Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 med en nabo som bare slipper ut hunden og den komme rover til oss og driter og spiser opp all maten jeg legger ut til fulger , rådyr osv, har sagt i fra flere ganger.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #3 Skrevet 30. november 2005 ikke mulig, veldig kuppert, blir veeeldig dyrt ..
Gjest vimse Skrevet 30. november 2005 #4 Skrevet 30. november 2005 For det første... Bor du så tett at naboens hund kommer sprettende over til deg vil jeg tro du bor i et mer eller mindre tettbebygd strøk, og hvorfor i alle dager legger du da ut mat til rådyr??? Ellers ville jeg latt vær å legge ut mat, samle opp dritten til bikkja, lagt det i en pose, gitt det til naboen, og bedt h*n ha hunden i bånd, det er båndtvang året rundt...
vixen Skrevet 30. november 2005 #5 Skrevet 30. november 2005 Du kan vel be naboen sette hunden i bånd ja?
Lillesøster Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 Jeg ville snakket med naboen. De er jo ansvarlig for hvor hunden gjør av seg. Evt. skal de plukke opp etter den. Tror det bør være en grei sak å ta opp med naboen.
Gjest Aria Skrevet 30. november 2005 #7 Skrevet 30. november 2005 Det er rett og slett frekt å la hunden sin gjøre fra seg på andres eiendom, uten å plukke opp!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #8 Skrevet 30. november 2005 men jeg har jo sagt i fra og det ble bedre lenge men nå slippes den ut hver kveld igjen, bikkja er her bare 5 min for og drite og sjekke om det er mat noe steder, huset ligger i skogkanten men det er i tettbebygd strøk ja, skal jeg ikek få legge ut mat på min egen eiendom ?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #9 Skrevet 30. november 2005 med en nabo som bare slipper ut hunden og den komme rover til oss og driter og spiser opp all maten jeg legger ut til fulger , rådyr osv, har sagt i fra flere ganger. ← Ja fooob nabo som driver å legger ut mat til dyra. Drar rotter og annet svineri til husene. Vær glad det er hund i nabolaget. Driter den, så ha ryggrad til å be naboen ta det opp. Hva kan vi her inne gjøre med den driten da? Gi oss adr. så kan det hende noen kommer å gjør jobben for deg. Samle den opp og slenge på trappen til naboen.
Gjest Gjesta Skrevet 30. november 2005 #10 Skrevet 30. november 2005 men jeg har jo sagt i fra og det ble bedre lenge men nå slippes den ut hver kveld igjen, bikkja er her bare 5 min for og drite og sjekke om det er mat noe steder, huset ligger i skogkanten men det er i tettbebygd strøk ja, skal jeg ikek få legge ut mat på min egen eiendom ? ← Ærlig talt, tenker du ikke på at du tiltrekker deg rotter og andre skadedyr med denne maten? Hunden vil jeg tro er det minste problemet. Mitt forslag til løsning er at du slutter å legge ut mat. Da kommer ikke hunden pga det i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #11 Skrevet 30. november 2005 er ikke rotter her nei, masse katter er d .. og rådyr når det er kaldt og snø. Poenget er jo at jeg har sagt i fra..hva nå.`..?
Gjest gjest Skrevet 30. november 2005 #12 Skrevet 30. november 2005 Hvordan er naboen da? Går det an å snakke med han eller er det håpløst? Om han er ok bør du prøve å få sagt fra til han, hvertfall hinte litt. Om dette er en helt håpløs fyr, gjør som en her foreslo, samle opp møkka i en pose og legg på trappa! Om du er i djevelsk humør, gjerne en liten lapp på hvor det står noe overhyggelig sarkastisk, takk for lånet men jeg kan dessverre ikke ta imot etc
Leo Skrevet 30. november 2005 #13 Skrevet 30. november 2005 Det ER koselig å fore rådyr, men jeg må si jeg lurer litt på hva du forer dem med siden hunden spiser det? Jeg er vant til å fore rådyr med ting som kålrot, formargkål og høy og det er i alle fall ingen hunder jeg kjenner særlig interessert i å spise. Fuglematen bør du jo uansett plassere slik at kattene kommer til og da vil den vanligvis være utilgjengelig for hunder også. For å komme tilbake til rådyrene, så er det bare fint om du forer dem. For din egen og rådyrenes del bør du imidlertid se om det ikke er mulig å gjøre det et annet sted. For det første venner du rådyrene til å ferdes blant folk og det gjør dem utsatt for bl.a. løshunder og trafikk. For det andre blir de vant til å finne mat i hagen din og det husker de når våren kommer og blomster og trær begynner å titte frem. Tviler på at du (Og naboene...) setter pris på å få spist opp "halve hagen" når den tid kommer... Rotter og mus finnes for øvrig over alt og utgjør nok en grunn til å gjøre fuglematen utilgjengelig for andre enn de som kan fly. Er imidlertid veldig enig med deg i at hundemøkk, bokstavelig talt, er noe dritt. Når du har ryddet opp hos deg selv, kan du si fra til naboen en gang til. Hjelper ikke det, sier du fra enda gang og tar ham/henne med bort for å se hvor møkka ligger samtidig som du ber om at den blir fjernet. Etter 1. april kan du minne om båndtvangen. Selv vet jeg ærlig talt ikke om jeg hadde klart å hisse meg opp over en "ruke" om dagen hvis hunden ellers ikke var til sjenanse. Siden du bor i skogkanten, er det jo bare å ta den på en spade å vippe den ut i skogen.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #14 Skrevet 1. desember 2005 er ikke rotter her nei, masse katter er d .. og rådyr når det er kaldt og snø. Poenget er jo at jeg har sagt i fra..hva nå.`..? ← Forstår du ike at hunden vet at der er det mat da+ Det er jo du selv som lokker hunden på din eiendom. Nei, muligens ikke rotter nå, men de kommer fortere enn hva du aner. Til fuglene kan du henge opp i trea. Det er da foringsplasser til rådyra hvor du kan legge ut for. behøver jo ikke være på eiendommen din da. jeg hadde sagt ifra til deg om du gjorde det. Her har vi masse av disse dyra. Vil ha de vekk fra husene. De eter opp det grønne på vinteren og snauer blomsterbed på sommeren. De er vant at det er foringsplass. Så før du tar nabo, så fei for din egen dør.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #15 Skrevet 1. desember 2005 bikkja spiser epler, brød, alt som er spiselig, henger det opp i trærne men nei da, satte ut søpla i 5 min før jeg skal gå og kaste den, da river fillebikkja den i stykker, satte ut en kasserolle på verandaen som skulle kjøle seg..bikkja greide og vælve og spise av, hagen er full av bikkjemøkk, alle her mater dyrene og det finnes ingen foringplasser, men rådyrene kommer aldri om sommeren, de kommer først når det blir snø.
Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2005 #16 Skrevet 1. desember 2005 Sett deg og drit på trappa hennes! :D
Gjest Fruktfat Skrevet 1. desember 2005 #17 Skrevet 1. desember 2005 Sett deg og drit på trappa hennes! :D ← JA! og et noe på forhånd som gir deg skikkelig løs mage! hehehehe
Gjest Aria Skrevet 1. desember 2005 #18 Skrevet 1. desember 2005 Sett deg og drit på trappa hennes! :D ← Jeg hadde gitt MYE for å se trynet på naboen din hvis du gjorde dette.. Hvis du skulle finne på å ta Towelies råd, vær så snill og film det...
trøll Skrevet 2. desember 2005 #19 Skrevet 2. desember 2005 Naboen din må være fryktelig lat som bare slipper bikkja si ut og lar den lufte seg selv. Jeg ville tatt opp dritten og lagt den på trappa til naboen. For være måte på hva man skal måtte godta. Jeg ville også ha skaffet meg et båndtvangskilt, evt. laget et selv og hengt det opp, godt synlig for naboen.
Bustetroll Skrevet 3. desember 2005 #20 Skrevet 3. desember 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor folk reagerer så utrolig på at det blir lagt ut litt mat til fuglene og rådyr. Det er jo noe "alle" gjør... Jeg bor midt i byen, og til og med her henger det julenek og solsikkefrø hele vinteren. Jeg er født og oppvokst i tettbebygd boligfelt, men litt "på landet" så det var skog og mark ved huset. Det var helt vanlig å legge ut litt mat til dyrene. (Ekors, rådyr, fugler osv). Jeg skjønner ikke hva dere hisser dere opp over. Det kommer ikke MASSE rotter selv om det blir gjort. Så trådstarter. Ikke bry deg om de negative og ubetenksomme kommentarerene du har fått her inne. Selv om du har lagt ut litt mat gir det IKKE naboens hund rett til å bare komme over til deg. Men for å si det på en annen måte. Naboen din har ingen rett til å slippe ut hunden uten bånd. Så det er jo hos naboen, og ikke hunden problemet ligger. Jeg håper du finner en løsning i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå