlig dette problemet er.. Ts, du blir tråkket på av din samboer hver eneste dag. Han respekterer ikke dine behov, og han spiller deg ikke god! Tvert imot legger han opp til at du skal få alle konsekvensene av hans egne feil. Det far driver med er å gjøre seg selv til offer for sine EGNE HANDLINGER, og synes synd på seg selv fordi han valgte å forlate mor. Han trenger å ristes kraftig, for han ødelegger forholdet til både deg og barna ved å være så selvsentrert. Hvordan du har respekt for denne mannen enda er er uforståelig for meg. Han må akseptere sine egne valg og se fremover. Han skal hjelpe sine barn å bli voksne og klare seg selv. Han feiler. Dere må dra til familievernkontoret, og han må genuint forstå sin egne oppførsel. Hva det kommer av og hvordan det er feil. Han gjør deg til et hatobjekt for barnet fordi han hater seg selv... Mannen er problemet ditt her. Du kommer aldri til å klare å løse dette på egenhånd når han saboterer dine forsøk. Anonymkode: 3e64f...3a4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #44 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): -Kan du være så grei å sette skoene dine i skohyllen, istedenfor å slenge det midt på gulvet innenfor inngangsdøren? - Det er fint om du legger klærne dine i skittentøyskurven istedenfor å slenge de på baderomsgulvet - fint om du setter koppene og glasset ditt i oppvaskmaskinen, istedenfor å la de stå igjen på bordet - kan du huske på slå av lyset på badet? - Kan du la være å spraye deg med tre forskjellige parfymer? Det lukter veldig sterkt i hele leiligheten. - Kan du henge opp jakken din? - fint om du rydder opp etter deg på badet, hele vasken er full av sminke - Kan du rydde bort tingene dine som ligger rundt omkring i stuen? - Husk å sette inn maten etter at du har smurt deg skiver - Det er fint om du rydder alt istedenfor at det står igjen glass og bestikk etter deg. Dette er på en god dag med tålmodighet. Er det noen som kjenner seg igjen? Faen jeg er lei av å repetere meg selv daglig og opptil flere ganger! Anonymkode: 69ed1...f93 Du beskriver mannen min.. han sminker seg ikke da😳 Anonymkode: a7f86...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #45 Del Skrevet 7. oktober 2022 Alt dette velger du jo selv da, TS. Synes du skal flytte ut fra denne «ungen», som du så hyggelig kaller henne. Anonymkode: c6215...957 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #46 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva gjør man når far ikke gjør så mye da? Det er jo like mye mitt hjem som hans, har ikke jeg noe jeg skulle sagt? Skal jeg leve i andres rot og bare smile og ikke kreve noe? Hvorfor skal mitt barn oppdras til å rydde men ikke hans? Mitt barn har også en stemor eller bonusmor, som jeg liker å bruke siden det er et mye hyggeligere ord, og hun styrer, bestemmer og krever mye mer av min sønn enn hans far, men jeg blander meg ikke inn fordi det er like mye hennes hjem og hun skal fungere der sammen med min sønn og min exmann. Hadde jeg ikke skrevet at jeg var bonusmor hadde du nok svart meg annerledes. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Nei, det hadde jeg ikke. Det er ikke stebarnets feil at mannen din er udugelig. Jeg hadde antakelig blitt akkurat like frustrert som deg, jeg lever i en familie med mine, dine og våre, og mine har bonusmor, men i motsetning til deg ansvarliggjør jeg mine barns far og min nåværende mann. Det skal virkelig ikke gå ut over barna. Anonymkode: e3e8e...5b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #47 Del Skrevet 7. oktober 2022 Akkurat som i den forrige tråden er det lett å se at det er stebarn som beskrives. Og det går ikke på hvordan du snakker til barnet, men hvordan du snakker om henne. Du må oppdra mannen om dette forholdet skal ha en sjanse. Slutt å fokuser på barnet og fokuser på mannen som er det virkelige problemet. Anonymkode: 612d6...f09 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #48 Del Skrevet 8. oktober 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør man når far ikke gjør så mye da? Det er jo like mye mitt hjem som hans, har ikke jeg noe jeg skulle sagt? Skal jeg leve i andres rot og bare smile og ikke kreve noe? Anonymkode: 69ed1...f93 Du hopper blankt over alle svar som sier du må ta diskusjonen med faren og overlate det til ham å rydde etter datteren. Hvis du ikke kan bli enig med faren om hva som er akseptabelt, kan samboerskabet ikke fortsette. Så kan han og datteren bo i deres egen svinesti. Anonymkode: afc06...1c9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #49 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Akkurat som i den forrige tråden er det lett å se at det er stebarn som beskrives. Og det går ikke på hvordan du snakker til barnet, men hvordan du snakker om henne. Du må oppdra mannen om dette forholdet skal ha en sjanse. Slutt å fokuser på barnet og fokuser på mannen som er det virkelige problemet. Anonymkode: 612d6...f09 Jeg vet da at det er foreldrenes feil som ikke stiller krav til barnet, og dette har jeg sagt til samboer mange ganger, men det skjer ikke så mye fra hans side. Siden barnets mor heller ikke krever noe særlig og barnet får mye ukepenger for ingenting fortsetter dette. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #50 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du hopper blankt over alle svar som sier du må ta diskusjonen med faren og overlate det til ham å rydde etter datteren. Hvis du ikke kan bli enig med faren om hva som er akseptabelt, kan samboerskabet ikke fortsette. Så kan han og datteren bo i deres egen svinesti. Anonymkode: afc06...1c9 Joda har snakket masse med faren om dette, men han tør ikke eller ønsker ikke å kreve noe av barnet sitt fordi han vil at barnet bare skal forbinde han med lek og moro. En sjelden gang kan han bli sur på barnet sitt men det er for noe han selv irriterer seg over. Saken er at faren er en rotekopp og synes ikke hans rot eller hans barns rot er noe problem. Kan tilføye at han er raskt ute og poengterer hvis jeg roter, så det tåler han ikke så godt. ts Anonymkode: 69ed1...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #51 Del Skrevet 8. oktober 2022 Halvparten av de tingene kunne du du bare gjort selv uten å klage på ungen. Det skal da være måte på hvor mye man skal mase på dem... Selvfølgelig går dem dritt lei. Hadde du ikke blitt dritt lei om folk skulle maset på deg hjemme flere timer daglig? Be henne gjøre 3 av de viktigste tingene, ikke alle. så går de tbedre. Anonymkode: cd0a3...7dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #52 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): -Kan du være så grei å sette skoene dine i skohyllen, istedenfor å slenge det midt på gulvet innenfor inngangsdøren? - Det er fint om du legger klærne dine i skittentøyskurven istedenfor å slenge de på baderomsgulvet - fint om du setter koppene og glasset ditt i oppvaskmaskinen, istedenfor å la de stå igjen på bordet - kan du huske på slå av lyset på badet? - Kan du la være å spraye deg med tre forskjellige parfymer? Det lukter veldig sterkt i hele leiligheten. - Kan du henge opp jakken din? - fint om du rydder opp etter deg på badet, hele vasken er full av sminke - Kan du rydde bort tingene dine som ligger rundt omkring i stuen? - Husk å sette inn maten etter at du har smurt deg skiver - Det er fint om du rydder alt istedenfor at det står igjen glass og bestikk etter deg. Dette er på en god dag med tålmodighet. Er det noen som kjenner seg igjen? Faen jeg er lei av å repetere meg selv daglig og opptil flere ganger! Anonymkode: 69ed1...f93 Akkurat nå er det en familie på TikTok som prøver å fikse dette problemet de også har som familie. Du finner dem under navnet «sugargliderdiaries». De er en familie på 4, to guttebarn, begge har adhd, og de sliter med at det ligger ting over alt. I Oktober har den en liten konkurranse gående, alle har 100$ i starten av måneden. Hver kveld går hele familien gjennom huset og sjekker hvor mye som flyter rundt. Ryggsekk, drikkeflaske, lekser etc… og alle, inkludert foreldrene mister 1$ pr ting som flyter rundt. På slutten av måneden får de utbetalt det beløpet som er igjen i potten. Foreløpig har far ikke mistet noen penger, mor har mister 1$, eldste barn har mistet 2$ og yngste 5$. Men de lærer. De har blitt flinkere. Et av hovedpoengene er at foreldrene ikke minner på guttene at de må huske å lege bort ting. Men at dette skal læres av erfaring hver kveld. Jeg synes dette var en ganske genial ide for å prøve å lære barna å tenke seg om. Det er penger som motiverer, men etter en måned med å tenker over hver dag at de må huske å legge bort x, y og z, så er tanken at de kanskje utvikler en god rutine på det. Det er ikke noe som vil være hver måned. Men akkurat i oktober. Tenkte jeg kunne nevne det om det kan være en ide som kan fungere for din familie også. Anonymkode: 6e02b...d2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #53 Del Skrevet 8. oktober 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Her er det mange som ikke forstår hvor alvorlig dette problemet er.. Ts, du blir tråkket på av din samboer hver eneste dag. Han respekterer ikke dine behov, og han spiller deg ikke god! Tvert imot legger han opp til at du skal få alle konsekvensene av hans egne feil. Det far driver med er å gjøre seg selv til offer for sine EGNE HANDLINGER, og synes synd på seg selv fordi han valgte å forlate mor. Han trenger å ristes kraftig, for han ødelegger forholdet til både deg og barna ved å være så selvsentrert. Hvordan du har respekt for denne mannen enda er er uforståelig for meg. Han må akseptere sine egne valg og se fremover. Han skal hjelpe sine barn å bli voksne og klare seg selv. Han feiler. Dere må dra til familievernkontoret, og han må genuint forstå sin egne oppførsel. Hva det kommer av og hvordan det er feil. Han gjør deg til et hatobjekt for barnet fordi han hater seg selv... Mannen er problemet ditt her. Du kommer aldri til å klare å løse dette på egenhånd når han saboterer dine forsøk. Anonymkode: 3e64f...3a4 Dette her er akkurat hva du skal sette deg ned og si til han. Hvis han fortsatt ikke hører så er det på tide at du innser at løpet er kjørt for dere. Er ikke denne siderumpa grevlingen interessert i å endre seg for deg, så må du sette deg selv først og forlate han. Skaff en egen leilighet og lev livets glade dager i ryddige omgivelser, det er det eneste riktige for psyken din! Anonymkode: 93502...a16 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #54 Del Skrevet 8. oktober 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Joda har snakket masse med faren om dette, men han tør ikke eller ønsker ikke å kreve noe av barnet sitt fordi han vil at barnet bare skal forbinde han med lek og moro. En sjelden gang kan han bli sur på barnet sitt men det er for noe han selv irriterer seg over. Saken er at faren er en rotekopp og synes ikke hans rot eller hans barns rot er noe problem. Kan tilføye at han er raskt ute og poengterer hvis jeg roter, så det tåler han ikke så godt. ts Anonymkode: 69ed1...f93 Ok. Hvis du ikke har faren på din side, og han tilmed har dobbeltstandarder for hvor ryddelig du (og ditt barn?) skal være, så tror jeg ikke det er holdbart å fortsette som samboere. Det er urimelig at et barn skal rydde mens et annet ikke skal. Og også urimelig at jobben som hushjelp faller på deg. Anonymkode: afc06...1c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #55 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): -Kan du være så grei å sette skoene dine i skohyllen, istedenfor å slenge det midt på gulvet innenfor inngangsdøren? - Det er fint om du legger klærne dine i skittentøyskurven istedenfor å slenge de på baderomsgulvet - fint om du setter koppene og glasset ditt i oppvaskmaskinen, istedenfor å la de stå igjen på bordet - kan du huske på slå av lyset på badet? - Kan du la være å spraye deg med tre forskjellige parfymer? Det lukter veldig sterkt i hele leiligheten. - Kan du henge opp jakken din? - fint om du rydder opp etter deg på badet, hele vasken er full av sminke - Kan du rydde bort tingene dine som ligger rundt omkring i stuen? - Husk å sette inn maten etter at du har smurt deg skiver - Det er fint om du rydder alt istedenfor at det står igjen glass og bestikk etter deg. Dette er på en god dag med tålmodighet. Er det noen som kjenner seg igjen? Faen jeg er lei av å repetere meg selv daglig og opptil flere ganger! Anonymkode: 69ed1...f93 Om du spør slik så er det jo ikke rart, det er jo åpne spørsmål og svaret kan like gjerne være nei. Anonymkode: 33e64...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #56 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om du spør slik så er det jo ikke rart, det er jo åpne spørsmål og svaret kan like gjerne være nei. Anonymkode: 33e64...d4c Man må være ganske vrang for ikke å skjønne hva jeg mener. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 8. oktober 2022 #57 Del Skrevet 8. oktober 2022 Samle tingene henne som ligger å slenger i en pose. Gi den til henne å si neste gang jeg må rydde etter deg, blir det kastet. Klær som ikke ligger i skittentøy kurven blir ikke vasket. Vær konsekvent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #58 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Gjør det daglig, men han vil være en pappa som bare er snill og gøy å være med, og da kan det ikke kreves noe av barna hans. Jeg holder virkelig på å bli "den onde stemor". Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Lurer på hva som skjer i dagens samfunn... Jeg hadde plikter fra jeg var tolv. Vaske trapper, halve huset og rommet. Jeg var en ufordragelig type mot rektor og noen lærere på skolen, men svært lite på samme måte hjemme. Anonymkode: ea44d...c43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 8. oktober 2022 #59 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lurer på hva som skjer i dagens samfunn... Jeg hadde plikter fra jeg var tolv. Vaske trapper, halve huset og rommet. Jeg var en ufordragelig type mot rektor og noen lærere på skolen, men svært lite på samme måte hjemme. Anonymkode: ea44d...c43 Samme her. Og jeg hadde stemor, men hun var mer som en gøyal tante. Endret 8. oktober 2022 av Jytte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #60 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man må være ganske vrang for ikke å skjønne hva jeg mener. Ts Anonymkode: 69ed1...f93 Og det er ikke ungdom kjent for å være? Å skjønne noe er jo ikke det samme som å erkjenne at det ikke er oppe til diskusjon. Folk som er unnskylde de og unnvikende er og ganske lette å ignorere. Anonymkode: 33e64...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå