Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når baby våkner om natten? Når baby er våken om natten? Hva legger folk i det?

Anonymkode: 028e1...1dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er at babyen holder deg mye våken om natten. Da snakker vi ikke at man må amme/gi flaske en håndfull ganger, men langvarig våkenhet som gir svært dårlig og mangelfull søvn. 

Skrevet

Tror folk legger forskjellig i det. Du har jo ekstremtilfellene, med kolikkbarn eller syke barn som skriker i timesvis. 
Babyer er født uten døgnrytme, den må vi skape. Min minste ville ikke legge seg, så jeg endte med å sitte et par timer med ham på stua, han i vippestol og dempet belysning. Pludra, fikk litt pupp. Gikk seg til det etter en måned eller så. 
Heldigvis er jeg B-menneske selv.   
Selv etter at en døgnrytme er noenlunde på plass, må man regne med at babyer våkner. De er tørste, sultne, våte redde eller whatnot. Noen ganger sovner de fort igjen, andre ganger ikke. De kan i perioder våkne mange ganger ila natten, da blir det jo ikke mye søvn på mor/far. 
Hvis du fex har tvillinger, kan du gange dette med to. Har gått på jobb etter å ha døgna flere ganger, det var så deilig å forlate to svette og syke tvillinger at jeg våkna og ble plutselig opplagt når jeg kom på arbeid 🫢

Skrevet

Å våke over er det samme som å passe på, beskytte eller vokte. Når du sier nattevåk vil det bare si at du gjør det om natten. 

Så lenge du holder deg våken hele natta for å passe på ett sykt barn for eksempel så kan du kalle det nattevåk. 

Anonymkode: 87b5d...10f

• Liker 1
Skrevet

Nattevåk kaller jeg de nettene ungen er oppe i flere timer uten at det er noe spesielt. Bare er ikke trøtt, rett og slett.

Anonymkode: 23008...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...