AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Hva er prosedyrene når behandler ikke møter til time. Dette er privat klinikk. I mitt tilfelle psykolog. Men gjelder forsåvidt andre som driver privat, kiropraktor, ernæringsveileder, biopat, healer, coach, annen alternativ behandling etc. Anonymkode: e52ef...872
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Den burde vært gratis!! Min bror kjørte søsteren min en gang 7 timer, til Aleris. Men legen var syk…ingen som gadd å gi beskjed😡Min søster hadde store smerter og kunne ikke dra alene. Pengene er en ting, men dette var en stor belastning. Føler at vi som pasienter står med lua i hånda; være seg privat eller offentlig🤷♀️ Anonymkode: 5b27c...75b 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Hvis du ikke møter til time så må du betale for den. Hvis ikke behandler møter så bør selvfølgelig vedkommende betale deg det samme tilbake. Anonymkode: 38a2e...17e
Snublefot62 Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Fremgangsmåte? Du slipper å betale for timen du hadde og vil få satt opp ny time. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Skikkelig dårlig gjort å ikke gi beskjed om det er praktisk mulig! (Ting kan jo skje plutselig?) Jeg har fått sms (legekontor, av typen «beklager, timen din er utsatt til xx.xx) eller tlf (DPS, behandler har sykt barn - men du har jo ny time om en måned så da tar du bare den). Aldri opplevd at noen bare ikke dukker opp? Anonymkode: 87df4...9fc
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Da jeg var 15 år hadde jeg psykolog time på bup. Reiste 1,5 time med buss inn til byen, satt på venterommet kjempe lenge før det kom ei å sa psykologen var hjemme med sykt barn. brukte en halv dag på reise for ingenting. Mamma krevde refusjon på pasientreiser men psykologen nektet å skrive oppmøte da vi ikke hadde hatt time. Hvem skal ta ansvar da? Når behandler ikke gir beskjed og vi hadde betalt for reisen? jævli dårlig Anonymkode: c6b9c...f10 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Dette er et problem. Som pasient har du ingen rettigheter. Om DU ikke møter opp må du betale for timen.....mens behandler kan gjøre som de vil. Anonymkode: f9c64...2b1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du ikke møter til time så må du betale for den. Hvis ikke behandler møter så bør selvfølgelig vedkommende betale deg det samme tilbake. Anonymkode: 38a2e...17e Sånn fungerer ikke verden. Det burde gå ann å gi beskjed, men uforutsette ting kan skje. Kanskje en annen pasient gikk løs på psykologen og denne da ikke er stand til å ha timen din. Eller det er en pasient som hoppet fortan flytoget. Anonymkode: cdd6c...b23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå