Gå til innhold

Finne erstatninger for snacks eller droppe det helt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å slutte med sjokolade helt. Jeg er rett og slett avhengig og kan ikke spise det lenger, da jeg tar fullstendig av. Litt sjokolade fungerer ikke, så det må droppes helt. 

Men jeg lurer på, skal man finne noe annet til helgekosen, f.eks popcorn, eple med kanel, eller andre ting som har færre kalorier enn sjokolade? Eller bare droppe kosen helt? 

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 1c7bc...3c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du kjenne på selv. Jeg spiser potetgull og smågodt. Det fungerer for meg. 

Anonymkode: 47884...9ab

Skrevet

Jeg har nesten droppet det helt. Spiser bare ved spesielle anledninger (har besøk o.l.). Eventuelt litt mørk sjokolade etter middag. Synes det er lettere å bare være nesten avholds enn det er å begrense seg eller spise snacks som jeg ikke liker godt nok til at det tilfredsstiller snacksbehovet, om du skjønner. 

Anonymkode: e5027...7ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har bestemt meg for å slutte med sjokolade helt. Jeg er rett og slett avhengig og kan ikke spise det lenger, da jeg tar fullstendig av. Litt sjokolade fungerer ikke, så det må droppes helt. 

Men jeg lurer på, skal man finne noe annet til helgekosen, f.eks popcorn, eple med kanel, eller andre ting som har færre kalorier enn sjokolade? Eller bare droppe kosen helt? 

Hvordan gjør dere det? 

Har det også sånn. Kan ikke bare spise litt sjokolade. Fungerer å kutte ut alt søtt snop, og heller ha litt popcorn eller potetgull. Det er faktisk en avhengighet som er så sterk, at spiser jeg en knekk kunne jeg kjørt ti mil til en butikk for å kjøpe mer. Jeg prøver å tenke på helsa, har begynnende høyt kolesterol og huda blir mye finere uten sukker. Lykke til :)

Anonymkode: 05bf7...e05

Skrevet

Eplegull. Funker veldig godt her i huset, da har vi liksom noe å tygge på mens vi ser tv på kvelden… 

Skrevet

Den uten sjokolade så klart. Jeg er som deg, greier ikke spise små mengder snop. Er det i hus blir det spist uansett størrelse. Men etter vi oppdaget eplegull kjøper vi kun der. Også lakris daddler! Det er nyyydelig. De selger det på alle daglivarebutikker. 

A0655671-1B66-4D5E-A9D6-FF2F2EA168DB.png

Skrevet

Spis deg heller skikkelig mett, så får du mindre sug. 

Spis skikkelig mat.

jeg tenker også å droppe sjokoladen nå. Den er rett og slett for dyr. 69kr for 70g uavhengig av hvilken variant i den sjokoladeserien. Glem det! 

🖕🖕🖕 Ombar. Og andre produsenter som setter alt for høye priser. Ikke verdt det.

Anonymkode: 21bec...563

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spis deg heller skikkelig mett, så får du mindre sug. 

Spis skikkelig mat.

jeg tenker også å droppe sjokoladen nå. Den er rett og slett for dyr. 69kr for 70g uavhengig av hvilken variant i den sjokoladeserien. Glem det! 

🖕🖕🖕 Ombar. Og andre produsenter som setter alt for høye priser. Ikke verdt det.

Jeg får MER sukkersug av å spise meg mett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan gjør dere det? 

Jeg gjorde det ! Resulterte i at jeg drikker  1 liter sjokolademelk (for å «erstatte» sjokolade) og masse pastiller osv hver dag - anbefales ikke 😂 Gjør det fortsatt men nå er jeg opppblåst konstant så bedre å heller spise masse sjokolade f eks en dag. Utgjør sikkert det samme kalorimessig så er egentlig bare dumt .. men føler meg «bedre» i hodet ved å gjøre det slik - men som sagt anbefales ikke 😂

Skrevet
Mamajune11 skrev (3 minutter siden):

Jeg får MER sukkersug av å spise meg mett. 

Virkelig? Da lurer jeg oppriktig på hvordan et ordentlig måtid ser ut for deg. Når jeg spiser meg skikkelig mett (ikke stappmett, men ordentlig forsynt), Vil jeg ikke ha snacks etterpå.

• Liker 2
Skrevet

Jeg endte med å ikke kjøpe noe erstatninger. Mye av erstatningene inneholder jo nesten like mange kalorier som sjokolade. 

Har noen epler liggende i tilfelle jeg får lyst på det. 

Skrevet

Dropp det helt.

Skrevet

Du må finne ut av hva som funker for deg. Jeg kan ikke snackse på noe, alt av fruktose trigger sultfølelse for meg. For meg er det best å holde meg til faste måltider. Jeg spiser dog epler, bær og annen frukt som en del av hovedmåltidene, en slags dessert om du vil. Men etter et måltid er over så spiser jeg ingenting på 4 timer. Det har i hvert fall minsket mine cravings mye. 

Anonymkode: 1d106...b27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...