Gå til innhold

Blodtrykk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk konstatert at jeg har høyt blodtrykk, men har ikke merket noe til det, ærlig talt....litt svimmel, men er det noen her inne som har det samme? Hvor ofte går man til kontroll da? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svimmel er symptom på høyt blodtrykk. Ubehandlet høyt blodtrykk setter deg i risiko for hjerte-og-karsykdommer. Kontroll hver 2-4 uke i begynnelsen, så justeres det ned etterhvert som det er mer under kontroll

Anonymkode: 9554a...bc2

Skrevet

Det er mange som ikke merker at de har høyt blodtrykk. Derfor skal det sjekkes jevnlig hos legen. hvis du fortsetter å ha høyt blodtrykk så får du nok blodtrykks medisin.

Anonymkode: 00c03...966

Skrevet

Ok, ja jeg skal tilbake igjen til kontroll den 24 så kan det kanskje bli en mnd.tid etter den kontrollen? 

Skrevet

Kjøp deg måler på apoteket? 

Anonymkode: 7986d...592

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk påvist høyt blodtrykk i forbindelse med migreneutredning. Da var det lett å starte på blodtrykkssenkende som også hjelper mot migrene. Hadde en oppfølgingstime hvor blodtrykket var normalt til litt lavt. Da sa fastlegen seg fornøyd. Ikke mer oppfølging for min del. 

Anonymkode: 14402...ee4

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg fikk påvist høyt blodtrykk i forbindelse med migreneutredning. Da var det lett å starte på blodtrykkssenkende som også hjelper mot migrene. Hadde en oppfølgingstime hvor blodtrykket var normalt til litt lavt. Da sa fastlegen seg fornøyd. Ikke mer oppfølging for min del. 

Anonymkode: 14402...ee4

Ok, du har hatt det enkelt ang. det. Flott!  :blomst:

Nei, jeg hører om så mange som har prbl. med å finne riktig dose på seg selv. Skal snakke med han om disse tingene, men ang. blodtrykket så er det "arvelig" her  så nå må en visst pent følge "flokken"  . Bror og mor har hatt dette pluss, pluss....you name it.  :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...