Gå til innhold

Hvilket toalettpapir bruker du?

Hvilket toalettpapir bruker du?  

48 stemmer

1. 1. Hvilket toalettpapir bruker du?

• Miljøvennlig
      11
    • Mykeste, fineste, hviteste
      24
    • En mellomting
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt det grå, miljøvennlige, men i går så jeg på tv at det tetter igjen rørene. Så bør man kjøpe det hvite, som ikke er miljøfarlig da altså?

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjøper det billigste jeg.. First Price. Dopapir er ikke noe jeg vil bruke penger på.. Vet ikke om det er miljøvennlig, men er ikke spesielt hvitt ihvertfall..

Endret av Aria
Skrevet

En mellomting. Ikke det billigste, heller ikke det dyreste (4-pack på rema som regel).

Skrevet
Jeg kjøper det billigste jeg.. First Price. Dopapir er ikke noe jeg vil bruke penger på.. Vet ikke om det er miljøvennlig, men er ikke spesielt hvitt ihvertfall..

Det var det som tettet igjen kloakkrørene, fordi det er tykkere enn det hvite. Galt er det visst uansett. :riste:

Skrevet

Vet ikke hva jeg kjøper jeg... et eller annet de har i den butikken jeg handler i når jeg skal handle dopapir. Men det er sikkert ikke det mykeste/hviteste/dyreste.

Skrevet

Hmm.. OK.. vil ikke tette igjen toalettet mitt.. Må vel kanskje revurdere toalettpapiret vi burker da..

Skrevet

Har går det i lambi gitt... Og i dag kjøpte jeg årets første med juletrykk på ;)

Vi har septiktank, og da skal man bruke ikke resirkulert papir, fordi dette visstnok inneholder såpass mengder lim/eller et eller annet, som gjør at det ikke løser seg opp.

Dessuten, så er det litt fint med et ok trykk på dopapir også, syns jeg... Jo jo, en litt rar ide, men jeg liker røde hjerter på dopapiret mitt, det hadde farmor på utedoen sin når vi var små nemlig! :ler:

Gjest Very Victoria
Skrevet

Jeg kjøper Leni papir, det har de tom. på REMA. Det er hvitt og mykt men jeg tror ikke det er blant de dyreste. Liker ikke det harde, grå First Price papiret, det er ubehagelig å bruke. Dessuten ser det stygt ut.

Skrevet (endret)

Jeg kjøper det mykeste, hviteste (Fargen spiller i og for seg ingen rolle da...) toalettpapiret som til en hver tid er å oppdrive. Ender som regel opp med Lotus el. lignende. Hva det koster interesserer meg faktisk ikke!

Det billige toalettpapiret består jo for en stor del av lim og det er ikke bra hverken for rørene eller meg. (Enkelte steder jeg fint klarer meg uten å få "skrubbet" flere ganger om dagen. :sjarmor: .. Legen sa faktisk også at dette limet kunne bidra til å gi underlivssopp som jeg var plaget av i mange år). I tillegg ser jeg jo at det myke papiret har bedre absorberingsevne og dermed bruker man jo til dels betydelig mindre.

Alt i alt er jeg ikke sikker på hva som er mest miljøvennlig og har tenkt å fortsette med det myke papiret så lenge det finnes på markedet.

Endret av Leo
Skrevet

Blir somregel Lambi.

Mykt og behagelig, og ja, grei oppsugningsevne også. Og ofte med søte motiver på :)

Skrevet

Jeg kjøper det mykeste og sikkert dyreste. Er drittlei mors økonomiruller, så det bruker jeg penger på.

Skrevet

Jeg bruker det mykeste jeg kan finne, det vil si Velvet.

Skrevet

Kjøper forskjellige typer. Som regel det billigste, men iblant "skeier" jeg ut og velger det mykeste. :)

Skrevet
Jeg har brukt det grå, miljøvennlige, men i går så jeg på tv at det tetter igjen rørene. Så bør man kjøpe det hvite, som ikke er miljøfarlig da altså?

Hva gjør dere?

Jøss sier du det. Vi hadde disk. om det for evigheter siden og da fortalte jeg dette om tette rør osv. Det løser seg ikke slik opp som annet papir.

Rørleggere var forb. på at folk brukte slik papir. Særlig derhvor det var gamle rør

jeg fikk pepper så det holdt den gangen......

Jeg bruker soft papir. Det er dyrere enn annet papir. Dette miljøvennlige papiret er farlig å bruke. Det er igjen trykkersverte i papiret også. Jeg reagerer voldsomt på det.

Ser mange bruker det,men har engangslommetørkle på rull i vesken min for sikkerhets skyld.

Dessuten er disse grå rullene forferdelig stygge å ha på et pent bad.

Skrevet
Jøss sier du det. Vi hadde disk. om det for evigheter siden og da fortalte jeg dette om tette rør osv. Det løser seg ikke slik opp som annet papir.

Rørleggere var forb. på at folk brukte slik papir. Særlig derhvor det var gamle rør

jeg fikk pepper så det holdt den gangen......

Jeg bruker soft papir. Det er dyrere enn annet papir. Dette miljøvennlige papiret er farlig å bruke. Det er igjen trykkersverte i papiret også. Jeg reagerer voldsomt på det.

Ser mange bruker det,men har engangslommetørkle på rull i vesken min for sikkerhets skyld.

Dessuten er disse grå  rullene forferdelig stygge å ha på et pent bad.

Aner ikke hva du har diskutert og ikke jeg. Første gangen jeg har hørt om det i hvert fall. Og rørleggerne blir vel ikke forbanna, de tjener jo penger på å åpne rørene igjen.

Stygge? På dorullholderen min er det et "lokk", så papiret viser ikke en gang.

Skrevet
Aner ikke hva du har diskutert og ikke jeg. Første gangen jeg har hørt om det i hvert fall. Og rørleggerne blir vel ikke forbanna, de tjener jo penger på å åpne rørene igjen.

Jeg har i hvert fall visst om det i godt over ti år nettopp fordi en rørlegger fortalte meg det. Han var nemlig sååå glad for at jeg ikke brukte denne typen toalettpapir når toalettet mitt likevel hadde gått tett. Myyye lettere å åpne sa han! Jeg har imidlertid full forståelse for at du ikke har fått med deg dette tidligere. Det finnes tross alt et par småting her i verden som er viktigere enn toalettpapir.

Hvis du tror at rørleggere liker å åpne tette toaletter, så tar du feil! De hater andres dritt akkurat like mye (Om ikke mer, siden de tross alt ser mye av den...) som oss andre. Ta opp temaet med en rørlegger eller to, så ser du det gnistre i øynene på dem :ler:

Skrevet
Jeg har i hvert fall visst om det i godt over ti år nettopp fordi en rørlegger fortalte meg det. Han var nemlig sååå glad for at jeg ikke brukte denne typen toalettpapir når toalettet mitt likevel hadde gått tett. Myyye lettere å åpne sa han! Jeg har imidlertid full forståelse for at du ikke har fått med deg dette tidligere. Det finnes tross alt et par småting her i verden som er viktigere enn toalettpapir.

Hvis du tror at rørleggere liker å åpne tette toaletter, så tar du feil! De hater andres dritt akkurat like mye (Om ikke mer, siden de tross alt ser mye av den...) som oss andre. Ta opp temaet med en rørlegger eller to, så ser du det gnistre i øynene på dem :ler:

Æsj altså, alle rørleggervennene mine har reist på ferie. Hjelper lite å spørre snekkeren, tror jeg... :sur:

Skrevet
Æsj altså, alle rørleggervennene mine har reist på ferie.

Oj, da må du i hvert fall passe på at toalettet ditt ikke går tett nå som de er bortreist! Løp og kjøp mykt, hvitt papir :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...