AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Del Skrevet 7. oktober 2022 Femåringen vår tisser veldig hyppig, opptil flere ganger i timen. En uvane som har vedvart i noen måneder. Det dreier seg ikke om UVI, e.l. - har hatt legetime. Legen mistenkte at det kunne være endring i rutiner (lære å sovne selv) og nye barn i kullet hans, som kunne være ytre årsaker til denne uvanen. "For mye på én gang". Han har ingen uhell, full kontroll på dobesøk. Våkner én gang om natten for å komme inn i vår seng, og kan gå på do for å tisse i denne forbindelse. Det har han også gjort før dette begynte. Det er ikke likt hver eneste dag, men enda vedvarer dette. Tisser selvsagt lite hver gang, virker som om han ikke tåler å ha noe som helst trang før han går. Drikker ikke mer enn vanlig, er ingen mistanke om diabetes. Han er ellers helt frisk, og lik seg selv - aktiv og i godt humør. Matlyst som vanlig. Er det noen som har opplevd dette, og funnet ut årsaken? Vi håper jo at det bare er en periode, og at det vil avta av seg selv. Gir det lite oppmerksomhet, og lager ikke noe nummer ut av det, for å unngå videre oppheng i det - for femåringens del. Anonymkode: 026e4...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Del Skrevet 7. oktober 2022 Regner med du har sjekket for diabetes. Anonymkode: c2d2a...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Del Skrevet 7. oktober 2022 Høres ut som meg dette 😅 Jeg kan også tisse flere ganger på en time om jeg har drukket riktig drikke. Alkohol,brus, kaffi,te,.. har alltid gått ofte på do. Men selvsagt ikke alltid flere ganger per time. Noen har mer urolig blære enn andre. Overaktiv blære heter det vel. Anonymkode: aabc2...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 7. oktober 2022 #4 Del Skrevet 7. oktober 2022 Hyppig vannlatning kan helt klart skje når man blir utsatt for stress. Det som kan være utfordrende med barn er at de ikke nødvendigvis viser at de er stresset. Alt fra nye omgivelser, mobbing, uro, mange skjuler det godt. Hyppig vannlatning kan være dette som manifisterer seg som fysisk symptom. Jeg vet også at lave verdier av visse vitaminer kan bidra til hyppig vannlatning, særlig folat og b12. Hos meg viste alle prøvene ok, men jeg innførte mer rødt kjøtt og ørret for ekstra boost. Dette var noe jeg måtte finne ut av selv, leger og spesialister ante ikke dette. Men å få opp nivåene via næringstett mat som kroppen lett absorberer, hjalp altså meg betraktelig. https://www.express.co.uk/life-style/health/1559498/vitamin-B12-deficiency-symptoms-urinary-retention-incontinence-foods Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå