AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har nylig hatt en operasjon som krever sterke smertestillende. Hadde også en operasjon i fjor og opplevde da samme fenomen: Jeg får rett og slett ikke sove når jeg tar Tramadol! Jeg er kjempetrøtt, men hver gang øynene går igjen spretter de opp igjen og jeg får hjertebank. Slik holder jeg på hele natten. Skal til lege på mandag, men lurer på om flere har opplevd noe lignende? PS: Håper moderatorer lar dette stå. Jeg nevner ingen doser eller oppfordrer til noen form for rusmisbruk. Anonymkode: 6412c...eec
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Helt vanlig bieffekt av Tramadol.. Er i grunn ikke så mye mer å si om den saken. Det er et forbigående problem, som du kjenner til siden du opplevde det samme i fjor. Så hvorfor stiller du spørsmålet? Anonymkode: 23b40...780
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Er du tom for pust når du våkner slik med hjertebank? Om du leser i bivirkningene i pakningsvedlegget så står det om søvnforstyrrelse, men også søvnrelatert pusteforstyrrelse. Den ene er vel ufarlig, men den andre litt mer tvilsom. Jeg ville nok forsøkt å ringe legekontoret i dag og spurt om råd før helgen. Har hatt slike symptomer selv (ikke i forbindelse med Tramadol) og det er jo helt jævlig å være så trøtt og våkne bokstavelig talt 100 ganger i løpet av en natt. Hadde aldri orket en hel helg på den måten der. Anonymkode: 1e732...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Dessverre en vanlig bivirkning. Veldig plagsomt. Anonymkode: 16a60...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Helt vanlig bieffekt av Tramadol.. Er i grunn ikke så mye mer å si om den saken. Det er et forbigående problem, som du kjenner til siden du opplevde det samme i fjor. Så hvorfor stiller du spørsmålet? Anonymkode: 23b40...780 For et grinete svar. Jeg har ikke funnet insomni som VANLIG bivirkning, nei. Hvorfor jeg stiller spørsmålet? Fordi jeg ønsker å høre andres opplevelser og kanskje forstå dette bedre. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er du tom for pust når du våkner slik med hjertebank? Om du leser i bivirkningene i pakningsvedlegget så står det om søvnforstyrrelse, men også søvnrelatert pusteforstyrrelse. Den ene er vel ufarlig, men den andre litt mer tvilsom. Jeg ville nok forsøkt å ringe legekontoret i dag og spurt om råd før helgen. Har hatt slike symptomer selv (ikke i forbindelse med Tramadol) og det er jo helt jævlig å være så trøtt og våkne bokstavelig talt 100 ganger i løpet av en natt. Hadde aldri orket en hel helg på den måten der. Anonymkode: 1e732...6cf Nei, er ikke tom for pust. Og det føles mer mentalt betinget og ikke fysisk. Jeg tror faktisk jeg dropper å ta Tramadol til natta, og heller tar Ibux og/eller Paracet. For det er slitsomt å våkne til slik hele tiden som du sier. Legekontoret mitt har stengt i dag pga av noe oppussing. Anonymkode: 6412c...eec 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg får ikke sove på paralgin forte så de dagene jeg har behov for det må jeg ta de minst fem timer før jeg skal legge meg. Anonymkode: ac1a6...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Ja, det er helt vanlig. Jeg går på det fast og tar de ikke senere enn kl 17. Helst ikke senere enn 16. Sover greit, men Sover aller best de dagene jeg klarer meg med en tidlig på dagen og jeg ikke trenger å ta en sent. Anonymkode: fa5cb...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Hos meg er det motsatt, blir trøtt av tramadol. Det vil si, jeg merker ingenting av vanlig dose for jeg har brukt de i flere år pga kronisk skade, men hvis jeg tar en ekstra på ettermiddag/kveld så sovner jeg fortere. Anonymkode: f17ee...09d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos meg er det motsatt, blir trøtt av tramadol. Det vil si, jeg merker ingenting av vanlig dose for jeg har brukt de i flere år pga kronisk skade, men hvis jeg tar en ekstra på ettermiddag/kveld så sovner jeg fortere. Anonymkode: f17ee...09d Samme her. Blir stuptrøtt og sover som en stein. Anonymkode: a4384...48c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå