Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du blitt fornærmet om du fikk en assistent på jobben assistenten ble tilbudt bedre kontrakt og høyere lønn enn deg? 

Anonymkode: f65e5...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: ec087...470

Skrevet

Hva ville du gjort i denne situasjonen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sakt opp 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville undersøkt det litt mer (kompetanse, erfaring), og gått rett til nærmeste leder med et lønnskrav hvis jeg mente jeg burde hatt mer.

Anonymkode: 77c5c...5e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

reforhandlet egne vilkår. 

Anonymkode: 464f0...ef6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ville undersøkt det litt mer (kompetanse, erfaring), og gått rett til nærmeste leder med et lønnskrav hvis jeg mente jeg burde hatt mer.

Anonymkode: 77c5c...5e7

Vel on du hadde vært leder i flere år i bedriften og personen ikke hadde høyere kompetanse enn deg, like lang utdanning. Forskjellen var kun at assistenten var mer kravstor og flik til å få viljen sin. 

Skrevet
Anonymbrukersåklar skrev (21 minutter siden):

Sakt opp 

Samme her, ville ha sagt opp. 

• Liker 2
Skrevet

Var i nesten samme situasjon, der en nyutdannet rett fra skolebenken fikk 80k mer enn meg i årslønn og da jeg tok det opp med sjefen var det ikke mulig å bli justert selv. Da sa jeg opp.

Anonymkode: 45336...48e

• Liker 1
Skrevet

Hva slags stilling og hva slags assistent er jo avgjørende.

Jeg vet teamassistenten som bistod meg fikk mer betalt enn meg da jeg var nyansatt med master. Det skulle da bare mangle da hun kunne jobben ut og inn, presterte utmerket, og hadde vært i arbeidslivet i 20 år. Nå tjener jeg det tredoblete av hva denne har. 

Tilsvarende om man har en assistent med spisskompetanse som ikke kan erstattes, men stillingen din, selv om den er mer krevende, har mange om beinet, da må man jo betale for å beholde den som er uerstattelig. 

Anonymkode: 9fb73...bff

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var i nesten samme situasjon, der en nyutdannet rett fra skolebenken fikk 80k mer enn meg i årslønn og da jeg tok det opp med sjefen var det ikke mulig å bli justert selv. Da sa jeg opp.

Anonymkode: 45336...48e

👍 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ville du blitt fornærmet om du fikk en assistent på jobben assistenten ble tilbudt bedre kontrakt og høyere lønn enn deg? 

Så klart, men har assistenten utdanning innen noe annet, samt ansiennitet? 

Min mor var assistent, jeg var nyutdannet hjelpepleier i 2001. Hun fikk bedre lønn enn meg fordi hun hadde annen utdanning og erfaring fra arbeidslivet. Det var likevel surt, som om utdanning ikke lønner seg. Når jeg var ferdig sykepleier tjente hun fremdeles bedre enn meg, da var hun blitt hjelpepleier med topp ansiennitet og jeg nyutdannet sykepleier. Nå etter 21 år tjener jeg så klart en del bedre. 

Anonymkode: 7f801...189

Skrevet

Kan det være at hun rett og slett gjør en bedre jobb? Ikke ment som en fornærmelse, men noen er rett og slett veldig dyktige når de finner det de passer til. Og det er for mange "gamle travere" som blir slappe på jobb etter mange jobb, uten at det nødvendigvis gjelder deg. Ser det hos oss, de som har jobbet der 20+ år har blitt veldig initiativløse, gidder sjelden mer enn det de blir pålagt, ser ikke hva som må bli gjort selv, tar ikke initiativ i møter osv. Det er veldig synlig, så jeg skjønner godt at de nyutdannede og/eller nyere ansatte med mer driv får bedre lønn noen ganger. 

Anonymkode: 7e00f...662

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 11.28):

Vel on du hadde vært leder i flere år i bedriften og personen ikke hadde høyere kompetanse enn deg, like lang utdanning. Forskjellen var kun at assistenten var mer kravstor og flik til å få viljen sin. 

Da må du være like kravstor selv. Kjenn din verdi! 

Anonymkode: a3e94...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...