AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Del Skrevet 7. oktober 2022 Mulig jeg er sær. Men dette gjelder dagens mastering og volumnivå. Ikke så logisk at jeg etter en rockelåt har satt inn i spillelisten min en rolig låt, kanskje med én stk. kassegitar. Og pga dennes platens volum så ender denne rolige låten opp med 150% høyere volum. Etter en rockelåt, right!! Logisk. Jævlig frustrerende å hele tiden å måtte være DJ mht disse ulogiske volum forskjellene på mine faste spillelister. Burde vært en tvungen standard på realisme i volum fra utgiverne. Noen som kjenner seg igjen? Eller er like sære som meg... Anonymkode: 9b49f...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 7. oktober 2022 #2 Del Skrevet 7. oktober 2022 Jeg vet ikke hvilken tjeneste du bruker, men Spotify har hvertfall en innstilling for å utjevne volum. Ligger under innstillinger-menyen. "Normaliser volumet". Andre tjenester har sikkert tilsvarende funksjonalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå