Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg kjøper en diamantring, er det en investering da? Og ikke forbruksvare eller annen shopping. Er det mer som kunstinvesteringer?

Anonymkode: 07525...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er bare tull å bruke penger på dyre smykker. Ingen bryr seg uansett om du går rundt med en fake diamant eller en som koster titusenvis.. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke penger på sånt.

Anonymkode: e2ea2...a10

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Luksusforbruk 

Anonymkode: ab994...4f8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er bare tull å bruke penger på dyre smykker. Ingen bryr seg uansett om du går rundt med en fake diamant eller en som koster titusenvis.. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke penger på sånt.

Kjøper jo fordi jeg synes det er fint, bryr meg ikke om andre vet prisen eller ei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøper jo fordi jeg synes det er fint, bryr meg ikke om andre vet prisen eller ei.

Er uansett ikke snakk om 100.000 tusen, men rundt 8.000.

Skrevet

Søppel. 

Anonymkode: 8cbeb...b6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis jeg kjøper en diamantring, er det en investering da? Og ikke forbruksvare eller annen shopping. Er det mer som kunstinvesteringer?

Det kan det være, men vil tro det er veldig vanskelig å avgjøre om man ikke er i bransjen. Det finner du ut av ved å foreta taksering av smykket etter en stund. 

Anonymkode: 15b16...69d

• Liker 2
Skrevet

Helt klart en investering. Kjøp tidløse smykker. 

Anonymkode: 10a5a...66d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Søppel. 

Tipper du ikke har penger😂

• Nyttig 1
Skrevet

Diamantesmykker er kanskje den dårligste investeringen du kan gjøre.

Anonymkode: 7c984...59a

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo kalle det en investering, men det er svært tvilsomt at du vil tjene penger på den investeringen. Når du selger den en gang får du nesten helt sikkert ikke en brøkdel av pengene for den. Hvis ikke vi snakker om designsmykker av en kjent smykkekunstner eller noe sånt, og selv da er det en usikker investering.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sannsynligvis ja. Grunnen til at diamanter ble « billig» og tilgjengelig for folk flest skyldes at man fant en stor diamantgruve som nå er i ferd med og gå tom. Prisen vil nok øke. 
synes det er merkelig og sammeligne smykker med forbruksvare og annen shopping uansett. Har arvet smykker, mye gull , som jeg ønsker og beholde men kan selge hvis nødvendig. Jeg er jo glad for at olde og tippoldemødre kjøpte klassiske smykker jeg bærer i dag , var det forbruksvare for dem? 

Anonymkode: 9ee00...c91

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg bryr meg om jeg går med en diamant til titusener av kroner, eller en fake diamant som ikke har noe klarhet eller gjenskinn. Det viktigste er jo hva en bryr seg om selv, derfor velger noen av oss smykker. Jeg skjønner ikke poenget med og kjøpe juggel ( bruk og kast) men folk må jo investere pengene sine slik de liker best selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Diamantesmykker er kanskje den dårligste investeringen du kan gjøre.

Anonymkode: 7c984...59a

Hvorfor? 

Skrevet

Det kan alltids være en mulighet for at du kan selge det litt dyrere om noen år, men ville aldri kalt det en investering med mindre det var noe spesielt med det. 

Anonymkode: f3114...dfb

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant en gullring med diamanter i. Den fineste ringen jeg har sett! Koster 8000,- blir vel med drømmen 😂😬

Ser til normalt ikke vitsen og ha så sykt dyre ting, bare fordi. Har et par øreringer fra Glitter til 99,- som er gullfarget. Er kjempe glad i de 😂🧡

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tipper du ikke har penger😂

Eller bruker dem bedre ;) 

Smykker er i veien når man trener. Samler på skitt og bakterier. Henger seg fast i ting.

Jeg har kastet alle smykker, armbånd, og øredobber i søpla. Hadde håpet hullene i ørene ville gro igjen også, men det gjorde de dessverre ikke.

Skrevet

Om du kjøper i Norge er det en dårlig deal. Diamanter er veldig overpriset her. Har du peiling på diamanter (klarhet,farge, slipegrad) kan du feks gjøre noen kupp i Dubai. Har selv kjøpt diamanter der som ble taksert for det doble i Norge. 

Anonymkode: 7521e...0a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du kjøper i Norge er det en dårlig deal. Diamanter er veldig overpriset her. Har du peiling på diamanter (klarhet,farge, slipegrad) kan du feks gjøre noen kupp i Dubai. Har selv kjøpt diamanter der som ble taksert for det doble i Norge. 

Anonymkode: 7521e...0a3

Selv om det kanskje er sant, burde ingen legge igjen oenger i det drittlandet, med menneskefiendtlige holdninger.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...