Gå til innhold

Synes dere 30 000 kr er mye utbetalt lønn pluss bidrag og barnetrygd - totalt 30 000 kr netto i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enslig forsørger til en på tenåring. Burde jeg klare meg greit på det? 

Anonymkode: 57e05...bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det bare du som kan svare på.

Jeg hadde syntes det var trangt, og hadde måttet leve veldig annerledes enn jeg selv egentlig ønsker.

Andre vil synes det er mye, og at alle burde klare seg på det.

Anonymkode: cb09d...fb6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs på utgiftene dine. Med lån og fellesutgifter på f.eks. 20 000kr sliter du vel. Med 2000 ikke så mye. Men 30000kr utbetalt er vel helt ok lønn?

Anonymkode: 4255f...b34

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er inkl barnetrygd og bidrag så tjener du veldig dårlig. Om du kan klare deg på det derimot er det bare du som kan svare på da vi ikke vet noe om dine utgifter.

Anonymkode: 6ac63...ed7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kommer jo an på dine utgifter. Er det eneste inntekt i husstanden så syns JEG det er lite, men det er jo basert på mitt budsjett og det at vi i min husstand har totalt utbetalt 90 000,-. Men vi kan jo ikke nødvendigvis sammenligne oss så for deg kan det jo være mere enn bra nok😊

Anonymkode: ad969...2e9

• Liker 2
Skrevet

Har 35000 utbetalt inkl bidrag og barnetrygd. 3 barn. Vi lever godt, med hus og bil. Er dog litt forsiktige. 

Anonymkode: aa543...c47

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 36.000 alt inkludert, 4 barn (1 tenåring, 1 barneskole, 2 barnehage). Klarer oss helt greit. 

Så når du har 6000 mindre men også TRE barn mindre så burde du absolutt klare deg fint. 

Anonymkode: dec55...835

Skrevet

Jeg har 37k utbetalt med bidrag og barnetrygd. Faste utgifter på 20-22k. Vi klarer oss fint, men sørger for at det alltid er igjen til å sette inn på sparing. 

Anonymkode: d12dc...e9d

Skrevet

Det er i allefall ikke lite.

Ja, du bør klare deg greit på det.

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Det er vel sånn "midt på treet" egentlig.

Om du klarer deg greit avhenger av utgiftene dine. Men du kan ikke leve i luksus med den inntekten.

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Skrevet

Jeg levde helt ok på 26000,- med hus, bil og tre barn. Hadde ikke gått nå som strømmen er blitt dyr og matprisene er gått opp.

Anonymkode: 567c9...907

• Liker 1
Skrevet

Du bør klare deg helt fint på det ja. 

Anonymkode: 67be8...451

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig lite i lønn i alle fall.

Anonymkode: ea6d3...e40

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kommer jo veldig an på utgiftene. Jeg er også alene med barn og har helt gjennomsnittlig lønn pluss bidrag og barnetrygd. Til forskjell fra mange andre har jeg lave utgifter, faste utgifter er under 10K til boliglån, strøm, kommunale avgifter, forsikringer, telefon og internett. Drivstoff, bomring, abonnementer på Netflix/spotify, kontigent til fritidsaktiviteter og mat og husholdningsartikler kommer i tillegg. Sykler ofte til jobb for å spare miljøet. 
Jeg syns jeg har veldig romslig økonomi og kan si ja til det meste samtidig som jeg kan spare.

Anonymkode: df5c8...70e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mindre enn det utbetalt og klarer meg fint. Alene med 1 barn i barneskolealder. 

Anonymkode: e796c...2e2

• Liker 1
Skrevet

Alt kommer jo an på. Det blir jo umulig å svare på. 

Anonymkode: 74fde...4bb

Skrevet

Det er fantasisummer for en ufør på minstesats. Nesten uvirkelig å høre noen spørre om det er lite, når en enslig uføretrygdet skal klare seg på 18 000 kr i mnd

Anonymkode: 52339...b22

• Liker 3
Skrevet

Hva har du igjen etter at boligutgifter er betalt? 

Anonymkode: f3f43...914

• Liker 1
Skrevet

Du bør klare det greit, men hvor romslig det blir, kommer jo helt an på utgiftene du har. 

Skrevet

Synes det er fryktelig lite. 

Mvh alenemor til to barn.

Anonymkode: 561cf...d7e

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...