Gå til innhold

Kriseee!!! Vognen vår er borte😭 tips of råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei
Vi reiste 6.okt fra oslo til Lahore,Pakistan. Hadde mellomlanding i Doha. Vi hadde med barnevogn til 1 åringen vår. Det var ikke yoyo vogn men en vogn som blir veldig liten når den blir slått sammen. Vi har reist med den vognen 6-7 ganger før også og det har gått helt fint å ha med den inn i flyet. Men denne gangen når jeg kom inn i flyet var jeg opptatt med barnet og en flyvertinne hjalp meg med å legge vognen oppe i baggasjehylla. Hun fikk kanskje ikke til å legge den ordentlig og sier til meg at hun tar den så får jeg den når jeg lander. Jeg trodde hun skal plassere den et eller annet sted i flyet. Når vi gikk av i Doha så spurte jeg etter vognen og de bare den får du når du lander i pakistan sammen med resten av baggasjen din. Jeg ble litt skremt fordi den vognen hadde jo ingen merkelapp. Når vi landet i Lahore så fikk vi aldri vognen. Alt annet av baggasjen har vi fått mangler vognen. Prøvde å spørre etter den på flyplassen i Lahore men de sa at siden den ikke hadde "lapp" på seg så kan vi ikke søke den opp.

Hva kan jeg gjøre? Jeg lurer på om den kan ha blitt liggende på Gardermoen? Eller blitt liggende i Doha? Er veldig bekymret. Ingen ferie uten vogn🥶🥶

Hvordan kan jeg finne vognen min?

setter pris på alle svarene💖

Anonymkode: 1a83a...125

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei
Vi reiste 6.okt fra oslo til Lahore,Pakistan. Hadde mellomlanding i Doha. Vi hadde med barnevogn til 1 åringen vår. Det var ikke yoyo vogn men en vogn som blir veldig liten når den blir slått sammen. Vi har reist med den vognen 6-7 ganger før også og det har gått helt fint å ha med den inn i flyet. Men denne gangen når jeg kom inn i flyet var jeg opptatt med barnet og en flyvertinne hjalp meg med å legge vognen oppe i baggasjehylla. Hun fikk kanskje ikke til å legge den ordentlig og sier til meg at hun tar den så får jeg den når jeg lander. Jeg trodde hun skal plassere den et eller annet sted i flyet. Når vi gikk av i Doha så spurte jeg etter vognen og de bare den får du når du lander i pakistan sammen med resten av baggasjen din. Jeg ble litt skremt fordi den vognen hadde jo ingen merkelapp. Når vi landet i Lahore så fikk vi aldri vognen. Alt annet av baggasjen har vi fått mangler vognen. Prøvde å spørre etter den på flyplassen i Lahore men de sa at siden den ikke hadde "lapp" på seg så kan vi ikke søke den opp.

Hva kan jeg gjøre? Jeg lurer på om den kan ha blitt liggende på Gardermoen? Eller blitt liggende i Doha? Er veldig bekymret. Ingen ferie uten vogn🥶🥶

Reiseforsikring er tingen

Anonymkode: e1ab8...9c0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Reiseforsikring er tingen

For å svare litt mer utdypende. Har dere reiseforsikring så ring dem. Dere kan antagelig bare kjøpe en ny vogn å få det refundert. Vognen er mest sannsynlig borte. Den er nok der dere landet i doha ettersom det er lite sannsynlig at de har hevet den ned med bagasjen uten lapp. (De kan dog ha glemt seg) 

Til neste gang så går det an å sjekke inn vognen og likevel bruke den helt frem til flyet. Dette gjør en med litt større vogner som ikke går i hattehyllen. Da får du lapp. Men du får den også utdelt når du går av flyet. Var vel kanskje det som var litt rart her at de ikke stod klare med den. 

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

For å svare litt mer utdypende. Har dere reiseforsikring så ring dem. Dere kan antagelig bare kjøpe en ny vogn å få det refundert. Vognen er mest sannsynlig borte. Den er nok der dere landet i doha ettersom det er lite sannsynlig at de har hevet den ned med bagasjen uten lapp. (De kan dog ha glemt seg) 

Til neste gang så går det an å sjekke inn vognen og likevel bruke den helt frem til flyet. Dette gjør en med litt større vogner som ikke går i hattehyllen. Da får du lapp. Men du får den også utdelt når du går av flyet. Var vel kanskje det som var litt rart her at de ikke stod klare med den. 

De skulle satt på lapp da de tok den fra ts. Vi har ofte opplevd at de tar vogna og ikke gir oss den før bagasjen. (Stort sett i Norge )

Anonymkode: e6b7c...c6d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja men det er stor forkjell på kjøpe vogn fra Norge og Pakistan. Kvaliteten på de fra pak er ikke så bra. Da må jeg kjøpe vogn 2 ganger. Først for ferien og så når vi har kommet til norge. Får dekt begge gjennom forsikringen? 

Skrevet

De pleier å stå klar med vognen i det du går av flyet. Så vognen er nok i Doha, umerket, og det er en ganske håpløs sak. Du kan eventuelt forsøke hittegods der. 

Så reiseforsikring er veien å gå, og ny vogn.

Ikke at det hjelper nå. Men alt man tar med på fly, også det man planlegger å ha ved seg hele tiden, bør være merket med navn, nummer og adresse. Selv kofferter man sender kan man raskt oppleve at ikke har noe merkelapp om den har hektet seg i noe annet underveis. 

Anonymkode: c2547...bc2

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja men det er stor forkjell på kjøpe vogn fra Norge og Pakistan. Kvaliteten på de fra pak er ikke så bra. Da må jeg kjøpe vogn 2 ganger. Først for ferien og så når vi har kommet til norge. Får dekt begge gjennom forsikringen? 

Har du meldt vognen savnet til flyselskapet? Om ikke kan det være en tapt sak.

Anonymkode: e6b7c...c6d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en liten reisettrille som går i håndbagasjen på er fly. De har vel ikke så voldsom kvalitet uansett? Dere får nok penger igjen for vognen som dere kan disponere fritt ja. Men hør med forsikringselskapet og gi flyselskapet beskjed. 

• Liker 6
Skrevet

Om flyverten tok den inne på flyet så ligger den jo ikke på Gardermoen, da har den jo blitt med flyet. Er sikkert noen som har rappa den om den ikke var merket, noe en bør gjøre uansett. 

Anonymkode: 0dc28...959

Skrevet

Må klagen registreres før jeg kontakter forsikring?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må klagen registreres før jeg kontakter forsikring?

Er det et krav?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det et krav?

Les vilkårene til forsikringsselskapet ditt

Anonymkode: 44d6c...fc1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Les vilkårene til forsikringsselskapet ditt

Anonymkode: 44d6c...fc1

Normal prosedyre er å melde tapt bagasje på flyplassen / til flyselskapet. Da får du «kvittering» ( p i r rapport), denne brukes som dokumentasjon overfor reiseforsikringen.

Har du ikke det, kan du nok ikke forvente at reiseforsikringen dekker. 

Anonymkode: 426a5...abd

• Liker 5
Skrevet

La være å reise på "ferie" til et uland med et lite barn.

Anonymkode: 52edc...0e8

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

La være å reise på "ferie" til et uland med et lite barn.

Anonymkode: 52edc...0e8

Unødvendig kommentar. Det er vel hjemlandet til noen i familien og de har sikkert familie der. 

Ts. Jeg har jobbet på Gardermoen. Hvis bagasje tas fra passasjerer for å legges i cargo så får de normalt lapp på. Ikke tag men den blir merket. Det som kan ha skjedd at den ble glemt på gaten, fordi det er ikke flyvertinnen som legger den i cargo. Jeg hadde sjekket med Gardermoen hvis de hadde en umerket trille. Enten sjekk med bakkeselskapet/flyselskapet eller lost and found. Eller så ble den med flyet og ligger på doha. Da blir det umiddelbart mer vanskelig å finne den. Det du må gjøre er å melde den savnet og kontakte forsikringselskapet og ta kontakt med Gardermoen. 

Anonymkode: a9133...745

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Unødvendig kommentar. Det er vel hjemlandet til noen i familien og de har sikkert familie der. 

Ts. Jeg har jobbet på Gardermoen. Hvis bagasje tas fra passasjerer for å legges i cargo så får de normalt lapp på. Ikke tag men den blir merket. Det som kan ha skjedd at den ble glemt på gaten, fordi det er ikke flyvertinnen som legger den i cargo. Jeg hadde sjekket med Gardermoen hvis de hadde en umerket trille. Enten sjekk med bakkeselskapet/flyselskapet eller lost and found. Eller så ble den med flyet og ligger på doha. Da blir det umiddelbart mer vanskelig å finne den. Det du må gjøre er å melde den savnet og kontakte forsikringselskapet og ta kontakt med Gardermoen. 

Anonymkode: a9133...745

Takk da skal jeg dra tilbake til flyplassen til lahore og melde den savnet...deretter ta kontakt med forsikringselskapet og Gardermoen😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan forsikringen dekke for 2 vogner?

Skrevet

Kan forsikringen dekke for 2 vogner?

Selvfølgelig ikke.

Du får utbetalt verdien på d3n tapte vognen, minus avsktivning. Så kjøper du akkurat den du ønsker for pengene.

Anonymkode: ff6e1...ea7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig ikke.

Du får utbetalt verdien på d3n tapte vognen, minus avsktivning. Så kjøper du akkurat den du ønsker for pengene.

Anonymkode: ff6e1...ea7

Ok takk

Spør de etter kvitteringen også på vogna? Da den ble kjøpt og pris og sånt?

Den har vi ikke tatt vare på

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei

Må jo være hittegods, ta kontakt med politiet p de aktuelle flyplassene, mitt beste råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...