Gå til innhold

Skuldrene går stadig opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med at skuldrene stadig er spente, tar meg hele tiden i det. Får selvfølgelig kjempevonde skuldre og nakke av dette.

Selv om jeg i det ene sekundet skjerper meg og senker skuldrene, så er de spente igjen neste sekund. 

Hvordan kan jeg fikse dette problemet?

Anonymkode: 0dcd6...e6e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yoga og mindfullness samt avslapningsøvelser.

Skrevet

Jeg skulle også til å svare yoga. Det finnes mange seriøse yoga-instrukstører som har lagt ut videoer på YouTube som viser deg hvordan. Min fastlege anbefalte denne instruktøren som heter Adriene.

For eksempel Bedtime Yoga med Adriene

Skrevet

Men vil yoga hjelpe også ellers? Dette skjer hele tiden, hele dagen, både arbeid og hjemme. På automatikk.

Det vil ikke bare hjelpe når du faktisk gjør yogaen?

Ts

Anonymkode: 0dcd6...e6e

Skrevet

Har prøvd alt, ingenting fungerer. Kun der og da, men om du har mye spenninger i skuldrene og rundt kan massasje hjelpe.

Anonymkode: 032d1...68c

Skrevet

Fokuser oftere på å senke skuldrene ned. Rull noen ganger med hode helt bak og til foran. Vær fokusert på å ha en rett holdning; rett rygg, brystet fram, skuldrene ned. Hele tiden fin holdning.

Kan anbefale dans

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville helst ha forsøkt å finne ut av hvorfor du har dette, og sett på årsaken i stede for å dekke over problemet.

Dans, yoga, øvelser, massasje etc er kun en quick fix der og da. Men problemet har du ikke løst og det vil derfor gjentatt få spenninger i skuldre, nakke og hode.

Fysioterapi evnt psykomotorisk fysioterapeut. Begge ser på kropp, men siste ser og opp mot mental helse, reaksjonsmønstre og triggere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever at trening hjelper. Ikke bare der og da, men det bidrar til at jeg slapper mer av i kroppen ellers også.

Anonymkode: 56101...53a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...