AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Blir dårlig av blod og gørr, og ser på fødestuen at babyen blir dratt ut med blod og alt og lagt oppå brystet til mor. Kan man be de tørke av baby først? Redd jeg svimer av om de gjør dette med meg 😅 Anonymkode: 201d1...905
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Herregud så idiotisk Anonymkode: e579c...549 13
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Ja, absolutt! Skriv det i fødebrevet og fortell jordmor 🥰 Anonymkode: bc32c...5e0 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir dårlig av blod og gørr, og ser på fødestuen at babyen blir dratt ut med blod og alt og lagt oppå brystet til mor. Kan man be de tørke av baby først? Redd jeg svimer av om de gjør dette med meg 😅 Anonymkode: 201d1...905 Lan nesten love deg at du ikke vil bekymre deg for blod og gørr akkurat da. Anonymkode: 7abc6...e92 12
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Ja det kan du be om Anonymkode: 484b8...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud så idiotisk Anonymkode: e579c...549 Det svaret ditt var det ja Anonymkode: 484b8...8cf 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Skjønner deg ts , hadde villet det samme! Men de tørker babyen helt sikkert hvis du bare spør de! Ser ikke noe galt eller unormalt i det og det er ofte de ikke engang legger baby rett fra vagina til morens bryst men på et stellebord først for å klippe navlestrengen og få den helt ut av morkaka og da tørker de den jo etterpå før den gis til moren lykke til med fødsel! ❤️ Anonymkode: d90f0...ad9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud så idiotisk Anonymkode: e579c...549 Det eneste idiotiske her er svaret ditt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lan nesten love deg at du ikke vil bekymre deg for blod og gørr akkurat da. Anonymkode: 7abc6...e92 Men greit å slippe å gå resten av svangerskapet og bekymre seg for hvorvidt blod og gørr vil være en bekymring ved fødsel. Anonymkode: 66a26...aa4 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Vel, kan sikkert det da og forstår deg. Det er ikke voldsomt lekkert, men man glemmer det på mange måter midt i adrenalin rush. Hehe. Eneste jeg har nekta plent er å klippe navlestrengen ! Totalt uaktuelt 😅.. heller litt blod og gørr en navlestreng. Liker ikke blod og gørr selv, tro meg. Holdt på å besvime hos legen i går etter blodprøve, da blodet plutselig fossa ut av plaster og jakker og overalt 😅😅😅😅… men det å få baby er noe helt annet, på mange måter untatt denne navlestrengen😅😅😅.. så sinnsykt enkelt og gummi aktiv at jeg blir kvalm faktisk av tanken 😅😅. På sykehuset jeg fødte de tre første mine så har de en viss fetisj for morkake har jeg en følelse av for alltid blitt spurt om å se den og ta på den 😅😅😅… hallais 😅😅. Baby jeg skal se og ta på, ikke en morkake 😅😅😎. Takk, men ellers takk😅😅 Anonymkode: e07fe...bab 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg var sikker på at pappaen ville få hetta fordi han har virkelig panikk for alt sånt. For vår del ble det sånn at baby ble lagt rett på pappas bryst for hud til hud pga akutte komplikasjoner hos meg. Tilogmed han, uten alle disse fødselshormonene mor er full av, tenkte ikke over hverken blod eller gørr et sekund. Han var bare overlykkelig for barnet sitt og satt og strøk og kosa med baby helt til jeg var lappet sammen. Jeg tror på en måte du vil angre om du skal lage noe ekstra ut av det, det er jo bare naturlig og nødvendig. Du kommer ikke til å tenke på det, men du vil kanskje tenke på det om de skal bruke år og dag på å omhyggelig tørke av alt fosterfettet (det sitter ganske godt). Anonymkode: b08fb...a7b 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, absolutt! Skriv det i fødebrevet og fortell jordmor 🥰 Anonymkode: bc32c...5e0 Jeg synes de her fødebrevene har tatt helt av. Ikke skal man ha en jordmor med brunt hår, ikke skal hun være over 50 år, og ikke vil man ha babyen sin på brystet med en gang. Nei, den må tørkes først. Anonymkode: 7eb95...6af 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 Tror de tørka mine raskt før de la oppå brystet mitt. Husker ikke helt, men tror det siden de også hadde puttet en liten lue på hodene deres 🥰 De var ikke gørrete og slimete. Med første baby ble jeg helt forbløffet hvor pen, ren og årvåken han så ut. Nr 2 så litt mer typisk nyfødt ut. Forelsket meg i begge to! Dette var i Skien, forresten. Tryggeste er nok sikkert å be om på forhånd, da det sikkert spørs en del på jordmoren og/eller barnepleieren du får Anonymkode: ee139...f00 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 Er det ikke slik at det gørret? Det gule osv er bra for baby og ha lengst mulig. Har bare fått med meg etterlannet i forbifarten hos forskjellige jordmødre og «doulaer» osv på instagram og lignende. Anonymkode: 734b3...a00 1
Anim92 Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes de her fødebrevene har tatt helt av. Ikke skal man ha en jordmor med brunt hår, ikke skal hun være over 50 år, og ikke vil man ha babyen sin på brystet med en gang. Nei, den må tørkes først. Anonymkode: 7eb95...6af De fødebrevene du refererer til, er ikke normalen, men et tilfelle av typisk journalistikk hvor de har tatt de verste tilfellene for å skape overskrifter. Typisk «la oss fremstille en ny generasjon (fødende, ungdommer, barn, kristne, muslimer, influensere, studenter - sett inn det som passer) i et lys hvor vi kan skape reaksjoner». Jordmødre landet rundt anbefaler å skrive fødebrev, og rapporterer om at det som står i de, stort sett er helt oppegående, fornuftige og realistiske ønsker. Dersom man har helt panikk for blod, er det ingenting i veien for å nevne dette o fødebrevet 8 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg synes de her fødebrevene har tatt helt av. Ikke skal man ha en jordmor med brunt hår, ikke skal hun være over 50 år, og ikke vil man ha babyen sin på brystet med en gang. Nei, den må tørkes først. Anonymkode: 7eb95...6af Syns du overdriver litt, jeg bryr meg ikke om hvordan jordmor ser ut selvfølgelig men det må jo være greit å ha opplysninger angående ønsker. Jeg vil ha baby på brystet etter den er tørket. Slutt og dramatiser Anonymkode: 201d1...905 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes de her fødebrevene har tatt helt av. Ikke skal man ha en jordmor med brunt hår, ikke skal hun være over 50 år, og ikke vil man ha babyen sin på brystet med en gang. Nei, den må tørkes først. Anonymkode: 7eb95...6af Du er helt på viddene som tror på den artikkelen. Pinlig lite innsikt. Anonymkode: b089b...645 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 Anim92 skrev (9 minutter siden): De fødebrevene du refererer til, er ikke normalen, men et tilfelle av typisk journalistikk hvor de har tatt de verste tilfellene for å skape overskrifter. Typisk «la oss fremstille en ny generasjon (fødende, ungdommer, barn, kristne, muslimer, influensere, studenter - sett inn det som passer) i et lys hvor vi kan skape reaksjoner». Jordmødre landet rundt anbefaler å skrive fødebrev, og rapporterer om at det som står i de, stort sett er helt oppegående, fornuftige og realistiske ønsker. Dersom man har helt panikk for blod, er det ingenting i veien for å nevne dette o fødebrevet This 🤌 Anonymkode: b089b...645 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #18 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det ikke slik at det gørret? Det gule osv er bra for baby og ha lengst mulig. Har bare fått med meg etterlannet i forbifarten hos forskjellige jordmødre og «doulaer» osv på instagram og lignende. Anonymkode: 734b3...a00 Ja jeg har lest dette og, men bryr meg ikke så mye om det gule men akkurat det med blod og slim 😅 Anonymkode: 201d1...905
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #19 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg husker ikke hverken blod eller slim; og de la den rett oppå meg. Babyen var bare varm og litt klam, men jeg husker oppriktig ikke om det var noe spesielt på henne Fokuset var et helt annet sted. Anonymkode: 9a628...73e 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #20 Skrevet 7. oktober 2022 De pleier å bli tørket mens de ligger. På mor for å få i gang sirkulasjonen. De pleier ikke være så skitten heller. Gjerne litt våt av fostervann og fettlag. De har gjerne litt blodig hode om mor har revnet mye. Anonymkode: 3d42f...fe6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå