Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller unnskyldning da.

Med fare for at noen kan kjenne meg igjen her det får så bare være, jeg står i den også jeg.

Saken er slik. Min mor blir gjeldfri, vi lånte henne 70 000 og forhandlet gjelden hennes for henne, fordi jeg satt med pengene på konto. ( gjelden var i utgangspunktet ikke hennes skyld men hennes nå avdøde ektemann sin fordi han tok opp en del gjeld i begges navn)

Hun ventet 1 år så fikk hun et tilbud ved reklame i posten på kredittkort. Hun hadde da lav inntekt men søkte og fikk, hun trengte tannbehandling osv... Så kom hun over en del andre lån og rulla var i gang. Jeg innhentet kodebrikken hennes, og det for å unngå at hun påførte seg mer gjeld. Denne kodebrikken fikk hun tilbake noen mnd senere

I de siste årene så har gjelden økt fra 800 000 til 1.9 millioner, og hun har fått lønnstrekk i trygden sin. Og det er her smørja begynner. Hun snakket med søsteren min som da påsto at hun hadde vært hos politiet på vegne av mamma å kunne bevise at jeg hadde mange svindelsaker på meg ( noe som for meg var ukjent) samt at mamma kun hadde fått 300 000 av disse 800 000 inn på konto men resten var gått til meg. Og dette er jo regn løgn da hun ikke får slike opplysninger hos politet

Ja vel sa jeg, tok en henvendelse til alle sammen og alle pengene er utbetalt til mammas konto. Samt at kontoutskrifter viser at hu har delt ut penger i hytt og vær. 

Jeg tok vare på våre kontoutskrifter som viser at mamma kun har gitt oss 50 000 av de pengene hun påsto. Ingen andre penger er inne på konto men det er utrolig mange overføringer til alle andre, som feks søsteren min.

Jeg ble da anmeldt av mamma for å ha stjålet pengene hennes, og heldigvis for å tatt vare på kontoutskrifter. Både fra hennes konto, som jeg lastet ned for hver måned da jeg hjalp henne med nettbanken ( vi gjorde det sånn at hun ringte meg når regninger skulle belastes, jeg logget meg inn mens hun oppga koden til meg, men hun har fysisk sett brikke selv). 

Jeg møtte henne i retten fordi jeg hos politiet nektet all skyld. I retten smalt jeg kontoutkriftene mine i bordet og sa at dette er falske anklager , jeg viste også til hennes og jeg vant.

Nå har hun etter 4 mnd henvendt seg til meg for å be om godt vær men jeg vil ikke ha noe med henne å gjøre, og hun ringer da jobben min, mannen min, ungene mine, Og ønsker å ha kontakt med oss, mens jeg nekter henne ikke å ha kontakt med ungene men jeg står over.  Hun mener at jeg er råtten og ønsker henne død. men er jeg det?

Anonymkode: b3bda...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NTA

Anonymkode: 45a13...64c

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei.

Anonymkode: b21be...98e

• Liker 5
Skrevet

Hjelpes.

Angrer hun oppriktig, eller vil hun bare komme inn i varmen igjen så hun kan fortsette med denne oppførselen ved en senere anledning? 
Uansett er det nok klokt å holde henne på avstand. Å ringe jobben hører ingen steder hjemme.

Anonymkode: 9e383...f63

• Liker 8
Skrevet

NTA.

Anonymkode: 4f746...970

Skrevet

Wow! Litt av en mor!! Bare dropp kontakten med henne og hvis hun fortsetter å plage deg så gi beskjed om at hun får anmeldelse om trakassering. Ungene burde heller ikke ha noe med den dama å gjøre. La hun kjenne på virkelig konsenkvensene nå av handlingene sine. 

Anonymkode: f41f5...5ad

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Dama er jo helt tullete.

Skjønner deg godt jeg!

• Liker 5
Skrevet

Be hun og slutte å kontakte ungene… ungene blir jo offer for hennes manipulative oppførsel. 

Anonymkode: f41f5...5ad

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eller unnskyldning da.

Med fare for at noen kan kjenne meg igjen her det får så bare være, jeg står i den også jeg.

Saken er slik. Min mor blir gjeldfri, vi lånte henne 70 000 og forhandlet gjelden hennes for henne, fordi jeg satt med pengene på konto. ( gjelden var i utgangspunktet ikke hennes skyld men hennes nå avdøde ektemann sin fordi han tok opp en del gjeld i begges navn)

Hun ventet 1 år så fikk hun et tilbud ved reklame i posten på kredittkort. Hun hadde da lav inntekt men søkte og fikk, hun trengte tannbehandling osv... Så kom hun over en del andre lån og rulla var i gang. Jeg innhentet kodebrikken hennes, og det for å unngå at hun påførte seg mer gjeld. Denne kodebrikken fikk hun tilbake noen mnd senere

I de siste årene så har gjelden økt fra 800 000 til 1.9 millioner, og hun har fått lønnstrekk i trygden sin. Og det er her smørja begynner. Hun snakket med søsteren min som da påsto at hun hadde vært hos politiet på vegne av mamma å kunne bevise at jeg hadde mange svindelsaker på meg ( noe som for meg var ukjent) samt at mamma kun hadde fått 300 000 av disse 800 000 inn på konto men resten var gått til meg. Og dette er jo regn løgn da hun ikke får slike opplysninger hos politet

Ja vel sa jeg, tok en henvendelse til alle sammen og alle pengene er utbetalt til mammas konto. Samt at kontoutskrifter viser at hu har delt ut penger i hytt og vær. 

Jeg tok vare på våre kontoutskrifter som viser at mamma kun har gitt oss 50 000 av de pengene hun påsto. Ingen andre penger er inne på konto men det er utrolig mange overføringer til alle andre, som feks søsteren min.

Jeg ble da anmeldt av mamma for å ha stjålet pengene hennes, og heldigvis for å tatt vare på kontoutskrifter. Både fra hennes konto, som jeg lastet ned for hver måned da jeg hjalp henne med nettbanken ( vi gjorde det sånn at hun ringte meg når regninger skulle belastes, jeg logget meg inn mens hun oppga koden til meg, men hun har fysisk sett brikke selv). 

Jeg møtte henne i retten fordi jeg hos politiet nektet all skyld. I retten smalt jeg kontoutkriftene mine i bordet og sa at dette er falske anklager , jeg viste også til hennes og jeg vant.

Nå har hun etter 4 mnd henvendt seg til meg for å be om godt vær men jeg vil ikke ha noe med henne å gjøre, og hun ringer da jobben min, mannen min, ungene mine, Og ønsker å ha kontakt med oss, mens jeg nekter henne ikke å ha kontakt med ungene men jeg står over.  Hun mener at jeg er råtten og ønsker henne død. men er jeg det?

Du er bra nok for henne til å ordne opp i det uføret hun er i 😞

Hold deg unna, for i neste øyeblikk dolker hun deg i ryggen og du får en ny anmeldelse fra henne!

• Liker 4
Skrevet

Nei, ts, du er ikke råtten du tar ansvar for deg selv og eget liv. Det har du lov til!

• Liker 5
Skrevet

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

NTA

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

NTA.

Anonymkode: 4f746...970

Nettoareal? 🧐

• Liker 9
Skrevet
Lauv skrev (3 minutter siden):

Nettoareal? 🧐

Not the a**hole 😉

Anonymkode: df7b4...021

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun mener at jeg er råtten og ønsker henne død. men er jeg det?

Må du egentlig spørre om dette? Er ikke det rimelig innlysende at moren din er drittsekken her?

Og du vet vel selv om du ønsker henne død eller ikke.

Anonymkode: 51f16...ff7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må du egentlig spørre om dette? Er ikke det rimelig innlysende at moren din er drittsekken her?

Og du vet vel selv om du ønsker henne død eller ikke.

Tror ikke hun spør om hun ønsker moren død.

Skrevet
Lauv skrev (8 minutter siden):

Nettoareal? 🧐

Trenden #aita lar hvermansen få synse fritt om menneskers relasjonelle problemer.

• Liker 2
Skrevet
Just now, Togpendler said:

Tror ikke hun spør om hun ønsker moren død.

Neida... Egentlig ikke jeg heller. :) Men jeg tror at hun i alle fall delvis føler at hun må forsvare seg mot tanker og ideer som moren har. At det har blitt vel mye gaslighting. Da tror det det er en idé å styre fokus over mot fakta, de tingene TS kjenner og vet inni seg. Jeg tror TS fint kan stole på seg selv og sine egne følelser og det håper jeg hun vil prøve å gjøre fremover, på tross av fæle ting som moren har utsatt henne for.

Hvis det var meg så ville jeg ikke latt barna besøke moren heller. Så jeg synes TS er generøs.

• Liker 4
Skrevet

Hvordan er det mulig å pådra seg 1.9 mill i gjeld når man er trygda? Det skal vel litt mer til for at det blir rettssak enn at noen anmelder deg? De fleste sånne åpenbart grunnløse saker blir henlagt etter bevisets stilling. 

Om historien er sann, så helt greit å ikke ha kontakt. Om jeg ville latt ungene være uten tilsyn med en som åpenbart er kokos, er en annen sak. 

• Liker 3
Skrevet

Nei du er ikke råtten. Moren og søsteren din er råtne! 

Jeg brøt kontakt med faren min og måtte bare holde ut et års tid hvor han trakasserte og stalket og prøvde å få meg i tale. Nå hører jeg ikke fra han heldigvis men har byttet nummer, skjult fra 1881 , skjult adresse osv og informert leder og nærmeste kollegaer på jobb om å ikke bekrefte eller dele noen opplysninger om at jeg jobber der om noen tar kontakt. 

Det er en storm du står i men ikke ha dårlig samvittighet! Det er helt riktig av deg å kutte kontakt med disse kyniske utspekulerte og giftige familiemedlemmene som prøvde å få deg i fengsel for å redde sitt eget skinn!!!

Anonymkode: 2b4c4...499

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
n_97 skrev (2 timer siden):

Hvordan er det mulig å pådra seg 1.9 mill i gjeld når man er trygda?

Jeg skrev at det var 800 000 som har rentet seg til den summen, og tro meg de rentene er skyhøye. Hun har i utgangspunktet ekstremt god trygd, tross alt har hun jobbet frem til hun ble 58, og da siden hun va 16.

Og hun hadde utleiedel i boligen som hun hadde pålydene kroner 12000 så det var ikke noe problem å vise til leieinntekter. 

Det skal vel litt mer til for at det blir rettssak enn at noen anmelder deg?

Det trodde jeg også, kanskje fordi 1) Hun mente at det var tyveri, søsteren min mente jo at det var likestilt med id tyveri. og 2) Det var greit at det ble prøvd i retten, det gjorde ikke meg noe som helst.

De fleste sånne åpenbart grunnløse saker blir henlagt etter bevisets stilling. 

Har dessverre hørt om lignende saker der de ikke blir henlagt

Om historien er sann, så helt greit å ikke ha kontakt. Om jeg ville latt ungene være uten tilsyn med en som åpenbart er kokos, er en annen sak. 

Denne saken er dessverre helt sann. Og jeg har ikke ønske om kontakt. Nå har det ikke kommet frem da i HI men ungene mine er eldre enn 18 så det er ikke så lett å unngå den delen. Men jeg sendte henne en melding i dag etter at jeg hadde skrevet dette innlegget at jeg fortsatt ikke ønsker kontakt med henne, men at hvis ungene mine vil så er det dessverre ikke noe jeg kan hindre, da de bor litt nærmer enn jeg gjør samt at hvis hun sa noe til ungene om dette så skulle hun få en motanmeldelse på seg. Hun sendte svar om at hun angret og ville ha kontakt men jeg sa at hadde hun ikke anmeldt dette men bare holdt på med beskyldningene sine så kunne jeg vurdert dette men etter at det gikk som det gikk så ja.... det var derfor ikke noe jeg ønsket. Og har nå blokkert henne. Jeg har gitt beskjed til jobb at jeg ikke skal opplyses om og at det er slik det må være.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Not the a**hole 😉

Anonymkode: df7b4...021

Åååja, fra «aita» 😅

I dette tilfellet hadde jeg kuttet kontakt med mor.

Om søster var klar over feilen hadde jeg kuttet kontakt med henne og. 

Anonymkode: 47f50...7d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...